Rear speakers Canton

Started by Quintus, January 17, 2021, 17:37:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Quintus

Beste allemaal,

Het gebeurt vaak dat 1 van mijn achter (rear) speaker van Canton hapert.
Waar kan dit aan liggen?

Kabel zit goed aangesloten?

Iemand tips?

Alvast bedankt.

Mario D

Heb je L en R al eens gewisseld.? Zo kun je de kabel al uitsluiten.

Quintus

Quote from: Mario D on January 17, 2021, 18:23:07
Heb je L en R al eens gewisseld.? Zo kun je de kabel al uitsluiten.

Ja. Als ik deze wissel dan doet de speaker helemaal niks.

chansig

Speaker op een ander kanaal aansluiten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Quintus

Quote from: chansig on January 18, 2021, 09:15:20
Speaker op een ander kanaal aansluiten.

Gr. Hans

Hoi Hans,

Bedankt voor je feedback.
Hoe kan ik de speaker op een ander kanaal aansluiten?

Deleted User

Wat voor bronnen gebruik je om je luidsprekers aan het spelen gebruiken? Heb je de haperende luidspreker al eens op de front aangesloten?

Quintus

Quote from: Jazzman on January 24, 2021, 18:18:07
Wat voor bronnen gebruik je om je luidsprekers aan het spelen gebruiken? Heb je de haperende luidspreker al eens op de front aangesloten?


Nee. Mijn rears zijn ingesteld netzoals de rest via Marantz Audessy ingesteld.

Deleted User

Marantz heeft in de tijd dat ze bestaan misschien wel honderden verschillende apparaten gemaakt.. Wat heb je daarvan? Wat is er moeilijk aan zo'n vraag...

Om ze een keer op de front aan te sluiten kan je misschien UITSLUITEN of het misschien aan de speaker ligt... een beetje logica gebruiken... dingen uitsluiten enzovoort

Suc6 met je issue

Tabcam

Wat je kan doen is om aan de achterkant de snoeren van de front luidsprekers en die van de rears om te wisselen. Als je dan gewoon muziek afspeelt en het is nog steeds dezelfde kan het aan het snoer of luidspreker liggen.

Om het snoer uit te sluiten kan je de twee snoeren van de achterluidsprekers omwisselen. Is het dan de andere luidspreker is het waarschijnlijk het snoer, anders de luidspreker. Hoop dat het zo duidelijk is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i