2021 - hoeveel verschil zit er nog tussen tv’s?

Started by VlisChris, January 20, 2021, 22:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: HereIsTom on February 10, 2021, 23:34:02
Ja wel, maar daar komt echt niet uit dat een TV maar 4 jaar meegaat, de meeste TV's gaan veel langer meegaan!
Google maar eens gemiddeld 4,5 tot 7 jaar en als je de normale verdeling er op na houdt ligt er dus een grote hap die voor dit gemiddelde er mee op houdt en ook de gelukkigen waarbij het langer gaat. Bij dit reparatie centrum komt alles binnen wat defect buiten garantie is en aangezien de minimale reparatiekosten 150 zijn en de maximale waarvoor klanten nog willen betalen zo 500-600 afhankelijk van het model zien zij dus alle vroegtijdige uitvallers. Ze doen ongeveer tussen de 40 en 60 tvs per week. Schermen vervangen is te duur dus wordt bijna nooit gedaan. Maar wat hun dus opvalt is dat de oude fluo backlight tvs het veel langer volhouden dan de led opvolgers.
En dat blijkt dus ook uit dat de leds om een of andere reden bij lange na niet hun 25000 uur halen. Ik denk dat wij gem 3 uur tv per dag kijken samen en dus heeft deze tv het bij ons nog geen 4000 uur volgehouden. Moet ik er ook nog bij zeggen dat mijn vrouw de paarse vlek niet was opgevallen, dus hoeveel mensen er met een schermdefect nog door blijven kijken.
En dan hebben we het nog niet over de eerste drie generaties oled gehad daar kun je ook flink pech mee hebben.
Tja en bij bv een Synology NAS krijg je 5 jaar garantie waarom dan niet op een lcd tv ?  ;)

jazzy

Quote from: Martijn90 on February 11, 2021, 07:06:48
De KD65X8505C is een LCD tv, niet OLED ;) Smart functie zou nog moeten werken voor Netflix en andere standaard apps. Geen idee of Kodi daarbij hoort.
Zucht, je hebt helemaal gelijk natuurlijk.

Op zich spreekt tweedehands kopen me best aan, zo zijn we ook aan de huidige Loewe gekomen, maar ben er nog niet uit. Zou het liefst voor OLED gaan omdat ik er qua kleuren niet op achteruit wil gaan maar dan heb je weet het risico met inbranden en andere ellende van oudere OLED toestellen. En de Sony wordt me sowieso te duur in OLED, misschien toch nog maar eens naar de LG 65CX kijken. Dan dus wel met webOS en kan ik bijvoorbeeld geen Kodi installeren.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

HereIsTom

@jazzy Een goede OLED is helaas niet echt goedkoop en vooral 65" niet.
Tweedehands zou ik niet zo gauw kopen of het moet in een erkende winkel zijn met garantie.
Bij 55" is de prijs al een stuk lager, de Sony OLED 55A89 is bijv. hier nu een stuk goedkoper;
https://www.smitsarnhem.nl/55a89-oled
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Tinus_

Quote from: Kjelt on February  9, 2021, 23:27:29
Samsung led backlight tv €1200 nieuw drie jaar oud, paarse vlek in het scherm  :(
Reden: led degradatie, de fosfor laag van de led laat los waardoor het blauwe licht van de blauwe leds er onder zichtbaar worden.
Uitspraak reparatiecentrum: totall loss.

Vraag aan reparatiecentrum, welke merken zijn goed en welke niet ivm nieuwe aanschaf.

Antwoord:
Terug naar de dealer ermee.
Hij moet het voor jou oplossen, een tv van €1200.- en 3 jaar is pas op de helft van zijn economische levensduur.
Rebuilding my HT

Rielplayer

#79
Quote from: Tinus_ on February 11, 2021, 14:55:46
Terug naar de dealer ermee.
Hij moet het voor jou oplossen, een tv van €1200.- en 3 jaar is pas op de helft van zijn economische levensduur.

En zelfs die 3 jaar is voor discussie vatbaar... 6 jaar is bedacht door de branche-organisatie en daar schermen de winkeliers maar wat graag mee als zijnde wet...
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Kjelt

Quote from: Tinus_ on February 11, 2021, 14:55:46
Terug naar de dealer ermee.
Hij moet het voor jou oplossen, een tv van €1200.- en 3 jaar is pas op de helft van zijn economische levensduur.
Probeer het zelf maar eens tzt  :wow:
Ik ken mensen met een tv van een half jaar oud waar al tweecreparaties aan zijn geweest en pas na het inschakelen van een advokaat @150.- per uur (maar dat was een neef dus gratis ) kregen ze een vervangend nieuw exemplaar. Succes.

HereIsTom

Quote from: Kjelt on February 11, 2021, 18:24:07
Probeer het zelf maar eens tzt  :wow:
Ik ken mensen met een tv van een half jaar oud waar al tweecreparaties aan zijn geweest en pas na het inschakelen van een advokaat @150.- per uur (maar dat was een neef dus gratis ) kregen ze een vervangend nieuw exemplaar. Succes.

Dat lijkt me overdreven, als een apparaat in 6 maanden kapot is, dan is er een gebrek aan het apparaat en kun je of een nieuwe krijgen of je geld terug!
En als je een binnen de twee jaar garantie een advocaat nodig hebt, dan heb je 'm bij het verkeerde bedrijf gekocht!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

jazzy

Volgens mij is dat te kort door de bocht. Je moet de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Dat kan door reparatie of vervanging.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

donaldk

Quote from: Kjelt on February 11, 2021, 08:14:15
mijn vrouw

Hey ben je getrouwd? Laatste keer dat ik over je partner las was het 'mijn vriendin'.

Kjelt

Zo voelt het wel  :D samenlevingscontract, komt op hetzelfde neer.

Tabcam

Quote from: Rielplayer on February 11, 2021, 15:07:55
En zelfs die 3 jaar is voor discussie vatbaar... 6 jaar is bedacht door de branche-organisatie en daar schermen de winkeliers maar wat graag mee als zijnde wet...
Dat is leuk voor een TV van onder de 500 euro maar voor 1200 to 3000-8000 verwacht ik veel meer. Je mag verwachten dat een TV veel langer mee gaat, wel dat de de TV een aantal functies niet (meer) ondersteund. Dat die meer dan gehalveerd in waarde is betekent niet dat 'planned obsolence' de norm is.

Ik denk dat een rechter daar niet in mee gaat, maar goed, meestal is het vooral een kwestie van voet bij stuk houden en vriendelijk wijzen op hun verantwoordelijkheid.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tinus_

Quote from: Kjelt on February 11, 2021, 18:24:07
Probeer het zelf maar eens tzt  :wow:
Ik ken mensen met een tv van een half jaar oud waar al tweecreparaties aan zijn geweest en pas na het inschakelen van een advokaat @150.- per uur (maar dat was een neef dus gratis ) kregen ze een vervangend nieuw exemplaar. Succes.

Je kent mensen......
Maar ben je zelf al terug naar je dealer geweest?
Rebuilding my HT

Kjelt

#87
Nope was de MM is gesloten en garantie is voorbij.
Zoals je kon lezen ben ik bij het reparatiecentrum geweest voor een advies.
Dat wordt een nieuwe halen tzt

HereIsTom

Quote from: Kjelt on February 12, 2021, 19:16:17
Nope was de MM is gesloten en garantie is voorbij.
Zoals je kon lezen ben ik bij het reparatiecentrum geweest voor een advies.
Dat wordt een nieuwe halen tzt

Das raar, de garantie en reparatie afdeling van de MM is gewoon open en voor TV's e.d. komen de monteurs na afspraak gewoon bij je thuis.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Tabcam

#89
Quote from: jazzy on February 11, 2021, 12:22:25
Zucht, je hebt helemaal gelijk natuurlijk.

Op zich spreekt tweedehands kopen me best aan, zo zijn we ook aan de huidige Loewe gekomen, maar ben er nog niet uit. Zou het liefst voor OLED gaan omdat ik er qua kleuren niet op achteruit wil gaan maar dan heb je weet het risico met inbranden en andere ellende van oudere OLED toestellen. En de Sony wordt me sowieso te duur in OLED, misschien toch nog maar eens naar de LG 65CX kijken. Dan dus wel met webOS en kan ik bijvoorbeeld geen Kodi installeren.
Heb 4 jaar een OLED en geen inbranden bespeurd. Nu kijk ik lang niet altijd het zelfde kanaal, dat zal flink schelen. Binnenkort komt er een 65EF950V op de tweedehandsmarkt, alleen Kodi is dan geen optie inderdaad. Nu heb ik zelf daarvoor de Shield TV, er zijn goedkope Android TV boxen die het vrij goed doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kjelt

Quote from: HereIsTom on February 12, 2021, 19:27:20
Das raar, de garantie en reparatie afdeling van de MM is gewoon open en voor TV's e.d. komen de monteurs na afspraak gewoon bij je thuis.
Ik heb ze niet gebeld garantie was twee jaar en ik ken mensen bij dat reparatie centrum, die vertrouw ik meer.

HereIsTom

Quote from: Kjelt on February 12, 2021, 20:28:42
Ik heb ze niet gebeld garantie was twee jaar en ik ken mensen bij dat reparatie centrum, die vertrouw ik meer.

Ook al was je garantie maar twee jaar, in de voorwaarden van MM staat dat wanneer het product al langer dan 2 jaar in jouw bezit is, de reparatiekosten worden berekend naar rato van de levensduur. Dus als je die had gebeld had je eerst kunnen kijken wat het je ging kosten.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HereIsTom

Quote from: TabCam on February 12, 2021, 20:19:27
Heb 4 jaar een OLED en geen inbranden bespeurd. Nu kijk ik lang niet altijd het zelfde kanaal, dat zal flink schelen. Binnenkort komt er een 65EF950V op de markt, alleen Kodi is dan geen optie inderdaad. Nu heb ik zelf daarvoor de Shield TV, er zijn goedkope Android TV boxen die het vrij goed doen.

Huh een 65EF950V binnenkort? Dat is al een oud model toch? 😉
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Tabcam

#93
Quote from: HereIsTom on February 12, 2021, 20:43:25
Huh een 65EF950V binnenkort? Dat is al een oud model toch? 😉
Tweedehandsmarkt, moet nog redelijke foto's maken :tongue2:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kjelt

Quote from: HereIsTom on February 12, 2021, 20:40:32
Ook al was je garantie maar twee jaar, in de voorwaarden van MM staat dat wanneer het product al langer dan 2 jaar in jouw bezit is, de reparatiekosten worden berekend naar rato van de levensduur. Dus als je die had gebeld had je eerst kunnen kijken wat het je ging kosten.
Ik begrijp je niet, dit is niet repareerbaar. Ja vervangen met een ander lcd scherm met backlight uit een donor tv. Maar juist daarvoor ben ik naar dat reparatiecentrum gegaan, die hebben nog wel eens donors op voorraad. In dit geval niet.

HereIsTom

Quote from: Kjelt on February 12, 2021, 21:29:01
Ik begrijp je niet, dit is niet repareerbaar. Ja vervangen met een ander lcd scherm met backlight uit een donor tv. Maar juist daarvoor ben ik naar dat reparatiecentrum gegaan, die hebben nog wel eens donors op voorraad. In dit geval niet.

Ok ik begreep jou niet, je schreef dat je geen service meer op TV's krijgt na de garantie, maar dat is dus niet zo, inderdaad niet als je niet eerst met de verkoper onderhandeld.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Tinus_

Quote from: Kjelt on February 12, 2021, 21:29:01
Ik begrijp je niet, dit is niet repareerbaar. Ja vervangen met een ander lcd scherm met backlight uit een donor tv. Maar juist daarvoor ben ik naar dat reparatiecentrum gegaan, die hebben nog wel eens donors op voorraad. In dit geval niet.
Je moet het zelf weten hoor, service bij MM is redelijk okay en het zijn jouw centen.
Als je het toestel aanmeldt bij MM dan ga je een prijsopgave krijgen inclusief coulance voor het vervangen van het panel (volgens Uneto voorwaarden) of als het panel er niet meer is krijg je een restcredit aangeboden. (ook volgens Uneto voorwaarden) Dat is gewoon wettelijk geregeld en MM hanteert het ook gewoon.
Aangezien jouw TV een economische levensduur heeft van 6 jaar zal ik daar toch gebruik van maken.
Tenzij je meer vertrouwen hebt in jouw niet geautoriseerde service centrum die geen coulance kan regelen.

just my last 2cents....
Rebuilding my HT

Rowdy

Is MM een goede winkel om een televisie aan te schaffen of kan ik beter naar de plaatselijke Electroworld of Expert gaan?

Tabcam

Quote from: Rowdy on February 13, 2021, 09:08:05
Is MM een goede winkel om een televisie aan te schaffen of kan ik beter naar de plaatselijke Electroworld of Expert gaan?
Als je advies wilt zou ik een goed bekend staand lokaal bedrijf opzoeken. Is erg eigenaar/vestigingsmanager dan wel personeelafhankelijk. Weet je al welke kant je op wilt, zou ik op tweakers de goedkoopste met redelijke service opzoeken.

Afgaande dat je het hier vraagt zou ik je aanbevelen die lokale zaak op te zoeken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

frank2

Quote from: Rowdy on February 13, 2021, 09:08:05
Is MM een goede winkel om een televisie aan te schaffen of kan ik beter naar de plaatselijke Electroworld of Expert gaan?

Ga naar Smits Arnhem goed en het goedkoopste
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren