Nieuwe tv of beamer

Started by Berry76, January 20, 2021, 09:29:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Goedemorgen,

Ik heb wat problemen met de huidige tv Phillips 49pus7502/12 hij switch steeds tussen de tv speakers en een de AVR. De tv is 3 jr oud en buiten de garantie. Via Philips heb ik nieuwe software er op gezet. Kijken of dat helpt.

Maar het zaadje om te kijken naar een andere tv is geplant.

Eerst gekeken naar een 55 inch oled, het probleem is dat de tv op de west muur hangt en de tuin op het zuiden ligt mav de hele dag zon in de kamer en op de west muur. Hier worden oleds niet echt blij van heb ik vernomen.

Toen gaan na denken over een beamer

Kan ik de breedte van de kamer overbruggen, die ruim 5 meter van de oost naar de west muur, met de beamer projectie straal. Of moet ik op 2 a 3 meter de projector aan het plafond monteren.

Hoeveel geluid maakt een projector als deze boven je hoofd hangt?

Zo wat vragen..

Het doel is tv , streaming en film kijken

Is een projector een optie?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

J.A.F._Doorhof

Hi
Geluid valt wel mee. Vooral in eco hoor je amper wat tegenwoordig. Helemaal als de film speelt.

Qua kamer
Let er wel op dat je flink moet verduisteren. Maar dan is er mijn inziens niets beter dan de film ervaring.

Wij hebben zelf een 65" achter het scherm staan maar het is niets in vergelijk met de projector ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ddennisdennis12

Voor film is projectie inderdaad echt het beste wat er is, maar dan wel in een verduisterde ruimte.

Voor gewoon tv kijken heb ik liever een 'gewone' tv. In een donkere kamer tv kijken is niet echt gezellig en de meeste tv-content kijkt ook niet echt prettig op zo'n groot scherm.

Als je kiest voor projectie, dan zou ik kiezen voor een combinatie met een 'gewone' tv. Die gebruik je dan voor het kijken van de reguliere tv programma's en het kijken in een verlichte ruimte. Als je een film (of serie) gaat kijken, dan verduister je de ruimte en gebruik je de projector.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

MOHTFAN

#3
Ik kijk al bijna 3 jaar op een 4k 82 inch tv. Vind dat niet te groot voor het journaal,  gebruik mijn hd beamer bijna niet meer, ook al is het scherm veel groter, 277cm breed of zoiets maar ben wel op zoek naar een geschikte en nog relatief betaalbare laserprojector, de nieuwe modellen voldoen bijna aan wat ik zoek.

Bij een 82 bij 16:9 is het voor films net groot genoeg, bij cinemascoop toch nog te klein, een 82 tot 98 tv scherm is zeker een optie voor je. Een ust laser tv mogelijk minder vanwege het vele licht waar je het over hebt. Uiteraard een kleine 65 inch tv en een 120 of 130 inch beamer scherm kan ook, maar en en is een stuk duurder.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

ppeter

Wij kijken momenteel reeds 4 jaar naar een combinatie van tv/beamer naar volle tevredenheid.
Met een beamer en een 230cm scherm, heb je het echte cinema gevoel.
In de week kijken we naar tv en series op de OLED, en in het weekend lekker film in de home cinema! 🎥🍿👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tabcam

Zou eerst eens een tweedehands OLED of beamer proberen. Mocht het niet bevallen kan je er met enige mazzel nog altijd eenvoudig vanaf.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Berry76

De nieuwe software lijkt de oplossing te zijn. Voorlopig nog geen issues gehad.


Een beamer likt mij idd minder handig. Een 2e hands oled proberen is misschien wel een idee
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo