Hulp bij Kodi

Started by timster, January 20, 2021, 08:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi,

Ik ben weer eens begonnen om Kodi te installeren, maar net als de vorige keer lukt het me maar niet wat ik graag wil. Ik heb de Skin Aeon MQ8 er op gezet en zou graag in de balk een aantal menuknoppen willen. Ik wil dan bij de knoppen actie, drama, thriller, maffia enz enz. Elk van deze knoppen moet dan verwijzen naar de dezelfde map op mijn NAS. Nu lukt dit wel enigszins maar als ik op de knoppen druk dan krijg ik alleen de films in een overzicht zoals ze staan op mijn NAS. Ik krijg dus geen Fanart of een mooie lijst met foto`s en beschrijving. Ik zal vanmiddag proberen wat foto`s bij te voegen. Ik heb ook al geprobeerd om een playlist te maken, maar dan staan nog alle films door elkaar en niet in de volgorde zoals ze op mijn NAS staan.

Sjettepet

Als je deze genres als menu-items op je hoofdmenu wil, kun je simpelweg van elke map op je nas een library maken. Dus bij instellingen - video's - kies je als bron de map 'Maffia' op je NAS. Als inhoud geef je aan 'speelfilms' en je geeft de naam 'Maffia' aan de library. Dit doe je zo voor elke map op je nas die je aan het hoofdmenu wilt toevoegen. In de instellingen van Aeon voeg je dan deze libraries toe aan het hoofdmenu.

De officiële weg gaat via library nodes, maar is iets te ingewikkeld om hier uit te leggen.

Je kunt ook met bookmarks of favorieten werken. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

timster

Quote from: Sjettepet on January 20, 2021, 10:06:04
Als je deze genres als menu-items op je hoofdmenu wil, kun je simpelweg van elke map op je nas een library maken. Dus bij instellingen - video's - kies je als bron de map 'Maffia' op je NAS. Als inhoud geef je aan 'speelfilms' en je geeft de naam 'Maffia' aan de library. Dit doe je zo voor elke map op je nas die je aan het hoofdmenu wilt toevoegen. In de instellingen van Aeon voeg je dan deze libraries toe aan het hoofdmenu.

De officiële weg gaat via library nodes, maar is iets te ingewikkeld om hier uit te leggen.

Je kunt ook met bookmarks of favorieten werken. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Ik zal dit straks eens proberen, maar het klinkt al lastig voor mij haha

Sjettepet

Weet je wel hoe je automatisch een menu item 'Speelfilms' of 'Movies' moet laten aanmaken?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

timster

Op mijn NAS heb ik al deze genres in mappen staan. Dus een map actie, drama enz. Nu moet ik deze naar de menubalken in Aeon MQ8 krijgen zodat wanneer ik er op klik alleen de films in deze mappen tevoorschijn krijg MET filmposters info over de films enz. Nu krijg ik de films wel te zien, maar alleen de map zoals hij op de NAS staat. Niet met alle pracht en praal die je normaal ziet zeg maar ;-)

_ MarcelloW _

Die genres deelt KODI automatisch voor je in.

Je moet de betreffende mappen toevoegen aan je bibliotheek en je moet de inhoud toewijzen (speelfilm).

Vervolgens gaat KODI de info erbij zoeken.
Jij gebruikt KODI nu als bestandsbrowser. Werkt ook, maar niet waar KODI voor bedacht is.

Ik zou ook eens beginnen met de standaard skin, het daar goed werkend krijgen, en daarna pas een andere skin proberen.

Hier is het goed te zien (in de skin Colfluence)
https://www.youtube.com/watch?v=_eK3OXTw80A

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

timster

Quote from: _ MarcelloW _ on January 20, 2021, 15:57:59
Die genres deelt KODI automatisch voor je in.

Je moet de betreffende mappen toevoegen aan je bibliotheek en je moet de inhoud toewijzen (speelfilm).

Vervolgens gaat KODI de info erbij zoeken.
Jij gebruikt KODI nu als bestandsbrowser. Werkt ook, maar niet waar KODI voor bedacht is.

Ik zou ook eens beginnen met de standaard skin, het daar goed werkend krijgen, en daarna pas een andere skin proberen.

Hier is het goed te zien (in de skin Colfluence)
https://www.youtube.com/watch?v=_eK3OXTw80A

Zo ver kom ik idd. Ik heb al mijn films onder het tablad Speelfilms staan. Maar nu wil ik dan een tablad bijv Maffia en daar wil ik al mijn maffia films hebben staan die ik ook in de map maffia op mijn NAS heb staan. Als ik Kodi dit in laat delen onder genre staan er ook andere films tussen die ik er niet tussen wil hebben staan. Dus wat ik graag wil is elk tablad gelinkt aan mijn NAS mappen met de films en art. Misschien kan het wel helemaal niet hoor, maar dat zou voor mij fantastisch zijn.

_ MarcelloW _

Quote from: timster on January 20, 2021, 16:07:54
Zo ver kom ik idd. Ik heb al mijn films onder het tablad Speelfilms staan. Maar nu wil ik dan een tablad bijv Maffia en daar wil ik al mijn maffia films hebben staan die ik ook in de map maffia op mijn NAS heb staan. Als ik Kodi dit in laat delen onder genre staan er ook andere films tussen die ik er niet tussen wil hebben staan. Dus wat ik graag wil is elk tablad gelinkt aan mijn NAS mappen met de films en art. Misschien kan het wel helemaal niet hoor, maar dat zou voor mij fantastisch zijn.


Dat kan inderdaad niet, niet zoals jij dat wil.

Jij wil een bestandsbrowser integreren met je bibliotheek. Zo werkt dat niet.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

timster

Quote from: _ MarcelloW _ on January 20, 2021, 16:19:58

Dat kan inderdaad niet, niet zoals jij dat wil.

Jij wil een bestandsbrowser integreren met je bibliotheek. Zo werkt dat niet.

Misschien dat ik daarom al zo lang loop te klooien. Bij Plex werkt dat namelijk perfect. Zo zou ik het ook bij Kodi willen hebben. Plex krijg ik dan weer niet mooi draaiend. 4k HDR stottert aan 1 stuk en duurt lang voordat een film laad. Bij Kodi gaat dat super snel en 4k HDR geen enkel probleem.

Tabcam

Quote from: timster on January 20, 2021, 17:42:54
Misschien dat ik daarom al zo lang loop te klooien. Bij Plex werkt dat namelijk perfect. Zo zou ik het ook bij Kodi willen hebben. Plex krijg ik dan weer niet mooi draaiend. 4k HDR stottert aan 1 stuk en duurt lang voordat een film laad. Bij Kodi gaat dat super snel en 4k HDR geen enkel probleem.
Waar draait Plex op en met wat voor instellingen? Misscien is het gemakkelijker om Plex op een NUC te draaien, zou je geen problemen meer met stotteren moeten hebben?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

_ MarcelloW _

Wat ik mij net bedenk:

Je kunt wel de films rechtstreeks opslaan in de "genre" mappen. Dus niet in sub-folders

Die mappen laten scannen, en dan via "bestanden" naar de mappen navigeren en er vervolgens doorheen bladeren. Dan zie je wel de fanart enz.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

RalphH

Quote from: TabCam on January 20, 2021, 20:19:09
Waar draait Plex op en met wat voor instellingen? Misscien is het gemakkelijker om Plex op een NUC te draaien, zou je geen problemen meer met stotteren moeten hebben?

Lag niet aan de hardware volgensmij maar was een vlc dingetje met subs op 4k.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

timster

Quote from: TabCam on January 20, 2021, 20:19:09
Waar draait Plex op en met wat voor instellingen? Misscien is het gemakkelijker om Plex op een NUC te draaien, zou je geen problemen meer met stotteren moeten hebben?

Plex draait op een Shield. Heb Plex ook op mijn 2 maand oude PC draaien met een RTX 3070, maar ook daar werkt het niet mooi en stottert hij bij 4K. Misschien ligt het idd aan de instellingen, maar ik zou niet weten welke ;D ;)

timster

Quote from: _ MarcelloW _ on January 20, 2021, 22:06:55
Wat ik mij net bedenk:

Je kunt wel de films rechtstreeks opslaan in de "genre" mappen. Dus niet in sub-folders

Die mappen laten scannen, en dan via "bestanden" naar de mappen navigeren en er vervolgens doorheen bladeren. Dan zie je wel de fanart enz.

Sorry, ik ben echt een leek op dat gebied :blush: Als je me dat stap voor stap wil uitleggen en het werkt ben ik je zeer dankbaar.

angelo41

Quote from: timster on January 21, 2021, 08:13:42
Plex draait op een Shield. Heb Plex ook op mijn 2 maand oude PC draaien met een RTX 3070, maar ook daar werkt het niet mooi en stottert hij bij 4K. Misschien ligt het idd aan de instellingen, maar ik zou niet weten welke ;D ;)
Welk toestel decode u film bij afspelen? Shield, pc? Ik gebruik ook plex via een shield 2019 en nu ook een atv. Plexserver staat hier op mijn vaste pc geinstald, En films staan op de nas ook. En nooit geen probleem met afspelen van 4k hdr etc.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


timster

Quote from: angelo41 on January 21, 2021, 08:34:51
Welk toestel decode u film bij afspelen? Shield, pc? Ik gebruik ook plex via een shield 2019 en nu ook een atv. Plexserver staat hier op mijn vaste pc geinstald, En films staan op de nas ook. En nooit geen probleem met afspelen van 4k hdr etc.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Als het goed is doet de shield dit. Kan ik dat ergens zien?

timster

#16
Ik heb even foto`s gemaakt dat maakt het hopelijk iets duidelijker allemaal.

Ik heb op de menubalk het kopje Maffia geplaatst zoals hieronder



Als ik daar nu op klik krijg ik onderstaande te zien.



Wat ik eigenlijk graag wil is dat ik onderstaande zie met alleen de films die ik in mijn folder op de NAS heb staan. Als dat lukt heeft diegene mijne eeuwige dankbaarheid ;D ;)


_ MarcelloW _

Je bent er bijna;

Je moet de films (en al het andere) uit die sub-mappen halen en rechtstreeks in de maffia map plaatsen.

En de maffia map laten scannen/scrapen. Dus die toevoegen aan de bibliotheek.
Dan zou het moeten werken.


Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Sjettepet

We weten inmiddels precies wat je wil en wat je (verkeerd) doet. Wat jij wil kan prima, daar is Kodi heel sterk in. Je hebt diverse tips ontvangen om precies dat te krijgen wat je wil. Misschien eerst maar eens wat uitproberen?  ;D
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Quote from: _ MarcelloW _ on January 21, 2021, 12:22:38
Je bent er bijna;

Je moet de films (en al het andere) uit die sub-mappen halen en rechtstreeks in de maffia map plaatsen.

En de maffia map laten scannen/scrapen. Dus die toevoegen aan de bibliotheek.
Dan zou het moeten werken.
Niet nodig toch? Submappen worden ook gescand. Maffia-map als video-resource laten scannen met als inhoudtype 'Speelfilms' en als naam 'Maffia'. Zelfde voor de andere mappen. Alle video-resources kunnen een eigen plek op het hoofdmenu krijgen, dan staan ze netjes naast elkaar.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

angelo41

Quote from: timster on January 21, 2021, 10:55:20
Als het goed is doet de shield dit. Kan ik dat ergens zien?
Als je een film afspeelt en je gaat naar menu voor afspelen. Daar vind je alle info. bv transcoding en dit moet je eens kijken. Ik denk als het de shield is dat dit het probleem is van stotteren.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


timster

Quote from: Sjettepet on January 21, 2021, 12:22:44
We weten inmiddels precies wat je wil en wat je (verkeerd) doet. Wat jij wil kan prima, daar is Kodi heel sterk in. Je hebt diverse tips ontvangen om precies dat te krijgen wat je wil. Misschien eerst maar eens wat uitproberen?  ;D

Haha ik probeer me een ongeluk. Ben erg blij met jullie suggesties. Het lijkt zo simpel, maar toch ook weer lastig. Ik ga er nog even mee klooien dan. Waar kan ik volgens jullie het beste dan de map naar laten verwijzen in aangepaste actie?

ewww m


timster

#22
Via mijn PC heb ik nu wat ik wil. Dat is gelukt dmv slimme afspeellijsten. Super blij, maar nu wil ik het naar mijn Shield verplaatsen en dan gaat er iets niet goed met SMB. Mijn PC heeft onder Windows SMB mijn Moviecenter staan (zo heet mijn NAS). Alleen staat deze weer niet op mijn Shield . Ik neem aan dat ik iets open moet zetten om deze toe te voegen?

angelo41

Even in plex aant kijken ook. hier kan je dit vinden transcoding. tijdens film pauze, drie dots knop, afspeelinformatie. Moet op afspelen staan zonder transcoding staan.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


timster

Quote from: angelo41 on January 21, 2021, 15:06:54
Even in plex aant kijken ook. hier kan je dit vinden transcoding. tijdens film pauze, drie dots knop, afspeelinformatie. Moet op afspelen staan zonder transcoding staan.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Ik heb exact hetzelfde als wat jij er hebt staan.