De set van SSchot

Started by sschot, January 15, 2021, 17:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sschot

Positief, de Wharfdale EVO4 stands zijn verkocht.

M.b.t. de LS, ik heb hier nog geen beslissing in gemaakt. Op dit moment spelen de EVO's weer even.
Definitief zal ik hier na de zomervakantie wel echt verder naar kijken.
Voorlopige voorkeur op dit moment gaat uit naar de Lumina II, maar heb nog ff tijd voor ik een beslissing maak
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

eindelijk na de vakantie periode eens een keer tijd kunnen inruimen om te luisteren naar zowel de EVO 4.2 als de Lumina II. Ik heb dit niet thuis gedaan, maar bij mijn zwager. Dus met 2 dozen met boxen in de audo, daar uitladen, aansluiten en luisteren maar.

Begonnen met de EVO 4.2. De versterker welke hij in deze ruimte heeft staan is van NAD. Vraag mij even niet welk type.
Klonk voor geen ene meter. Nu was dat via zijn streamer en van spotify over bluetooth.
Dus op zoek naar een paar CD's.
Dat klonk wel beterder, maar nog steeds behoorlijk bagger. Ik zei ook meteen, thuis klinken de EVO's niet zo slecht als hier.

Daarna de Lumina's aangesloten. Whouwwwwwwwwwwww ongelofelijk wat klinkt dat (in zijn setup) onwijs goed!!!!
We hebben een aantal tracks doorlopen, maar iedere keer herhaalde zich het whouw effect zodra wij de Lumina II aansloten.
Wel ging de kwaliteit van de EVO's omhoog toen we die in zijn ruimte zowat tegen de achterwand hebben gezet, maar kwam nog niet in de buurt van wat ik er zelf uit haal. Echter de EVO's zijn in verhouding, in zijn ruimte en in combinatie met zijn setup subliem. De plaatsing van de Lumina's maakte niet uit, waar ze ook stonden, ze deden het prima.

Daarna nog even de KEF Reference 3 van hem zelf aangesloten, en we gingen beide hard lachen, dus Lumina's wonnen ruimschoots, met uitzondering van het laag uiteraard.

Dit heeft mij wel gesterkt in het feit dat ik definitief afscheid van de EVO's ga nemen. Deze zijn niet slecht, maar matchen niet met mijn ruimte. Ik kan dit met DSP wel aardig krijgen, maar mis dan te veel ruimtelijk effect in het geluid. Dus ze gaan te koop tot ze zijn verkocht.

Of het daarna definitief de Lumina moet worden, dan vind ik nog lastig te zeggen op dit moment. Ben ook nog steeds wel getriggered door de MA Gold 100 5G, die heb ik alleen nog niet gehoord. En kreeg nog een als tip de Audiovector QR1, maar deze ken ik ook totaal niet.

Stap 1 voor mij nu is de EVO's redelijk verkopen. Daarna gaan we verder kijken........



NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

Hiermee heb je een beeld verkregen hoe drie verschillende speakers in een ander zijn ruimte en set presteren.
Het lijkt mij een vermakelijk vergelijk, leuk om te doen  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Het was inderdaad heel erg leuk en gezellig om te doen. Thuis presteren de Lumina's ook goed, maar het verschil is minder heftig tov de EVO"s in mijn set/ruimte.

Vooral op detailniveau overtreffen de Lumina's en een gort droge en zeer snelle weergave

Wat een gaaf speakertje is dit
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

minplus

Quote from: Xander32 on September 20, 2022, 06:23:32
Hiermee heb je een beeld verkregen hoe drie verschillende speakers in een ander zijn ruimte en set presteren.
Het lijkt mij een vermakelijk vergelijk, leuk om te doen  :thumbs-up:

X2.
Daar heb je dus maar een heel klein beetje aan voor jouw ruimte.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

jahtari

Toont weer eens aan dat je met een slechte akoestiek met veel galm vooral naar de ruimte luistert ipv de speakers zelf.

Zou nog verder kijken/luisteren als ik jou was.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

sschot

Eerste stap is gezet, de EVO 4.2 zijn verkocht.

Nu verder kijken, eerste 3 opties op mijn lijstje zijn

MA Gold 100 5G
SF Lumina II
Audiovector QR1
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

Leuke vooruitzichten  :thumbs-up:
Ga je de speakers ergens luisteren/ met elkaar vergelijken?

Quote from: sschot on September 26, 2022, 23:17:23
Eerste stap is gezet, de EVO 4.2 zijn verkocht.

Nu verder kijken, eerste 3 opties op mijn lijstje zijn

MA Gold 100 5G
SF Lumina II
Audiovector QR1
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Dat is wel de primaire opzet, waarbij ik niet weet wie er "in de buurt" deze alle 3 zou hebben, daar moet ik mij nog in gaan verdiepen.

En daarna blijft ook heel belangrijk, hoe matchen ze met de ruimte en hoe doen ze het daarin, zo naast het aquarium, want dat is voor mij, op dit moment, nog steeds cruciaal

Iemand die iets bezit en in de buurt woont, kan natuurlijk ook nog!
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Vandaag een eerste keer gaan luisteren naar een aantal LS.
Ze hadden niet het exacte vergelijk wat ik bedoelde, maar heb wel 3 LS vergeleken, en op basis daarvan een beeld gekregen.

De 3 opties waren
B&W 705
SF Sonetto 1
MA Gold 100 5g

Qua streamer hadden ze een BS Node en de versterker was een NAD 399, denk ik. De BS Node was optisch aangesloten op de NAD.

Als eerste heb ik de MA gehoord. Maar omdat ik met Roon moest werken, mijn gewenste track's in de uitvoering die ik ken slecht kon vinden, was het ff een beetje pielen om op gang te komen, toen dit beter ging, inclusief wat hulp en ondersteuning van de medewerker, kon ik een aantal bekende uitvoeringen luisteren, waardoor ik een goed beeld kon krijgen.

Eerste indruk van de MA
strak
droog
iets saai
heel gecontroleerd
geweldige staging

Daarna kwam de 705 aan de beurt. Hier heb ik heel kort naar geluisterd en daar was ik snel mee klaar. Voor mij was deze het absoluut niet. Veel te veel en te heftig forward sound. Wat rommelig in mijn beleving. Imposant maar niet wat ik zoek.

Vervolgens de Sonetto I beluisterd. Iets meer sprankeling, minder gecontroleerd als de MA, minder diep in het laag en wat minder gecontroleerd in het laag, maar wel een erg fraaie monitor ook.

Daarna wat tracks beluisterd, waarbij we de kabels omplugden tussen de MA en de SF.
Hieruit bleek dat de SF wat scherper in het hoog is. Net wat minder staging neerzet. En wat minder gecontroleerd in het laag is. Geen mega verschillen. Beide zijn gewoon goed, maar wat past meer/sluit meer aan.

Eerste indruk is dat de MA Gold 100 voor mij in deze sessie de winnaar was.
Nu even laten bezinken. In een akoestische luisterruimte zal het sowieso anders als thuis zijn. De inschatting van de verkoper was dat de NAD combi met MA wel een goede is.

Ik zal vast nog een keer op luisterjacht gaan, voordat ik verder ga.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Na de luistermiddag heb ik 's avonds thuis de Lumina II nog even aangesloten en geluisterd. Dit viel direct niet tegen. En zover mogelijk vergelijkend met wat ik in de middag gehoord had, klonk het zeker geen twee keer zo slecht. Sterker, erg goed in vergelijk.

De dag erna ben ik wat met positie en locatie van de Lumina's gaan schuiven in de woonkamer, waarbij ik een mooie soundstage heb gekregen. Doordat de LS beduidend "kleiner" staan, kunnen ze een stuk meer naar voren staan, waarbij ik er probleemloos langs kan. Verder heb ik ze iets dichter bij elkaar gezet, om een betere centerimage/staging te krijgen.

Vandaag heb ik eens even met REW gemeten, voornamelijk om te kijken of de locatie van de SUB nog wat doet. Hieruit bleek dat in de beschikbare ruimte schuiven op dit moment niet tot nauwelijks verschilllen met zich mee brengt. Daarom heb ik hem op de oude plaats terug gezet, praktisch de prettigste momenteel.
Daarna het volume van de SUB nog wat aangepast, en nu krijg ik een geluid waarvan ik wel onder de indruk ben.

Meettechnisch ziet het er ook niet verschrikkelijk uit.



Ik ben persoonlijk heel benieuwd, als ik een keer tijd en ruimte heb om Dirac in te meten wat er gebeurd met de ruimtelijkheid. Bij de EVO's was dit verschrikkelijk negatief, ben heel benieuwd wat de LII's doen.

Ga proberen om de MA Gold 100 ook in de thuis ruimte te beluisteren. Als andere optie blijft de RQ1 ook nog open staan. Even geduld en een kans/moment afwachten.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

Compliment, goed bezig; voor aanschaf de ls thuis luisteren 👍🏻

Dat doet lang niet iedereen (waaronder ik zelf 🫣), maar helpt om tot een afgewogen keuze te komen in jouw ruimte en set, helpt om teleurstellingen en vervolgens vele opvolgende wisselingen van ls, apparatuur en/of bekabeling te voorkomen. Dat laatste kom je hier vaak tegen op het forum.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Dank voor je reactie Sander.

Ik heb vorig jaar uiteindelijk met de EVO's blind kopen mijn neus gestoten. Nu waren deze niet super duur, heb ik ze netjes kunnen verkopen en heeft het niet verschrikkelijk veel geld gekost.

Maar ik wil niet weer een jaar twijfelen, ontevreden zijn en denken het is het (net) niet. Dus daarom nu een andere aanpak, die meer tijd en energie kost, maar op de lange termijn veel bevredigender en "goedkoper" is.

En omdat het toch "slechte" woonkamer akoestiek is, die ik niet volledig kan/wil veranderen, is een match met de ruimte uiteindelijk nog veel belangrijker als het kale resultaat van een LS is een akoestisch aangepaste ruimte.

Plaatsing van de Lumina II is in ieder geval eenvoudig te noemen en niet te vergelijken met de EVO's. De klank is open, ruimtelijk, snel, gedetaieerd en strak. Bij een lekkere opname, is de LS niet meer te lokaliseren, ondanks dat ze naast mijn aquarium staan.

Benieuwd of de AM met BR poort aan de achterkant net zo goed match. De QR1 heeft ook een front poort, waar ik uiteindelijk een hogere verwachting van heb, in mijn ruimte. Maar, nogmaals, we gaan het proberen om het duidelijk te krijgen
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Tabcam

Ik sta die aanpak ook voor. Het is gelukkig niet de enige weg naar Rome. Goed metende luidsprekers kunnen helpen het zoekgebied flink te verkleinen. Ik zou normaal zeggen dat zowel cardoide als open baffle luidspreker best helpen met lastige akoestiek. maar dat aquarium maakt het lastig. Mocht het binnen budget vallen zou ik ook kijken naar de Buchardt S400 mk II.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sschot

Buchardt ken ik niet, maar zal eens kijken. Denk alleen dat deze moeilijk thuis te luisteren zijn, zonder distributie netwerk.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Tabcam

Quote from: sschot on September 30, 2022, 22:22:16
Buchardt ken ik niet, maar zal eens kijken. Denk alleen dat deze moeilijk thuis te luisteren zijn, zonder distributie netwerk.
Valt mee, je betaald alleen de retourverzending. Kost dus wel geld maar het valt in het niet met een verkeerde aanschaf.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sschot

Vertelde mijn zwager waar ik ook onlangs de speakers heb beluisterd, over deze Buchardt LS.
Resultaat is dat hij een set heeft besteld. Dus ik ga ze zeker beluisteren, alhoewel niet in eerste lijn thuis, maar dat wordt dan wel een mogelijkheid.

Verder gaan we samen komende maand een dagdeel bij Stassen luisteren. Omdat hij zich aan het orienteren is op twee sets voor woonkamer en luisterkamer.
Ik hoop de komende maand dus genoeg te beluisteren, en waar mogelijk ook nog het een en ander thuis te horen.

Een "drukke" orientatie maand mbt audio voor de boeg........ Maar wel heel erg leuk, en heel veel zin in
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Volgende week een luistervergelijk maken tussen

Buchardt S400 mk II
SF Lumina II

en daarna einde van de week naar Stassen voor een luister/orientatie/geniet? moment aldaar.......

Uiteraard zal ik inhoudelijke bevindingen terug koppelen, alhoewel deze op dit moment nog niet in mijn thuis situatie zijn, maar wel leuk om weer wat te horen en daarbij een nog beter beeld en toegespitstere keuze te kunnen maken
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Spijkie

Het geeft toch mooi beeld en als het goed is een shortlist welke speakers thuis te luisteren. Overbodige tip denk ik maar toch, houd de match tussen versterker en speaker in beeld.

Veel plezier gewenst, altijd leuk om te doen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

sschot

Van de week een poosje geluisterd naar

Buchardt S400 MKII

Wat direct bij binnenkomst opviel was, het klopt niet. Eerst wat schuiven, wat proberen, maar nee. Verbazingwekkend want iedereen valt erover hoe "goed" deze LS is.
Uiteindelijk bleek het dat ze niet correct aangesloten waren (uit fase) met alle gevolgen van dien. Toen dit was opgelost, werd het ineens een interessante LS om naar te luisteren.

"ronde sound"
totaal geen enkele vorm van scherpte, zowel bij strijkers als blazers
ongelofelijk diep laag voor deze maat, hier hoeft echt geen sub naast
iets minder detailering als tov de Lumina II
midden en hoog is niet zo "strak" tov de Lumina II
is qua plaatsing een stuk kritischer als de Lumina II

Uiteraard nog niet in mijn thuis omgeving gehoord, maar op basis van wat ik gehoord heb is de inschatting dat deze veel meer aanspraak op de roommodi maakt. Luistertest thuis gaat misschien nog volgen, maar voor mij persoonlijk is de S400 MKII niet direct de LS waar ik heel warm voor loop. Is de S400 MKII dan slecht, NEEEEE absoluut niet, maar het is een smaak dingetje. Kan je hier lang naar luisteren zonder dat het vervelend wordt, ik ben er behoorlijk van overtuigt. Ik zou alleen te veel blijven zoeken naar de dingen die ik net niet (of niet goed) hoor.

Morgen naar Stassen toe, dan gaan de S400 MKII mee, dus dan hoop ik ze ook naast de Gold 100 te kunnen horen, al is dit ook in een geconditioneerde ruimte.

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Afgelopen vrijdag ben ik bij Stassen geweest, om te luisteren. De basis waar we op begonnen was het uitzoeken van een vloerstaander, niet voor mij persoonlijk, maar altijd leuk om in zo'n proces mee te gaan.

Na aankomst, een lekkere bak koffie, zijn we na een kleine rondleiding door het gebouw naar "onze" luisterruimte gegaan. Hier stonden een 6 tal vloerstaanders opgesteld. Ik weet niet eens van alles wat het is geweest. Een aantal bekenden waren

B&W 702 S2
Monitor Audio Gold 300
Focal
Triade
?
?

We kregen weinig info over de speakers, om bias te voorkomen. Maar werden uitgenodigd om gewoon te gaan luisteren. Begonnen met de vier jaargetijden van Vivaldi (denon opname) en hier leken alle LS behoorlijk op elkaar en was het best moeilijk om verschillen te duiden.

Daarna overgestapt op Astor Piazolla en in eens vielen er zeer wezenlijke verschillen tussen de LS op.
Daarna nog een rondje Messiah van Handel de revu laten passeren.

Vanuit de 6 stuks, bleven er uiteindelijk 2 over die "boven" kwamen drijven.
Dit was de MA Gold 300 en een Focal LS.

Deze 2 opnieuw opgesteld en beluisterd. Ook met nog wat andere muziek (Te Deum Charpentier Bruggen en Jazz Album Shostakovisch Chailly)

De conclusie was eigenlijk dat ze het allebei niet waren.
De Gold 300 liet een "gat" vallen in het mid/hoog waardoor de koren niet mooi uit de verf kwamen
De Focal was te veel laag en niet zo strak, maar wel een hele mooie overgang en compleet in het beeld rond het mid/hoog.

Tsja, wat nu. We werden uitgedaagd om nog een andere LS te beluisteren, op basis van de feedback welke wij hebben gegeven. Dit was geen vloerstaander, maar een 2 weg monitor LS, te weten de Triangle Magellan Duetto 40th anniversary

Whouw, dat was een hele andere beleving als met de vloerstaanders. Zo muzikaal, zo snel, zo transparant, gewoon echt heel lekker en een heel groot genoegen om naar te luisteren.
Nadat de streamer was aangesloten via streaming allerhande soorten muziek "ertegenaan gegooid", maar overal wist deze LS goed te presteren. Tuurlijk op het allerdiepste laag net ff minder als de vloerstaanders, maar zoveel beter, dat de keuze eigenlijk behoorlijk makkelijk werd.

Hierna zijn we ee 4 tal versterkers op de Duetto gaan beluisteren.
1 de eerste versterker, een behoorlijk neutraal apparaat, merk weet ik al niet meer
2 een buizen voorversterker en transistor eindtrap
3 een buizen versterker
4 de Musical Fidelity M6SI

1 klonk goed, prima controle, op zich "niets" te klagen
2 geluid kwam minder los van de LS. Stuk warmer/ronder en veel "trager" waardoor ik persoonlijk vind dat je veel mist, niet mijn ding
3 wel fris tov 2, maar de muziek kwam ook niet echt los en lekker uit de verf, voor mij persoonlijk ook niet de combi
4 whouw, wat een match met de Duetto, dat klonk echt lekker.

Als laatste nog een sub toegevoegd, om een indruk te krijgen wat dat weer doet op het geheel. Dat maakt het wel echt af, en dan heb je een heel mooi compleet plaatje.

Alles bij elkaar een hele intensieve luisterdag, met veel verschillen en echt zoeken naar wat is nu lekker om te horen.

Heb ik hier voor mij persoonlijk in mijn eigen situatie iets heel concreet aan? Nou nee en toch een klein beetje wel. Met alles wat ik nu gehoord heb, durf ik te stellen dat de Lumina II het in mijn woonkamer echt goed doet. Onvoorstelbaar wat zo'n klein "piep" speakertje weet te presteren, dat is voor mij wel een feit. Voor mij persoonlijk is de S400 MKII het in ieder geval niet.

Ben ik al definitief, nee nog niet helemaal, maar heb ondertussen wel een sterke voorkeur ontwikkeld.

Wat zou ik thuis nog willen horen

MA Gold 100 (begin te twijfelen)
Audio Vector QR1

Leuk proces zo, vind ik zelf

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

Heerlijk en prettig leesbaar verslag van een luisterdag  :thumbs-up:

Het plotse halleluja effect bij een wissel van speakers kan ook tricky zijn; hetgeen ik van betreffende merk heb gehoord klonk ook heel open en snel, maar dat werd mij bij wat langer luisteren teveel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CinéHome

De MA Gold 300 zou ik zeker niet verwijten een gat in het mid/hoog te laten vallen. Toch niet met de juiste aansturing en bekabeling.
Al zijn er wel alternatieven te bedenken van Audiovector.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

chansig

Quote from: MichelDW on October 19, 2022, 06:43:03
De MA Gold 300 zou ik zeker niet verwijten een gat in het mid/hoog te laten vallen. Toch niet met de juiste aansturing en bekabeling.


Dat zou kunnen betekenen dat je de MA nog nooit hebt gehoord met verkeerde kabels/versterkerking oid. Wat op zicht ook best knap is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

#474
Mooie speaker die duetto!

Even outside the box:

Bij dit soort bedragen met versterking zou ik zelf teruggrijpen naar actieve speakers. Stel je voor, voor dit geld heb je ook een set Neumann KH420, Genelec 8351b of zelfs 8361a.  :worship:

Met het laatste merk heb je ook gelijk digitale ingangen en ruimte correctie (met glm set). En dit zijn allen redelijk full range speakers, lees tot 25-30hz met voldoende power.

Met verkoop van je NAD en REL sub en een hoop kabels, die je dan niet meer nodig hebt, kun je je budget zelfs stretchen tot een set Kii of Dutch & Dutch...!

Ik durf te wedden dat zo'n set veel beter klinkt, meer power heeft en meer rekening houdt met de eigenschappen van je ruimte (afstraal gedrag, cardioide, ruimte correctie).

Ik zie kansen.  :D :clapping: :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub