2021 - hoeveel verschil zit er nog tussen tv’s?

Started by VlisChris, January 20, 2021, 22:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jazzy

Haha, je houdt ons en jezelf wel in spanning. :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

VlisChris

#26
De handleiding en de freaking voet zijn alvast volkomen KUTT.

De iets langere variant.
Je moet schroeven indraaien. En die passen niet. Niet goed. Ondermeer omdat in de voet stomweg geen schroefdraad zit. En de gaten NET niet lekker uitlijnen.

Met een bak gevloek en getier is het gelukt. Nu kom ik tot de ontdekking dat ik geen extra verlengsnoer in huis heb. Weer een bak gevloek verder.

Ik trek een fles Tatratea open (55%) en stop met deze onzin voor vandaag.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#27
Maar ach. Het ding ziet er keurig uit hoor. Beeld zal vast geweldig zijn ::)

Edit. Afstandsbediening even uitgepakt. Functionaliteiten toevoegen was duidelijk belangrijker dan een beetje een degelijk ding te ontwerpen. Volumeknopjes voelen alsof ze over 3 maanden weggesleten zijn.

Als je een ab vastpakt heb je altijd zo'n natuurlijke houding. Waarin de afstandsbediening in je hand ligt.
Die was bij mijn Samsung ook slecht. Je pakte die afstandsbediening continue ondersteboven. Deze niet. Maar je vingertoppen landen op de homeknop. En de instellingen knop. Beide totaal irrelevante knoppen. Liever gewoon op volume en kanalen. Maar dat komt maar weinig voor, dat dat goed geregeld is :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mokumer45

Ik weet niet, wat er gekocht is. Maar het klinkt allemaal niet erg positief en dan omschrijf ik het heel netjes. En niet 1 verlengsnoer in huis?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

VlisChris

Ik was al moe en geïrriteerd (kreeg vanavond te horen dat ik in zelfisolatie mag, maar men spreekt elkaar ook weer tegen ::) )
Dus uit verveling begonnen met toch maar de tv te wisselen. Foute keuze.

Tv kan er niet alles aan doen. Dat die schroefgaten niet sporen is dan gewoon dom. Net als dat er geen schroefdraad in zit.

Verlengsnoer: nee. Tot mijn verbazing niks. Ja, 1. Daar zit de computer + randapparatuur aan. Dus die kan ik niet gebruiken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mokumer45

Oei, veel sterkte mocht het foute boel zijn met de gezondheid. Ik heb zeker minstens wel zo'n 20 verlengsnoeren in huis, waarvan er zeker zo'n 10 permanent in gebruik zijn. En wrs schat ik het nog flink te laag in. Alleen in de woonkamer heb ik zeker al zo'n 25 apparaten, die op het lichtnet aangesloten zijn en maar 4 dubbele stopkontakten. Dus reken maar uit.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

VlisChris

#31
Thnx!
Morgenochtend maar bellen voor een afspraak.
Collega van me is besmet. Nu heb ik die al ruim een week niet gezien, en hij heeft pas maandag klachten gekregen.
Dus in theorie zit ik veilig. Maar de GGD die ik voor de zekerheid belde zegt doodleuk "thuisquarantaine".

Morgen ga ik het ontdekken. Toch nog net een staafje in mijn neus ipv die blaastest ::)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#32
Na een mild moeizame start toch aangesloten en geïnstalleerd.

Eerste reactie beeld: goed. Meer contrast dan mijn Samsung. Nog lastig wat schokkends te zeggen. Ding draait net 15 minuten. Scherp. Helder. Gewoon "goed". Beter dan vorige tv in ieder geval.

Geluid: het blijft een platte tv met bijbehorend plat geluid. En toch is dit geluid enorm veel beter dan de Samsung. Laag, tja. Hoe laag wil je het hebben in zo'n ding. Maar het staat niet meteen te clippen bij wat EDM via YouTube. Of het staat niet te kraken bij wat gewone tv als het geluid te diep zou gaan.

Al met al, eerste werkende reacties: best positief. Alleen de afstandsbediening blijft (zoals zovaak) een puntje.
(De tv van mijn ouders hebben we op de afstandsbediening zelfs teruggestuurd).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Nou Chris, verdenk eerder jou dan de schroefgaten :D maar goed, je bent chagrijnig en niet echt handig, geen goede combi om TV te installeren :)

Gratis tip: wanneer het niet gemakkelijk gaat, doe JIJ iets verkeerd.
JBL PRX Power!

VlisChris

Eerste deel ben ik direct met je eens :D
Tweede deel: het ging niet makkelijk. Maar het klopte uiteindelijk wel.

Daarom mijn irritatie gister. Ene schroef leek te groot. Andere schroef was hoe dan ook te klein :-\ :)

Maar, het is weer gelukt. Tv staat op zijn pootje. En daar hou ik hem op denk ik. Vind het wat netter staan dan hangend.
Misschien omdat het weer eens "wat anders" is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tinus_

Quote from: Mokumer45 on January 31, 2021, 00:56:24
Ik weet niet, wat er gekocht is. Maar het klinkt allemaal niet erg positief en dan omschrijf ik het heel netjes. En niet 1 verlengsnoer in huis?
nog niet eens een schroevendraaier  >:D
Rebuilding my HT

Martijnst1990

Zo, hij staat dan eindelijk :D Nu lekker genieten! Na alles gelezen te hebben snap ik wel dat je écht even de tijd moest nemen voor alles en dat het niet een kwesite was van binnen het halfuur een tv neerzetten  :tounge:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HereIsTom

#37
Quote from: jazzy on January 28, 2021, 22:13:52
Niet dat je er veel van aan moet trekken, maar ik lees met interesse mee en ben benieuwd hoe hij bevalt. Zit zelf ook een beetje te kijken en weet niet zo goed of ik een dure OLED nodig heb of zo'n Nanocell ook al mooi genoeg is.

Tja het ligt eraan hoe je 'm wil gaan gebruiken, als je veel films en series wil kijken of een thuisbioscoop, dan is een OLED wel aan te bevelen.
Wij hebben nu een Sony OLED 55A89, geweldige TV met zeer prachtig beeld en zelfs het geluid is mooi.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

jazzy

Quote from: VlisChris on January 31, 2021, 09:07:26
Na een mild moeizame start toch aangesloten en geïnstalleerd.
Bedankt voor je eerste review, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik je geïrriteerde updates veel vermakelijker vond om te volgen. Laat me weten als je weer iets in besteld hebt, ik volg het graag.  ;D
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

VlisChris

:D :D

Ik wacht op de offerte van een bed. Waarbij ik gister te horen kreeg vandaag antwoord te krijgen.
Daar zou ik updates over kunnen geven :tongue2:

Eind van het jaar zou ik wel eens kunnen gaan kijken naar een duik-scooter.

Maar gek genoeg denk ik dat die twee minder interessant zijn voor je :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Deze story vraagt natuurlijk wel om een mooie foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

VlisChris

#41
Haha.

Komende week zal ik even een fotootje maken.
Momenteel zitten de oude beugel en de hiervoor gebruikte kabels nog in het zicht, en de huidige kabels niet in de voet.

Als ik dat weggewerkt heb zal ik even fotootje plaatsen ;)

Een serieus nadeel aan de AB is overigens dat er (naar mijn weten) geen "terug naar tv knop" op zit.
Als ik YT kijk oid moet ik volgens mij echt via het menu naar de tv-stand. Went snel denk ik. Maar gewoon een echte knop was wat fijner.

Ondertussen scherpte teruggezet naar 0 wat gewoon keurig bevalt. Op de fabrieksstand was het TE.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Bluetooth lijkt een hele grappige gimmick te zijn. Maar voor tv kijken volstrekt waardeloos zinloos en bullshit :D

IETS vertraging is nog te doen. Een seconde? Dat is een beetje zinloos...

Ik ga eens zoeken of ik een vertraging in kan stellen ::)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jazzy

Quote from: HereIsTom on February  2, 2021, 11:23:07
Tja het ligt eraan hoe je 'm wil gaan gebruiken, als je veel films en series wil kijken of een thuisbioscoop, dan is een OLED wel aan te bevelen.
Wij hebben nu een Sony OLED 55A89, geweldige TV met zeer prachtig beeld en zelfs het geluid is mooi.
Ik zie bij reviews vaak als negatief punt dat Sony WebOS oid. heeft, Android zoals in de LG zou een stuk beter zijn. Is dat bij Sony echt zo dramatisch?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

VlisChris

Mag het hopen dat dat niet op LG niveau is;
Het besturingssysteem van mijn drie jaar oude Samsung is sneller en intuïtiever.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HereIsTom

Quote from: jazzy on February  7, 2021, 20:53:40
Ik zie bij reviews vaak als negatief punt dat Sony WebOS oid. heeft, Android zoals in de LG zou een stuk beter zijn. Is dat bij Sony echt zo dramatisch?

Nee ik vind juist van niet, Sony heeft Android TV en dat werkt echt perfect, het werkt snel, alle apps kunnen erop, dan kan bij LG WebOS dus niet.
Ik weet niet waar je gelezen heeft dat het dramatisch is, want wat zou er dramatisch aan zijn dan?
Ik ben juist uiterst tevreden over de Sony Android TV.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mokumer45

Dat is ook mijn ervaring met mijn Sony TV, werkt prima.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

jazzy

Quote from: HereIsTom on February  7, 2021, 22:07:24
Nee ik vind juist van niet, Sony heeft Android TV en dat werkt echt perfect, het werkt snel, alle apps kunnen erop, dan kan bij LG WebOS dus niet.
Ik weet niet waar je gelezen heeft dat het dramatisch is, want wat zou er dramatisch aan zijn dan?
Ik ben juist uiterst tevreden over de Sony Android TV.
Ik zit nog in de hoog-over oriëntatiefase en zie dat ik ze zelfs verwisseld had. Heb zelf nog geen smart TV en eerlijk gezegd heb ik de features op dit moment ook niet nodig.

Maar zie bijvoorbeeld hier: https://www.techradar.com/news/best-tv Bij beide Sony's noemen ze Adroid TV als een negatief punt. Ik zal de volledige reviews ook eens lezen, ben benieuwd naar de kritiek.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

HereIsTom

Quote from: jazzy on February  8, 2021, 10:28:05
Ik zit nog in de hoog-over oriëntatiefase en zie dat ik ze zelfs verwisseld had. Heb zelf nog geen smart TV en eerlijk gezegd heb ik de features op dit moment ook niet nodig.

Maar zie bijvoorbeeld hier: https://www.techradar.com/news/best-tv Bij beide Sony's noemen ze Adroid TV als een negatief punt. Ik zal de volledige reviews ook eens lezen, ben benieuwd naar de kritiek.

Ik heb het even helemaal gelezen, maar kan niet vinden waarom ze het nu precies als negatief aangeven, of het moet zijn dat sommige Engelse TV apps er niet op werken, maar die werken ook niet op de andere systemen.
Maar zoals gezegd ik ben zeer tevreden met de Sony 55A89 Android TV, kan het aanpassen zoals ik wil en heb er nog geen problemen mee gehad en alles werkt er tot nu toe prima op.
Als je voor deze kiest ben ik er bijna zeker van dat je niet teleurgesteld wordt.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VlisChris

#49
Stomme ding is te traag om 4K af te spelen via YT.
Draadloze verbinding pak ik gewoon 125mb/s
Tv: stik erin. Draaiende wieltje dat ik moet nadenken vind jij veel interessanter.

De tv is het PRACHTIGE bewijs dat nieuwer echt niet BETER hoeft te zijn.

Qua gebruikersgemak ben ik er domweg op achteruit gegaan.

Edit. Tv uitgezet. Kijk wel op iPad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.