Set van Herman

Started by oortjes, January 14, 2021, 21:31:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oortjes

Na mijn verhuizing (3 jaar geleden) kreeg ik mijn uitgebreide Naim installatie niet meer echt lekker draaiend en dat lag voor groot gedeelte aan mijn huiskamer. In mijn vorig huis had ik een luisterkamer die qua afmeting (4x6m) perfect was maar ook een goede akoestiek.

Uit frustratie heb ik 1,5 geleden alles weggedaan maar mijn luidsprekers (Audiolab Axis) gehouden en een Naim Nova aangeschaft. Klonk in zijn geheel redelijk goed maar zeker niet geweldig. Ik miste heel veel laag en het was zeker geen goede match. Tussen de verbouwingen door zo nu en dan geluisterd naar andere luidsprekers en kwam min of meer bij de Kanta 2 uit maar het uiterlijk hield me tegen. Door het lezen van HuubF zijn belevenissen kwam ik dus de Spectrals tegen waarvoor ik qua uiterlijk gelijk viel, maar geen idee hoe ze zouden klinken. Na een middag in de kerstvakantie te hebben geluisterd met mijn eigen versterker en kabels was deze combinatie voor mij wel een match.
Hoe het geheel in mijn kamer gaat klinken? Daar ga ik de komende weken achter komen, eerst maar eens een periode 24/7 in laten spelen.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

vanzomereng

Veel plezier met je set Herman.

M.b.t. de Focal Spectral 40th, heb je echt wel iets zeer fraais in huis gehaald en hopelijk krijg je ze aan het zingen  :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

Ben benieuwd naar je bevindingen
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

oortjes

#3
Quote from: VANZOMERENG on January 14, 2021, 22:04:44
Veel plezier met je set Herman.


Dank je wel.

Ik ben heel benieuwd waar ze uiteindelijk op uitkomen als ze ingespeeld zijn. Het verschil met mijn vorige speaker, Audiolab Axis, is overduidelijk nu al te horen. Het laag is er, hoog is meer aanwezig en het middengebied lijkt nog het meest op elkaar.

Als "bassist" houd ik wel van een goed fundament in een song, zonder een goed fundament kun je nooit een stevig huis bouwen, dat geldt ook voor mij in het luisteren naar muziek. Niet overheersend maar duidelijk, lekker strak, aanwezig.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

AudioEnZo

Da's mooi balen dat je zo'n mooi set niet meer aan het zingen krijgt in een andere huis/ruimte  >:( Weer eens het belang van een goede akoestiek!

Veel plezier met de nieuwe set  ;D

frank2

Erg mooi Herman. Ben benieuwd hoe je alles ervaart
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#6
Quote from: AudioEnZo on January 15, 2021, 07:59:42
( Weer eens het belang van een goede akoestiek!



Inderdaad!

Akoestiek is alleen niet echt een sexy onderwerp om over te kletsen op een forum...     Daarom maar dure nieuwe speakers als second best oplossing.

Extra complicerende factor is dan ook nog dat hoe groter de speakers zijn hoe erger de akoestische tekortkomingen gaan opspelen.

Akoestiek op no.1... iedereen weet het maar bijna niemand doet het........

Interessante constatering op een forum vol kennis zoals HT toch zeker is....


Kwabbernoot

Mooi spul Herman. Erg fraaie speakers om te zien. Helemaal met de grills ervoor.  ::)
Ik heb zelf ook ooit nog eens gekeken naar zo'n Naim (de Uniti Star) maar die is er uiteindelijk nooit gekomen vanwege de problemen die ik overal lees op het internet over het schermpje. Ik hoop dat de jouwe daar geen problemen mee heeft.

Veel plezier ermee.

Groeten...

John Wx

Zonde van die mooie Axis  ::) geniet ze
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frank2

Plaatsing van de zuilen komt precies. Hier valt op dat indien ze 1 cm of meerdere cm naar voren gezet worden de sound helderder opener wordt met verfijning van details. Meer naar achteren geeft meer diepere bass het middengebied wordt voller, wel iets minder verfijning van details.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dura

#10
Quote from: oortjes on January 15, 2021, 06:53:56
Als "bassist" houd ik wel van een goed fundament in een song, zonder een goed fundament kun je nooit een stevig huis bouwen, dat geldt ook voor mij in het luisteren naar muziek. Niet overheersend maar duidelijk, lekker strak, aanwezig.

Snap ik, en is dat dan ook de oorzaak  van je akoestiek problemen? Zelf ben ik indertijd vanwege akoestiek en moeilijk kamer van zuiltjes met stevige bas naar kleine monitoren overgestapt en dat het bijna alle problemen opgelost, daarna nog wat oplossingen in de kamer.
Maar als een goed fundament een primaire wens is zal dit niet jouw oplossing zijn.
Ik hoop dat je de zaak lekker aan het draaien krijgt, en ga het volgen, succes!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

oortjes

Quote from: twani on January 15, 2021, 10:33:30
Inderdaad!

Akoestiek is alleen niet echt een sexy onderwerp om over te kletsen op een forum...     Daarom maar dure nieuwe speakers als second best oplossing.


Ik had met mijn oude luidsprekers ook nog veel kunnen verbeteren met aanpassingen in mijn woonkamer. Hiervoor speelde ik met een Naim SuperNait2 en deze versterker ging toch beter om met de Audiolab luidsprekers, had er meer controle over. Met de Naim Nova waren de Audiolabs veel te "mak" naar mijn smaak. De Audiolab Axis is een hele fijne luidspreker, jaar of 6 mee gespeeld en had nu ook gewoon zin in wat nieuws.
Aan mijn akoestiek heb ook gelijk de eerste stap gemaakt door in mijn kamer lange, zware gordijnen te hangen, dit zal zeker een verschil maken.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

oortjes

Quote from: Kwabbernoot on January 15, 2021, 10:44:08
Mooi spul Herman. Erg fraaie speakers om te zien. Helemaal met de grills ervoor.  ::)
Ik heb zelf ook ooit nog eens gekeken naar zo'n Naim (de Uniti Star) maar die is er uiteindelijk nooit gekomen vanwege de problemen die ik overal lees op het internet over het schermpje. Ik hoop dat de jouwe daar geen problemen mee heeft.

Veel plezier ermee.

Groeten...

De Nova bevalt me heel erg goed, geen problemen mee gehad ook niet met het scherm. Ik hoor wel verschillen met het vorige systeem maar daar gebruikte ik een Naim NDS als bron, dat is wel smullen. Ik heb voor de Naim Nova gekozen om de mogelijkheden (o.a. Roon), de eenvoud van het geheel en toch een goed geluid.
Groot voordeel van de all in one dat je geen gehannes meer hebt met zoveel kabels en interlinks. Voor velen al een hobby op zich en ik heb daar ook veel geld aan besteed. Ik heb nu in ieder geval niet meer de vraag/drang of ik de ene interlink zou moeten vervangen omdat het misschien dan nog net ff mooier klinkt. Geeft rust.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

oortjes

Quote from: John Wx on January 15, 2021, 12:55:30
Zonde van die mooie Axis  ::) geniet ze
Ze zijn goed terecht gekomen, gekocht door een liefhebber van Audiolab  :bigsmile:
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

r_flagg

Mooie set Herman
Ben benieuwd hoe het over een tijdje klinkt als alles lekker ingespeeld is.   ( Volgen dus  ;)  )

Akoestiek is inderdaad wel een dingetje. Het is jammer dat er aan dit onderwerp hier niet zoveel aandacht besteed wordt als aan hardware en speakers
Ben zelf ook aan het experimenteren met verschillende materialen waarbij de WAF,  het is en blijft wel een WOONkamer, een belangrijke factor is.
Niet alleen voor vrouwlief maar zeker ook voor mezelf.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

oortjes

#15
Ik heb een ROON lifetime licentie en ik vind ROON erg fijn om te gebruiken wanneer ik muziek aan het luisteren ben. ROON werkt als een schil om alle je muziekbestanden, verzorgt de tagging van alle albums en nummers, geeft je heel veel links naar onbekende muziek, songteksten gelijk bij de hand, alle info over de artiesten / componisten / uitvoeringen enz. Maakt voor mij de muziekbeleving compleet.

Roon Core draaide op mijn MACmini wat overigens prima werkte maar de wens om ROON op en NUC te draaien had ik al langere tijd alleen gunde ik me geen tijd om dit eens door te zetten. Het hele covid gebeuren heeft dan ook een voordeel, alle Gamma's, Karwei's, Praxissen enz dicht en dan is klussen in en om het huis helemaal niet leuk. Resultaat: voldoende tijd rondom de kerst hiermee bezig te gaan.


Vlak voor de kerst een NUC 8 5iBEH gekocht om Roon ROCK op te laten draaien. Mijn NAS gebruikte ik al jaren lang als opslag van mijn albums maar deze begint op leeftijd te komen ook al functioneert de NAS nog prima. Ik gebruik de NAS alleen voor mijn muziek opslag en wanneer mijn collectie volledig op de NUC staat kan de NAS ook vervallen mocht deze wel beginnen te happeren, zolang die draait is prima maar ik ga hem niet vervangen.
Vlak voor de kerstdagen alle onderdelen besteld zodat ik het geheel juist voor de kerstdagen kon samenbouwen. Leuk klusje zoals ik 25-30 jaar geleden heel vaak heb gedaan, PC'tjes bouwen :).

Het installeren van ROON ROCK ging heel eenvoudig, niet nadenken en afvragen, gewoon de instructie volgen en dan verloopt het heel soepel. Ik zou de NUC eerst in de meterkast zetten, toen ik een foto zag van de fanless Akasa behuizing vond ik deze erg mooi en besloten om de NUC fanless te maken zodat deze straks naast de installatie kan staan. Overigens wanneer je de fan instellingen in de BIOS op "quit" instelt heb je nauwelijks last van het ventilator geluid.

De NUC werkt feilloos, geen omkijken naar, start heel snel op, is snel met het leveren van info aan ROON. Of het geluidsvoordeel opgeleverd heeft weet ik niet, kon ik met de Audiolabs niet beoordelen maar was voor mij ook niet de insteek.
Wat ook een voordeel van de NUC en een All in one Naim Nova is, de compactheid. Toen ik naar de Focal Spectral ging luisteren heb ik de NUC, versterker, IPad en kabels meegenomen en kon de luidsprekers proberen met mijn eigen installatie en al mijn eigen bestanden.

Resultaat is bekend -> Er staan nu Focals in mijn huiskamer.

Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

John Wx

Quote from: oortjes on January 16, 2021, 01:33:54
Ze zijn goed terecht gekomen, gekocht door een liefhebber van Audiolab  :bigsmile:

Gelukkig  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

oortjes

De nieuwe speakers zouden 200-300 moeten inspelen is de verwachting van de leverancier. Vandaag staan de Focal Spectral bijna 10 dagen continue te spelen, op verschillende volumes. Wanneer er niemand thuis was (boodschapje) ging de volume naar standje burenruzie voor een korte periode. Aangezien mijn buren aan beide zijden meer dan 30 meter bij me vandaan wonen, hebben ze niet geklaagd.
Ik heb de transitie van het geluid jammer genoeg niet kunnen volgen door een oorontsteking  :(. Afgelopen week was ik doof aan een oor en deze is nadat de ontsteking was genezen, uitgespoten. Ik hoor nu weer als vanouds...
Dit weekend een heel weekend weg naar zee en daarom ook niet kunnen luistern, ik ben heel erg nieuwsgierig hoe de speakers zullen klinken wanneer ik vanavond thuis kom. Komende week maar aan het schuiven met de speakers en zitpositie. Zin in.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

frank2

Wat een geduld... en pech....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

oortjes

Ik ben net een uurtje thuis en heb mijn weekend tas in de hoek gegooid en eerst maar eens gaan zitten luisteren.  Heb ze geplaatst zoals Focal het in hun handleiding hebben beschreven en gebruik dat als uitgangspositie. Aan de rechterzijde kan ik daar niet helemaal aan voldoen en staat de speaker iets verder van zijmuur.
Marie Gauthier en Matt Andersen aangezet en bekende nummers geluisterd. In ieder geval een  ;D op mijn gezicht.
Eerste indruk: Inspelen brengt veel verandering, voor dat ik tijdelijk ff doof werd aan een oor, klonk het laag bonkerig en het geheel rommelig. Klinkt nu geheel anders.
Wat ik bij de andere speakers erg miste is terug, laag op zachte volumes en fijn laag op normale volume, zou nog strakker mogen. Stemmen zijn prachtig, "s" klanken zijn beter...we gaan het beleven.

Omdat ik afgelopen weekend in een hotel verbleef, weinig te beleven buiten het hotel behalve dan af en toe wandelen op het strand wat heerlijk was, had ik genoeg tijd om op het internet te struinen naar allerlei info over geluid. Ik heb geen ervaring met het meten van geluid ofzo maar vond een heel interessant boek: "Master handboek of Acoustics". Ik heb een paar stukken uit gelezen en lijkt me leuk om hier wat mee te doen en gelijk de koe bij de horens gevat. Een meetmicrofoon besteld en REW gedownload, gewoon omdat ik er zin in heb me hier verder in te verdiepen om weer eens anders met mijn muziek bezig te zijn. Hierbij wel op te merken dat ik wil genieten van het luisteren naar muziek en niet alleen maar technisch wil luisteren.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

oortjes

De set staat nu een 350 uur te spelen en laat het 's nachts niet meer aan staan. Ik ga ervan uit dat het inspelen grotendeels gedaan is. Afgelopen week wel gemerkt dat er nog het een en ander veranderd is maar vind het ook moeilijk om te beoordelen omdat ik inmiddels volop aan het schuiven ben.
Eerst kleine stapjes maar dat schiet niet op, daarom op de plek gezet zoals in de handleiding staat en vandaar uit telkens veranderingen om het laag te beheersen (dat kunnen de speakers genoeg geven) maar vooral het stereobeeld zo mooi mogelijk te laten klinken.
Ze staan nu 90 cm vanaf de zijwand en 85cm van de achterwand. Wat betekend dat ze veel verder uitklaar staan dan mijn vorige speakers maar ook verder van de muur. De Audiolabs Axis waren volledig gesloten en helemaal niet moeilijk te plaatsen maar gaven zeker niet dezelfde beleving. De Spectrals klinken fantastisch, ik ben er heel blij mee.
Van hetgeen er van Focal beweerd wordt, dat ze scherp klinken, geldt zeker niet voor de Spectrals, het hoog klinkt erg mooi. Je refereert daarin altijd naar wat je kent tav hardware, naar nummers die je goed kent en deze telkens weer beluisterd wanneer je veranderingen doet. Ik luister veel naar akoestische nummers / instrumenten en hoe deze zo natuurlijk mogelijk klinken, singer/songwriter waarvan ik de nummers kan dromen en dus als referentie gebruik.
Op momenten dat ik tijdens het inspelen het volume erg hoog zette, de speakers ff flink liet bewegen, dacht ik dat mijn versterker echt de moeite zou hebben het geheel onder controle te houden. Dit viel me ook op bij de luistertest die ik gedaan heb met de speakers maar waarschijnlijk waren die speakers nog niet volledig ingespeeld. Ik had de versterker dan ook wel echt hard gezet, volumeniveau waarbij ik nooit speel of luister maar je probeert het toch ff :). Nu op standje "50+"  geen enkel probleem en kan de versterker het prima bijhouden. (Misschien wel jammer want dan is er ook geen reden om achter wat anders aan te gaan...of toch?). Als ik het vergelijk met mijn complete oude set (NDS + XP DR + SN2 +HC DR) dan zit er wel een behoorlijk SQ verschil in, ook wel logisch natuurlijk. Hoe goed een Naim Nova ook klinkt, het kan het hiervoor benoemde niet bijhouden.
Tijdens het inspelen heb ik regelmatig gedacht dat ik met DSP aan de gang zou moeten gaan om het goed te laten klinken maar dat is helemaal niet nodig. Op mijn luisterpositie is het zo aangenaam te luisteren dat ik nu al een tevreden luisteraar ben :). Ik heb de meetmicrofoon toch al gekocht dus ik ga hier in de nabije toekomst leuk mee spelen, om ervan te leren maar wellicht valt er nog veel te verbeteren.
Ik heb ze nog niet op spikes staan omdat ik dat erg onhandig vind om er dan mee te schuiven zonder de vloer te beschadigen. Ik heb daarom de Soundcare spikes besteld omdat deze toch wat handiger zijn mocht ik nog verder wil met het verplaatsen van de speakers. En dan nog eens een keer met stekkers wat proberen Zoals Frank heeft beschreven in zijn showcase. Ik dacht dat ik er een kabel aan had hangen die ggold plaatse was maar blijkt een vol koper stekker te zijn.
Ik kan nu in kleine stapjes verder, de grote stappen zijn gezet maar nog genoeg om te ontdekken. Ik ben al volop aan het genieten.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

frank2

#21
Een foto is altijd leuk.

Ik heb de speakers 43 cm vd achtermuur bedenk dat mijn muren van gipsplaten zijn, ik heb een houtskeletbouw huis. De plafonds zijn ook van gips.
En Ja een zwaardere versterker geeft meer controle autoriteit . ( ik ken jouw versterker niet dus onder voorbehoud)

Ik zou zsm de koper stekkers minimaal vervangen door gold stekkers al vind ik rodium nog beter.
Koper stekkers verhult veel, met name details en t hoog. Daardoor heb je ook veel minder diepte in t beeld.

Ik heb de spikes bijgeleverd nog niet onder de speakers gedaan
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

oortjes

#22
Door omstandigheden ben ik wat minder goed ter been, dat heeft ook voordelen. Heel veel tijd om met muziek bezig te zijn. Vanmorgen aan het schuiven gegaan met de sofa en ik lig nu heerlijk in de sweet spot te luisteren, al vanaf half 7 aan een stuk.
De Spectrals zijn geweldig, afgelopen twee weken zijn ze nog beter tot hun recht gekomen. Beter ingespeeld, staan nu op spikes en ik heb heb mijn luisterplek aangepast.
Wat me het meeste opval is het geweldige beeld de speakers neerzetten. Ik had ze graag willen vergelijken met mijn oude B&W Diamond maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de B&W's het niet zouden redden. Dit is natuurlijk niet in dezelfde ruimte en ik moet het doen met mijn herinnering...
Geen last van teveel laag, ze staan daarvoor wel een stuk van de muur af. Het mid en hoog geven een geweldig mooi stereobeeld. Ik ben helemaal tevreden met het resultaat.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

frank2

Wat doen de spikes vlgs jou?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

oortjes

volgens mij is de bassedrum strakker/droger maar heel erg veel doet het niet op mijn vloer.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc