tweedehands AV receiver advies gevraagd

Started by Woody W, January 16, 2021, 20:20:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woody W

Beste mensen , ik ben nieuw op het Forum , dus hallo allemaal.  Ik ben in het bezit van een oude Denon AVR 3312  , met wat mankementjes inmiddels. Vier HDMI uitgangen werken niet meer en het TV beeld hapert vaak. Ik heb 2 KEF iQ9 en 2 iQ7 met centerspeaker erop aangesloten.

ik ben nu op zoek naar een nieuwe of een goeie 2e hands . Weet een van jullie of er inmiddels veel nieuwe snufjes zijn zoals  Spotify connect  ( krijg Spotify niet aan de praat ) ? 

De tweedehands Denon AVC-A1HD en Marantz SR6014  bijvoorbeeld zijn heel erg goed lees ik overal. Of kan ik beter een nieuwe kopen zoals de AVR-X2700H. Is echt moeilijk om te kiezen en ik ben niet speciaal op zoek naar een Denon overigens hoor. Heeft iemand misschien een tip voor mij wat bijvoorbeeld een mooie tweedehands is  ? Mijn budget is tussen de 600 en 1000 euro ongeveer.  Bij voorbaat dank !

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note


ajbeefde

Denon met KEF IQ series is een goede match...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

vik

De Denon AVC-A1HDA 3D versie absoluut niet kopen. Die hebben hitte issues op het hdmi board met het gevolg dat de main chips zich zelf los solderen door de hitte. Onderdelen zijn niet meer te krijgen.

Quote from: Woody W on January 16, 2021, 20:20:10
Beste mensen , ik ben nieuw op het Forum , dus hallo allemaal.  Ik ben in het bezit van een oude Denon AVR 3312  , met wat mankementjes inmiddels. Vier HDMI uitgangen werken niet meer en het TV beeld hapert vaak. Ik heb 2 KEF iQ9 en 2 iQ7 met centerspeaker erop aangesloten.

ik ben nu op zoek naar een nieuwe of een goeie 2e hands . Weet een van jullie of er inmiddels veel nieuwe snufjes zijn zoals  Spotify connect  ( krijg Spotify niet aan de praat ) ? 

De tweedehands Denon AVC-A1HD en Marantz AV8801 bijvoorbeeld zijn heel erg goed lees ik overal. Of kan ik beter een nieuwe kopen zoals de AVR-X2700H. Is echt moeilijk om te kiezen en ik ben niet speciaal op zoek naar een Denon overigens hoor. Heeft iemand misschien een tip voor mij wat bijvoorbeeld een mooie tweedehands is  ? Bij voorbaat dank !
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

stevie1

Hoi Woody,
Ook welkom!  Misschien is het handig jouw budget te vermelden of iig in welke prijsklasse jij aan het zoeken bent. 
En Spotify krijg je meestal alleen werkend met een premium account. 

JeroenGRT

De marantz av is een voorversterker/processor, dan moet je er nog een eindversterker bij kopen.
Ik zou marktplaats even in de gaten houden, en zoeken op denon avr x of denon avc , als je niet de laatste snufjes wilt kun je misschien een leuke deal maken met een denon van een generatie ouder.. H&C hifi forum sponsor heeft misschien nog een nieuwe x4500 in de aanbieding voor rond de 900/1000 euro

Gezien je huidige denon zou ik denk ik wel voor een 3000/4000 serie gaan.

Op marktplaats staat een denon avc r3400h voor 450 euro



Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Woody W

Quote from: stevie1 on January 17, 2021, 21:47:08
Hoi Woody,
Ook welkom!  Misschien is het handig jouw budget te vermelden of iig in welke prijsklasse jij aan het zoeken bent. 
En Spotify krijg je meestal alleen werkend met een premium account.

Mijn budget is ongeveer tussen de 600 en 1000 euro

jazzy

#9
Quote from: Rowdy on January 17, 2021, 08:56:30
Zoiets of de grotere broer:
https://hifi.nl/artikel/29602/Review-Yamaha-RX-V4A-Echte-surround-voor-een-prikkkie.html
Deze heb ik en past met 450 euro ruimschoots binnen je budget. Als je niet veel andere eisen hebt dan zou ik die zeker overwegen, met name omdat je nieuw koopt in plaats van gebruikt. Verder is hij technisch helemaal bij de tijd en wordt dat nog meer met nieuwe firmwares die al aangekondigd zijn. Spotify Connect werkt heel soepel, het beste wat ik tot nu toe meegemaakt heb. Geen Atmos en de automatische afstelling (YPAO) is heel basic en laat te wensen over.

En welkom op het forum! :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

stevie1

Ook belangrijk is hoe en wat je wil gaan projecteren.  4of 8 k? Dolby vision? Playstation 5 of x box series?   
Ik zou misschien niet het nieuwste van het nieuwste aanraden, maar zeker iets dat goed om kan gaan met 4 k 50/60
Dus mocht je een 4 of 8 k tv of beamer hebt of van plan bent aan te schaffen zou ik de versterker een beetje op aanpassen

Woody W

Quote from: JeroenGRT on January 18, 2021, 20:00:18
De marantz av is een voorversterker/processor, dan moet je er nog een eindversterker bij kopen.
Ik zou marktplaats even in de gaten houden, en zoeken op denon avr x of denon avc , als je niet de laatste snufjes wilt kun je misschien een leuke deal maken met een denon van een generatie ouder.. H&C hifi forum sponsor heeft misschien nog een nieuwe x4500 in de aanbieding voor rond de 900/1000 euro

Gezien je huidige denon zou ik denk ik wel voor een 3000/4000 serie gaan.

Op marktplaats staat een denon avc r3400h voor 450 euro

ja sorry ik bedoelde de Marantz SR6014