2021 - hoeveel verschil zit er nog tussen tv’s?

Started by VlisChris, January 20, 2021, 22:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HereIsTom

Meen je dat nou, das balen, ik haal hier via WiFi 65Mbps op de TV en YouTube 4K HDR speelt zonder problemen af.
Heb je al geprobeerd even van de stroom en dan opnieuw opstarten.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VlisChris

Ik ga idd even opnieuw proberen morgen.

Deze video speelde die op een gegeven moment alleen soepel af op 720p
Een andere video kaan niet hoger dan 1080, maar dat gaat volledig soepel.

Maar. Qua besturingssysteem en bediening is het zeker geen vooruitgang tov de vorige tv.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HJ

Quote from: VlisChris on February  7, 2021, 20:59:30
Mag het hopen dat dat niet op LG niveau is;
Het besturingssysteem van mijn drie jaar oude Samsung is sneller en intuïtiever.
Samsung gebruikt Tizen, super goede en snelle besturing. De AB met minimale knoppen vind ik ook uitzonderlijk goed.

Tabcam

Quote from: VlisChris on February  9, 2021, 20:45:07
Stomme ding is te traag om 4K af te spelen via YT.
Draadloze verbinding pak ik gewoon 125mb/s
Tv: stik erin. Draaiende wieltje dat ik moet nadenken vind jij veel interessanter.

De tv is het PRACHTIGE bewijs dat nieuwer echt niet BETER hoeft te zijn.

Qua gebruikersgemak ben ik er domweg op achteruit gegaan.

Edit. Tv uitgezet. Kijk wel op iPad.
En als je cast van de iPad naar de TV?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

VlisChris

iOS gaat niet hoger dan 1080 bizar genoeg.

Iets met rechten dacht ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Even gezocht op 4K HDR 60fps.
Zit nu opening Dark Knight te kijken. En dat gaat wel weer goed ::)

Snap het niet. En ga nu slapen. Ben al te laat :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Samsung led backlight tv €1200 nieuw drie jaar oud, paarse vlek in het scherm  :(
Reden: led degradatie, de fosfor laag van de led laat los waardoor het blauwe licht van de blauwe leds er onder zichtbaar worden.
Uitspraak reparatiecentrum: totall loss.

Vraag aan reparatiecentrum, welke merken zijn goed en welke niet ivm nieuwe aanschaf.

Antwoord:
Quote
Dit specifieke issue lijken wel een beetje LED-batch problemen te zijn. Er zijn samsung edge light toestellen die makkelijk hun duizenden uren maken en toch ook enkele relatief vroege uitvallers. Alle merken hebben wel iets, LG heeft issues met backlight LED toestellen waar de LEDs defect gaan (open verbinding), dus hele backlight valt dan uit. Dan heb je weer Philips (TP Vision), die hebben bovenmatig veel signaalboard uitval. Sony hangt dan weer af wat voor panel erin zit (LG of samsung), dus die liften mee op dezelfde kwaaltjes.

Bij een nieuwe TV gewoon kopen wat je het mooiste / prettigste toestel beeld vind.
Tegenwoordig is er niet echt meer een focus op een specifiek merk zolang het maar geen Philips is en houdt met de aanschafprijs rekening met drie a vier jaar levensduur.

donaldk

Quote from: Tinus_ on January 31, 2021, 09:55:40
nog niet eens een schroevendraaier  >:D

Zal wel van die nieuwlichterij als Torx ofzo zijn.

HereIsTom

Quote from: VlisChris on February  9, 2021, 23:00:29
Even gezocht op 4K HDR 60fps.
Zit nu opening Dark Knight te kijken. En dat gaat wel weer goed ::)

Snap het niet. En ga nu slapen. Ben al te laat :D

Ja mooi dat hij het nu wel doet, misschien zat er een hikje in de WiFi.
Soms helpt het om even de stroom van het modem en/of de TV af te halen.
Hier op de Sony A89 draait alles soepel en snel, ook met WiFi van 65Mbps.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VlisChris

Ik verdenk de video van een foutje eigenlijk.
Vanavond zal ik eens uittesten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Quote from: Kjelt on February  9, 2021, 23:27:29
Samsung led backlight tv €1200 nieuw drie jaar oud, paarse vlek in het scherm  :(
Reden: led degradatie, de fosfor laag van de led laat los waardoor het blauwe licht van de blauwe leds er onder zichtbaar worden.
Uitspraak reparatiecentrum: totall loss.

Vraag aan reparatiecentrum, welke merken zijn goed en welke niet ivm nieuwe aanschaf.

Antwoord:

" houdt met de aanschafprijs rekening met drie a vier jaar levensduur".

Pfff, dat is toch erg? Wegwerpmaatschappij ten voeten uit...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HereIsTom

Quote from: Jumping Jack on February 10, 2021, 14:49:46
" houdt met de aanschafprijs rekening met drie a vier jaar levensduur".

Pfff, dat is toch erg? Wegwerpmaatschappij ten voeten uit...

Dat gaat ook niet op, mijn Toshiba LED uit 2011 geeft nog prachtig beeld.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

spike155

Heb zelf afgelopen zomer in Juli mijn Panasonic plasma de deur uitgedaan.
Wel een Panasonic teruggekocht, de tx-58gxw804 voor 730eur bij de Saturn in DE
(hier kreeg ik ook nog een waardebon bij  van 150 euro, wilde graag nog een Apple watch dus ook aangeschaft)
Ben er erg tevreden over, enige minpunt vind ik de kijkhoek, maar hij is erg snel via wifi en trekt elke film
zonder issues. Superscherp beeld en lekker dun, genoeg functies.
Ik zat in het begin te twijfelen tussen een Sony en deze, het prijsverschil trok me over de streep.
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

VlisChris

Quote from: Jumping Jack on February 10, 2021, 14:49:46
" houdt met de aanschafprijs rekening met drie a vier jaar levensduur".

Pfff, dat is toch erg? Wegwerpmaatschappij ten voeten uit...
Ook wel k u t om te lezen.
Net twee weken terug Phillips voor mijn ouders besteld.

We gaan het meemaken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HermanW.

3 à 4 jaar levensduur voor een tv van 1200 euro? Ik snap dat het reparatiecentrum dat zegt, maar ik denk niet dat dit reëel is. Ik zou uitgaan van minimaal 5 jaar. Als het total loss is zou ik bij de verkoper nog geld terug vragen voor 2 jaar die je te weinig van je tv hebt mogen genieten. Zelfs 5 jaar lijkt me nog aan de korte kant. Gewoon een kwestie van garantie wegens non conformiteit.

HereIsTom

Quote from: HermanW. on February 10, 2021, 18:03:59
3 à 4 jaar levensduur voor een tv van 1200 euro? Ik snap dat het reparatiecentrum dat zegt, maar ik denk niet dat dit reëel is. Ik zou uitgaan van minimaal 5 jaar. Als het total loss is zou ik bij de verkoper nog geld terug vragen voor 2 jaar die je te weinig van je tv hebt mogen genieten. Zelfs 5 jaar lijkt me nog aan de korte kant. Gewoon een kwestie van garantie wegens non conformiteit.

Inderdaad is het flink overdreven, denk dat de meeste TV's boven de € 1000,- wel de 10 jaar kunnen halen, zeker kwa beeld, misschien dat het Smart gedeelte dan niet meer zo op to date is.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

minplus

Quote from: VlisChris on February 10, 2021, 17:56:01
Ook wel k u t om te lezen.
Net twee weken terug Phillips voor mijn ouders besteld.

We gaan het meemaken.

Komt vast wel goed. M'n Flips draait hier al lang probleemloos. De enige TV die het hier maar 3 a 4 jaar uithield was een Panasonic plasma.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MVG

Ik zit bovenstaande met verbazing te lezen
Ben ik even blij dat ik vorige week nog een prachtige Panasonic plasma vt50 van een forumlid heb overgenomen
Een tv van zeker 7? jaar oud denk ik. De nieuwe Philips OLED van de schoonouders en de nieuwe Sony Led van mijn eigen ouders kunnen er bij lange na niet aan tippen...
Ja ik mis de smart functies maar dat boeit me niks...

Tabcam

Quote from: MVG on February 10, 2021, 20:14:13
Ik zit bovenstaande met verbazing te lezen
Ben ik even blij dat ik vorige week nog een prachtige Panasonic plasma vt50 van een forumlid heb overgenomen
Een tv van zeker 7? jaar oud denk ik. De nieuwe Philips OLED van de schoonouders en de nieuwe Sony Led van mijn eigen ouders kunnen er bij lange na niet aan tippen...
Ja ik mis de smart functies maar dat boeit me niks...
Zelf gebruik ik het smart platform van de Tv's nooit, daar heb ik o.a. De NVidia Shield TV voor. Heb ruim 10 jaar geleden naar plasma's gekeken maar de betaalbare (niet Kuro) hadden allemaal een roodzweem. Ben wel benieuwd of die OLED's dan goed ingesteld staan, heb echt het idee dat het beter is, tegenwoordig ook op het gebied van zwartdetail en helderheid
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HereIsTom

Quote from: TabCam on February 10, 2021, 20:37:17
Zelf gebruik ik het smart platform van de Tv's nooit, daar heb ik o.a. De NVidia Shield TV voor. Heb ruim 10 jaar geleden naar plasma's gekeken maar de betaalbare (niet Kuro) hadden allemaal een roodzweem. Ben wel benieuwd of die OLED's dan goed ingesteld staan, heb echt het idee dat het beter is, tegenwoordig ook op het gebied van zwartdetail en helderheid

Op onze Sony A89 OLED is zwart echt zwart en prima helderheid, wij vinden het prachtig beeld.
En het smart gedeelte werkt net zo goed op deze Sony als op de Shield.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kjelt

Quote from: HereIsTom on February 10, 2021, 15:19:47
Dat gaat ook niet op, mijn Toshiba LED uit 2011 geeft nog prachtig beeld.
Nooit statistiek gehad ?

minplus

Quote from: MVG on February 10, 2021, 20:14:13
Ik zit bovenstaande met verbazing te lezen
Ben ik even blij dat ik vorige week nog een prachtige Panasonic plasma vt50 van een forumlid heb overgenomen
Een tv van zeker 7? jaar oud denk ik. De nieuwe Philips OLED van de schoonouders en de nieuwe Sony Led van mijn eigen ouders kunnen er bij lange na niet aan tippen...
Ja ik mis de smart functies maar dat boeit me niks...

M'n Pana plasma was na die tijd total loss. Kon hem voor erg veel geld laten repareren, maar zag dat niet zitten omdat het beeld van m'n Sony LCD die ik daarnaast had niet minder was met elk z'n voordelen.
M'n huidige LG is stukken mooier dan de Pana en m'n oude Flips (wel wat kleiner formaat) van voor de Pana werkt nog altijd perfect met haarscherp beeld.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

HereIsTom

Quote from: Kjelt on February 10, 2021, 21:40:53
Nooit statistiek gehad ?

Ja wel, maar daar komt echt niet uit dat een TV maar 4 jaar meegaat, de meeste TV's gaan veel langer meegaan!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

jazzy

Ik heb vandaag bij iemand 65" gezien en vind nu dat dit ook de juiste keuze is voor onze huiskamer. :) Dat betekent wel dat het budget een beetje bijgesteld moet worden en ik me afvraag of ik dat wel wil. Kan bijvoorbeeld voor 500 euro een vijf jaar oude Sony KD65X8505C OLED overnemen wat toch echt wel een stap vooruit moet zijn tov. mijn Loewe 47" LCD.

Enige wat ik me afvraag, hoe zit dat met de smart functies van een ouder toestel? Kan ik gewoon Netflix, Kodi en dergelijke draaien of loop je al tegen beperkingen aan?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Martijnst1990

Quote from: jazzy on February 11, 2021, 00:10:05
Ik heb vandaag bij iemand 65" gezien en vind nu dat dit ook de juiste keuze is voor onze huiskamer. :) Dat betekent wel dat het budget een beetje bijgesteld moet worden en ik me afvraag of ik dat wel wil. Kan bijvoorbeeld voor 500 euro een vijf jaar oude Sony KD65X8505C OLED overnemen wat toch echt wel een stap vooruit moet zijn tov. mijn Loewe 47" LCD.

Enige wat ik me afvraag, hoe zit dat met de smart functies van een ouder toestel? Kan ik gewoon Netflix, Kodi en dergelijke draaien of loop je al tegen beperkingen aan?
De KD65X8505C is een LCD tv, niet OLED ;) Smart functie zou nog moeten werken voor Netflix en andere standaard apps. Geen idee of Kodi daarbij hoort.

Quote from: MVG on February 10, 2021, 20:14:13
Ik zit bovenstaande met verbazing te lezen
Ben ik even blij dat ik vorige week nog een prachtige Panasonic plasma vt50 van een forumlid heb overgenomen
Een tv van zeker 7? jaar oud denk ik. De nieuwe Philips OLED van de schoonouders en de nieuwe Sony Led van mijn eigen ouders kunnen er bij lange na niet aan tippen...
Ja ik mis de smart functies maar dat boeit me niks...

VT50 is een hele mooie lijn! Heb hier boven ook nog een 55" ervan hangen. Maar ik vraag me wel af of de andere TV's die je aanhaalt wel goed ingesteld staan.. de VT50 geeft zeker een prachtig beeld, maar mijn LG OLED is echt veel mooier qua beeld. Het contrast en helderheid zorgen ervoor dat de kleuren van het scherm afspatten, zit er vaak nog met verbazing naar te kijken  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT