Moswanden als akoestisch materiaal

Started by r_flagg, January 9, 2021, 13:54:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

r_flagg

Hier een leuk artikel over de akoestische mogelijkheden van moswanden.
Misschien wel een mooi alternatief in de hedendaagse duurzame maatschappij en het bijhorende groen-gevoel
..... en wie weet, misschien ook wel een leuk alternatief waarmee we onze partners over kunnen halen om akoestische aanpassingen door te voeren.  ;D

https://www.moswand.eu/blog/mos-akoestiek-onderzocht-de-verrassende-resultaten/

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

brt

3000,- voor een wand van 4 x 2,8 meter
Goeiedag zeg..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Ach als het mooi integreert met je ruimte dan is het de prijs van een echt goede versterker. Zelf ooit gekozen voor een spanplafond beneden. Koste ook een mooi bedrag. Maar zeker het geld waard. Leverde ook nog eens meer woonplezier op.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Wij hebben er ook op het werk in een klein ruimte. Iedereen mijdt die vanwege de geur.  Moet je ook even aandacht aan besteden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: chansig on January  9, 2021, 16:27:07
Ach als het mooi integreert met je ruimte dan is het de prijs van een echt goede versterker. Zelf ooit gekozen voor een spanplafond beneden. Koste ook een mooi bedrag. Maar zeker het geld waard. Leverde ook nog eens meer woonplezier op.

Gr. Hans

Ja ongetwijfeld, maar als het om het effect gaat (demping) dan zijn er veel goedkopere oplossingen.
Of je het mooi vindt is persoonlijk. Ik vind het een bak geld voor een muurtje van 4 meter breed.
Maar ongetwijfeld is er een markt voor.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Tsja....dat is bij alles het geval. Zeker in deze hobby.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Een vriendin van me was vroeger getrouwd met een succesvolle ondernemer, wonen in een huis dat na de scheiding voor 5M van de hand is gegaan, er zat een moswand in van 8 meter hoog, magistraal gezicht. Zij geloofde dat het spul nog leefde, volgens mij was het morsdood. Ik geloof best dat akoestisch wat doet, het heeft een duidelijke, bijna decimeter diepe structuur.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

minplus

Mosdood zou ik het noemen. :D
Maar het werkt ongetwijfeld.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right