2021 - hoeveel verschil zit er nog tussen tv’s?

Started by VlisChris, January 20, 2021, 22:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Mijn tv (Samsung UE55ju6000 of iets dergelijks) moet na 3 jaar al vervangen worden :(

Iets speciaals zoek ik zeker niet. Maar, zit er nog echt verschil tussen de tv's van tegenwoordig?

Ik zoek
55"
Degelijke vlotte smart-interface
UHD is leuk maar zeker geen eis.
Beetje aardig geluid waar mogelijk.
550-650 euro.

Duurder heeft exact nul nut. Daarvoor boeit het me gewoon niks meer. Vandaag heeft de tv bv 15 minuten aangestaan of zo :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tabcam

De eerste twee op dit lijstje hebben wel aardig geluid. Is natuurlijk altijd in vergelijk met binnen die klasse :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

VlisChris

Top!
Compleet niet aan tweakers gedacht.

Ik ga er eens rondneuzen. Bedankt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr27

Ik ben er ook een beetje naar aan het kijken. OLED is echt het beste, maar daar betaal je veel geld voor.
Qua software is LG erg goed. Sony vind ik zelf erg mooi beeld in de normale prijsklasse (rond de 600 euro). Hoe hoger het Typenummer hoe betere kwaliteit en uitvoering.
Mijn probleem is wel een beetje dat in Indonesie de types niet overeen komen. Dus lastig vergelijken met NL.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

GH

Quote from: Pjotr27 on January 22, 2021, 10:59:26
Ik ben er ook een beetje naar aan het kijken. OLED is echt het beste, maar daar betaal je veel geld voor.
Tja.... het is maar wat je zoekt.

Maar met prijzen hier tussen de €1100-1300 voor een 55" LG BX of CX Oled kan ik dat nou niet echt duur noemen. Prijzen gaan eigenlijk al jaren alleen maar naar beneden.

En voor de helft is er ook al wat te vinden wat een fatsoenlijk beeld oplevert. Maar zelfs bij LCD ga je richting deze prijzen als je gaat voor de kwalitatief toch wat betere modellen. Maar er is in elke prijsklasse nu wel wat te vinden.

Rowdy

#6
Wij zijn ook aan het kijken naar een andere televisie ter vervanging van onze Sony KDL40EX705 uit 2012.
Besteedbare bedrag is ongeveer 800 euro.
Als beeldformaat hebben wij 49 of 50 inch in gedachten. Groter past niet.
- Welke merken zijn goed en welke kan ik beter links laten liggen?
- Hoe kan ik zien dat ik een Nederlandse model heb, je ziet ook wel eens Europese modellen (zijn vaak goedkoper)?
- Schermfrequentie van 50 Hz is dat goed genoeg of is 100 Hz beter?

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HJ

Als je niet perse het beste van het beste wil maar iets mindere zwart waardes zijn prima dan zou een samsung mu8000 (dit jaar zullen de letters anders zijn) serie best leuk kunnen zijn.
Deze zijn goed betaalbaar en besturing is super snel door tizen besturing.

Deze heb ik op de slaapkamer en vraag me soms af waarom er in de woonkamer een 3x zo dure hangt [emoji848]

Rowdy

Quote from: TabCam on January 23, 2021, 09:44:24
Er is een enigzins vergelijkbaar artikel; https://tweakers.net/reviews/7512/hdr-tvs-van-vijftig-inch-vier-modellen-rond-de-zeshonderd-euro-getest.html maar die is voor TV's tot 600.
Het artikel heb ik gelezen. Vooral de reacties over schermfrequentie vind ik helder. Dank je wel.

VlisChris

Uiteindelijk voor een LG 55NANO816AJ (?) gekozen. Dinsdag zou die binnen moeten komen. Hopelijk kan ik hem 's avonds bij mijn ouders oppikken en aansluiten.

Blijkbaar (wist ik eigenlijk niet eens) zou ik mijn bluetooth speakers/koptelefoontjes moeten kunnen aansluiten op het ding. Dat zou wel echt een briljante vooruitgang zijn.
Er staat hier een al eeuwen niet meer gebruikte Denon Heos 1 die ik dan zou kunnen aansluiten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HJ

Quote from: VlisChris on January 23, 2021, 16:53:46
Uiteindelijk voor een LG 55NANO816AJ (?) gekozen. Dinsdag zou die binnen moeten komen. Hopelijk kan ik hem 's avonds bij mijn ouders oppikken en aansluiten.

Blijkbaar (wist ik eigenlijk niet eens) zou ik mijn bluetooth speakers/koptelefoontjes moeten kunnen aansluiten op het ding. Dat zou wel echt een briljante vooruitgang zijn.
Er staat hier een al eeuwen niet meer gebruikte Denon Heos 1 die ik dan zou kunnen aansluiten.
Bluetooth hebben veel nieuwe tv's, werkt( bij mij iig) perfect.

Rowdy

#12
Quote from: VlisChris on January 23, 2021, 16:53:46
Uiteindelijk voor een LG 55NANO816AJ (?) gekozen. Dinsdag zou die binnen moeten komen. Hopelijk kan ik hem 's avonds bij mijn ouders oppikken en aansluiten.

Blijkbaar (wist ik eigenlijk niet eens) zou ik mijn bluetooth speakers/koptelefoontjes moeten kunnen aansluiten op het ding. Dat zou wel echt een briljante vooruitgang zijn.
Er staat hier een al eeuwen niet meer gebruikte Denon Heos 1 die ik dan zou kunnen aansluiten.
De LG 55NANO816AJ is dat een Nederlandse model? Ik ben aan het kijken naar een LG 49NANO816 en zie steeds NA. Dit is bij Consumentenbond, Coolblue en Bol, bij electroworld zie ik geen letters achter de nummer.


minplus

Gefeliciteerd.
LG schijnt momenteel een beetje de top te zijn. De mijne is iig een probleemloos geval.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

VlisChris

Sorry. Idd NA.

Ben niet echt into typenummers :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: HJ on January 23, 2021, 16:55:29
Bluetooth hebben veel nieuwe tv's, werkt( bij mij iig) perfect.

Mijn vorige tv was met 3 jaar NET te oud om dat er op te hebben.

En sindsdien nul aandacht besteed aan tv's. Dus dit was wel een leuke meevaller 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rowdy

Quote from: VlisChris on January 23, 2021, 16:53:46
Uiteindelijk voor een LG 55NANO816AJ (?) gekozen. Dinsdag zou die binnen moeten komen. Hopelijk kan ik hem 's avonds bij mijn ouders oppikken en aansluiten.

Blijkbaar (wist ik eigenlijk niet eens) zou ik mijn bluetooth speakers/koptelefoontjes moeten kunnen aansluiten op het ding. Dat zou wel echt een briljante vooruitgang zijn.
Er staat hier een al eeuwen niet meer gebruikte Denon Heos 1 die ik dan zou kunnen aansluiten.
Hoe bevalt de televisie, o.a. qua:
- kijkhoek; het is een IPS paneel, het zou goed moeten zijn
- zwartwaarde; door de Nanocell techniek is zwart niet echt zwart, maar meer grijs
- geluid
Bovenstaande achter 'puntkomma' heb ik gelezen, zelf geen ervaring mee.


VlisChris

Vandaag de tv eens naar mijn eigen huis gebracht :-X
En ik heb mijn twijfels dat ik hem deze week nog uit de doos haal :)
Op het moment geeft mijn agenda even weinig ruimte om de tv te installeren. En, ik mis hem toch al 1 a 2 maanden. Die 2 dagen extra lukken me ook nog wel :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Die ingepakte tv begint zo langzamerhand toch wel wat te jeuken :angel:

Gelukkig morgen weekend. Dus wie weet. En anders zaterdag of zondag :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jazzy

Niet dat je er veel van aan moet trekken, maar ik lees met interesse mee en ben benieuwd hoe hij bevalt. Zit zelf ook een beetje te kijken en weet niet zo goed of ik een dure OLED nodig heb of zo'n Nanocell ook al mooi genoeg is.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

VlisChris

Haha.
Ik ga nu eerst slapen (ben al wat laat).

Wie weet dat ik morgen tijd en energie heb na mijn werk 😅
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijnst1990

Als je al niet eens even een halfuurtje tijd vindt om een nieuwe tv uit te pakken in deze (voornamelijk) thuisblijf tijd, dan ben ik bang dat je op het verkeerde forum zit  :tounge: Geintje natuurlijk, hopelijk vind je snel wat tijd, ben ook benieuwd hoe die je bevalt :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Nu heb ik zelfs geen enkele tv staan :-X :D

Oude van de muur gehaald. Nieuwe uitgepakt. Stroomkabel in muur is te kort. Dus op zijn voet neerzetten. En, toen bleek ik geen passende schroevendraaier te hebben liggen voor die stompzinnige schroefjes ...

Dus, dat is even schroevendraaier regelen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.