‘Little Gion’

Started by audiomanagement, January 12, 2021, 19:54:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mmuetst

Zit ik daar met mijn oude meuk in mijn garage  ;) Mooie set! En leuk dat je andere mensen ook laat meegenieten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

audiomanagement

Eind 2022... tijd voor een update van de ontwikkelingen in Little Gion... ;D
Maar allereerst natuurlijk de beste HT wensen voor 2023!
Toch wel een en ander veranderd in het afgelopen jaar: In het voorjaar het gehele plafond bedekt met Adamantium, inclusief de 'omlijsting' van het scherm: Dat doet de 'pop' van het beeld altijd veel goed; het beeld 'hangt' bij wijze van spreken in een zwart niets en de omgeving valt weg...
De rechts en links voor 2-weg luidsprekers vervangen door nieuwbouw 3-wegluidsprekers (+actief laag). Nieuwe front height luidsprekers gebouwd. Alles Dynaudio zoals altijd..

En last but not least een nieuwe projector! Het werd tijd om de Sony VW520ES te vervangen door een nieuwere generatie. Altijd al liefhebber van JVC geweest (zwart!) en dan in eerste instantie een zeer recente N7 kunnen overnemen via Vik, maar deze bleek helaas niet in orde. Viktor heeft er alle mogelijke moeite en tijd in gestoken maar herstel bleek helaas niet meer mogelijk. Tijdens de aanhoudende afwezigheid van de projector heeft Vik ons zijn Sony XW-5000 ter beschikking gesteld - van het inmiddels legendarische commitment van Viktor aan zijn klanten hebben we zo weer kunnen genieten - en zo hebben we kennis kunnen maken met de nieuwe generatie laserprojectoren. Maar de uitkomst van het hele proces is uiteindelijk de nieuwe JVC NP5 geworden, die Viktor enkele weken terug, gekalibreerd, bij ons is komen bezorgen. :)
En wat een mooi plaatje produceert deze pj. Ondanks de lagere contrastwaarde dan de N7 heel diep zwart en een zeer contrastrijk beeld, met veel diepte en detail. 'Filmisch' is het passende woord naar onze mening. En meer dan voldoende licht produceert deze NP5 ook, zelfs met het licht nog aan een heel helder beeld. Zeer tevreden! :pompom:

Deze week dan nog de 4 15" subs eindelijk eens beter ingeregeld via de MiniDSP/REW (db's/time alignment/eq). Dit kan zeker nog verder ge(fine)tuned worden maar het resulteert al in een goede verbetering: Meer 'punch' en overal in het HT is het subsignaal nu even sterk..
More to come in 2023? Voor nu zijn we tevreden met alweer wat stapjes hoger op de ladder.



PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Graag gedaan Bastiaan en nogmaals heel veel plezier met de NP5!

Zoals je zelf hebt ervaren is de Sony XW 5000 geen match voor de NP5. De Sony is zeker heel erg fraai maar niet zo compleet als de JVC.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audiomanagement

#30
Inderdaad. De XW-5000 produceert een dynamisch plaatje, maar blijft toch echt wel grote stappen achter op de NP5. Zwartwaarde, details in donkere scènes, subtiliteit in kleuren en de plasticiteit van de NP5 zijn toch echt van een andere orde.


PascalP

Tijdje geleden dat hier iets gepost is zie ik, maar ook was het alweer (heel) lang geleden dat ik bij audiomanagement op de koffie was, maar gisteren weer samen met Anton richting het Belgische land afgezakt. Gelukkig waren de grenzen nog open ;)

Sinds mijn laatste bezoek is er serieus veel aangepast, even uit mijn hoofd; Sony 520 heeft plaats gemaakt voor een JVC NP5, de Marantz 7702 (Cinemike) is vervangen door een 8802a (Cinemike ultimate stufe), de X800M2 heeft een Cinemike treatment gehad en ook de AppleTV4K heeft eenzelfde kuurtje gehad en de subs (4x 15") worden aangestuurd door een dikke JBL Synthesis versterker.  :headbanging:
Daarbij nog een nieuw AT scherm en andere stoelen en nog tal van andere Kleine upgrades en tweaks in de ruimte.
Vooral heel mooi hoe het enthousiasme er vanaf spat en hoe doordacht alles gedaan wordt en het totaal plaatje mag er zeker zijn!  :popcorn:

Over het stereogeluid kan ik kort zijn, dit is nog net zo dik in orde als de vorige keer en geweldig hoe de (eigenbouw) speakers met Dynaudio componenten spelen, de stereoset is ook compleet gescheiden van de HT set en heeft ook geen invloed op elkaar.

De HT set, wow, gewoon wow, het plaatje van de NP5 was echt bijzonder goed! Voor mij de eerste keer dat ik een NP5 live zag en kan met zekerheid zeggen dat hij een N7 overstijgt op alle fronten!
Het doek was ook een geweldige upgradee t.o.v. het AT doek welke hij eerst had, nu was het een fijn geweven doek ipv een geperforeerd doek en i.c.m. de NP5 zet dit een gelikt plaatje neer.  :worship:

Het geluid geeft een geweldige bubble, de positie van de surrounds is iets aangepast en de grondlaag klinkt helemaal omsluitend, geen gaps (dus ook geen behoefte aan front wides zoals we kort gediscussieerd hebben ;) )
De Atmos laag integreert volledig en heb niet direct het idee dat er iets mist, wellicht kan er iets gewonnen worden door de front heights iets dichterbij te halen of een set top middle's toe te voegen omdat er ook meerdere zitrijen zijn, maar echt, klinkt als een klok en mis eigenlijk echt niks.
De subs maken het geheel af, zeer stevig fundament, niks overheersend of galmend maar keiharde, diepe en snelle gecontroleerde klappen.

Voor mij is de set denk ik wel 'af' en wat zou je nog willen toevoegen? Ik zou zeggen lekker zo laten zoals het nu is en vooral genieten en wellicht nog wat experimenteren met je EPS diffusors te vervangen door Houten exemplaren, maar verder? Is gewoon af in een hele sfeervolle ruimte, tot de volgende!  ;D


Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Klopt als een bus Pascal  :headbanging: . Bij Bastiaan is ontzettend veel veranderd....en dan in zeer positieve zin !!!! Geluid en beeld zijn op een ontzettend hoog niveau  :worship:  :worship: . Daar waren we het na de demo,s unaniem over eens......kreeg ik vanavond van Bastiaan een appje......bleek dat de CM fiber kabel niet aangesloten is geweest.....
Door het vele testen van deze kabel ging Bastiaan er van uit dat hij hem aangesloten had.....niet dus....
Wat we gezien hadden was dus nog niet wat het zou moeten zijn.....beeld en geluid maken dan nog een grote stap !!!
Valt dat niet op zou je zeggen ???? Nou, er is sinds ons laatste bezoek dus nogal wat veranderd, EN een nieuw scherm, EN een nieuwe projector, EN een 8802 Ultimate processor EN een CM UHD speler EN de JBL versterker voor de subs...dat is nogal wat. Deze upgrades alleen al zorgden voor de WAAAAAWWWW factor  :pompom:  :pompom: .
Zit niets anders op dan nogmaals af te reizen naar het mooie Belgie  :coffee: , we wachten nog wel even tot de boeren uitgeprotesteerd zijn anders wordt het een lange dag ben ik bang  :P  :P
Een HT is nooit klaar was een opmerking die Bastiaan maakte, er is altijd wel iets dat je nog wilt doen/ uit wil proberen. Klopt helemaal Bastiaan maar met de ruimte die jij hebt hoef je geen haast te maken om het NOG beter te krijgen.....het klopt allemaal als een bus !!! Nog bedankt voor de gezellige avond en tot gauw !!











audiomanagement

Hey Anton en Pascal,

Fijn jullie weer eens op bezoek te hebben!, altijd weer fijn om de hobby met andere liefhebbers te kunnen delen  ;D
Leuk ook dat jullie de aanpassingen en vernieuwingen ook terug zien in beeld en geluid, en inderdaad, de CM hdmi kabel deed (per abuis :( ) niet eens mee...We zullen het nog eens over moeten doen dus :clapping:  :clapping:
We blijven stapjes maken en het is nooit voorbij en zo moet het ook een beetje zijn...

Overigens, de 14 HT luidsprekers zijn alle van Dynaudio, de stereo luidsprekers hebben drivers van Audio Technology, C-Quenz en Mundorf (AMT tweeters). 'k Probeer niet (te) eenkennig te worden  ;)

Heren, tot snel dan weer! Was weer reuze.


vik

Mooie berichten mannen!  :pompom:

Ik kom snel je kant weer eens op Bastiaan ook ik ben zeer benieuwd naar de stappen die je hebt gemaakt.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audiomanagement

Na de verschuivingen van de front luidsprekers van de surround set, nu ook maar weer een nieuw plaatsje gecreëerd voor de draaitafel...die was even 'uit zicht' verdwenen.. Vinyl blijft toch ook deugd doen;-)