‘Little Gion’

Started by audiomanagement, January 12, 2021, 19:54:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiomanagement

Een indruk van onze luisterruimte/HT..

jahtari

Zo hey, wow. Magico's?

Bomvolle ruimte zo.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Raphie

Nice, goed de akoestiek aangepakt zie ik!  :pompom: Daar houd ik van!
JBL PRX Power!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Mooi hoor en flinke joekels die spiekers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audiomanagement


vanzomereng

Quote from: audiomanagement on January 12, 2021, 20:41:09
Geen Magico. Zelfbouw..

Zeer fraai gemaakt die zelfbouw, hier kwam zeker wel enige audiomanagement bij kijken, om dit te realiseren  ;D

Kan je iets meer vertellen over je set en over je zelfbouwspeakers m.b.t. specs en gebruikte onderdelen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

audiomanagement

De tweeters zijn Mundorf AMT's, mids van C-Quenz en woofers van Audio Technology.
Fronts, backs, top en bodemplaat bestaan uit 3 cm dik aluminium. De zijkanten zijn elk opgebouwd uit ruim 60 individuele mdf ribben, sommige met bracing vanzelfsprekend voor de stevigheid. Binnenzijde is intern behandeld met glasvezel/epoxy en aan de buitenkant met een laag carbonweefsel behandeld met epoxy.
De mid en tweeter hebben hun eigen compartiment. Het aluminium is hard zwart geanodiseerd. Gewicht per luidspreker is toch zo'n 150 kg.
Aandrijving via 3 stereo power amps en Deqx actief crossover/pre/dsp. Bronnen zijn Clearaudio (vinyl), Lexicon cd-speler en T+A streamer.
(HT set is volledig separaat van de stereo set.)

audiomanagement

To be precise..
Amps:Chapter Audio Couplets (3x)
Platenspeler: Clearaudio Reference
Streamer: T+A MP 1260R

anton

Gistermorgen een bezoek gebracht aan Audiomanagement (Bastiaan) om zijn ht / stereoruimte eens te komen bekijken. De uitnodiging volgde na verkoop van mijn CM processor aan Bastiaan een aantal weken geleden. Veel te vroeg kwam ik aan (was eerder weggegaan omdat er opstoppingen werden gemeld) maar kon gewoon al doorlopen naar binnen waar de koffie en vlaai klaar werden gezet  ;D. Meteen ook twee natte neuzen tegen mijn armen van 2 werkelijk prachtige honden  :headbanging: maakten het : je bent welkom gevoel, helemaal kompleet.
Na wat gepraat te hebben gingen we naar de luisterruimte. Die was in de kelder  maar dat dekt niet de hele lading, er zat gewoon nog een huis onder het huis  :wacko:.
Na eerst de "man cave" met bijbehorende bar te hebben bewonderd kwamen we in de game room (met poolbiljart) om vervolgens door te lopen naar het ht.
Dit is een vrij brede en lange ruimte, heb het niet gevraagd maar volgens mij is hij ong. een kleine 5 mtr breed en een meter of 9 lang......
Ruimte is akoestisch flink onder handen genomen: plafond met absorbsie en diffusiepanelen alsook de wanden (hele mooie diffusiepanelen) en enkele absorbers (met een kleine aanpassing konden van diffusors ook absorbers gemaakt worden bij ht gebruik). Tapijt op de vloer, erg mooie sfeerverlichting, lekkere comfortabele stoelen kortom: goed toeven !
De stereoset is hierboven beschreven in dit topic, persoonlijk luister ik bijna nooit muziek in mijn ht maar ik moet zeggen dat ik helemaal onder de indruk was van de set van Bastiaan  :worship:. Een werkelijk fenomenale plaatsing van stemmen en instrumenten, ruimtelijk, gedetailleerd, mooi hoog en massief laag.......emotie all over  :wub:.
Hij heeft de speakers zelf gebouwd (eerder in dit topic al beschreven) en kan hier alleen maar samen met de gebruikte componenten  een hele dikke voldoende aan geven......chapeau !
Met dezelfde zorg heeft hij zijn ht in de ruimte opgebouwd. Niet met meteen alles nieuw te kopen maar door de jaren heen goed gebruikte componenten uit te proberen/combineren om zo uiteindelijk tegen een acceptabel ( 8)) bedrag een topset te krijgen. Klink herkenbaar , niet  ;D
Luisteren en kijken:
De sony 4k projector had pas een nieuwe lamp gekregen en moest nog een callibratie krijgen maar het beeld zag er met 4k content uit om te smullen, scherp, mooie volle kleuren, pop in het beeld, wat wil je nog meer....., scherm was een mooi electrisch bediend scherm (even naam kwijt)
De processor was de CM 7702 MK2 stufe 2, eindversterking zijn 2 JBL Synthesis eindbakken (wat een monsters) ,sony 800 uhd speler, nieuwste apple tv versie en boxen die helemaal zelfbouw zijn. Twee dikke subs voor (ook zelfbouw) maakten het helemaal af.
Bastiaan heeft vroeger gewerkt bij Auro (Wilfried van Balen) en was helemaal gecharmeerd van Auro 3D. Hij speelt bijna alles in dit formaat af. Kan niet anders zeggen dat op de plaats waar ik zat (de MLP  8)) het helemaal fantastisch klonk. De ruimte klinkt echt veel groter dan hij is, imposant, pakkende beleving.....je zit echt in de film! In mijn ogen is het dan helemaal goed.
Er staan 3 rijen stoelen en Bastiaan wil eigenlijk dat iedereen zo goed mogelijk van de geluidseffecten kan genieten...dat dat niet makkelijk is weet hij zelf ook maar al te goed, hier gaat nog over gebrainstormed worden maar ben niet bang dat er een mooi compromis wordt gevonden  :clapping
Op een gegeven ogenblik vroeg Bastiaan mij of ik eens naar een stukje film wilde kijken dat hij op 2 verschillende manieren afspeelde, dus eerst scene 1 op stand 1 en toen scene 1 op stand 2.........Stand 2 zorgde voor een stuk extra laag dat ik te overheersend vond klinken  :nopompom:, bleek hij nog eens 2 extra subs achter in de ruimte te hebben geschakeld.., ze waren nog niet optimaal afgestemd dus dat zorgde voor de te lage grondtoon...gaat gegarandeerd goed komen bij het fine tunen !

Als laatste had Bastiaan me gevraagd om mijn CM Apple tv eens mee te brengen om te zien of hij verschillen kon zien en horen. We kozen van netflix 3 scenes ( Star Trek , Joker en Formula 1) en begonnen met mijn CM versie. Daarna meteen overgeschakeld naar de nieuwste versie (ging supersnel) van Bastiaan.
Zijn conclusie:
- Star Trek : de gehele scene had de CM versie een scherper, detailrijker, voller beeld, veel meer pop en 3d gevoel..
- Joker       : leek de eerste beelden vergelijkbaar maar de CM versie won door alweer bovengenoemde feiten
- Formula 1: Kijkt op de originele versie absoluut goed, niets te klagen,erg mooi, de CM versie voegt daar toch weer meer kleurenpracht, diepte , pop aan toe..
De geluidswinst die ik thuis ervaarde viel me bij Bastiaan niet zo heel erg op (hij was er wel maar niet zo spectaculair als bij mij), kan ook aan de Auro upmixer liggen waar ik nog aan moest wennen.. , was echter zodanig goed dat er heel erg goed mee te leven is  8)


Het was een erg gezellige m&g, de dag is werkelijk omgevlogen.........altijd mooi om met iemand te kunnen praten die eenzelfde hobby/passie heeft  :coffee: :popcorn:.
Je hebt het prima voor elkaar Bastiaan, mooie ruimte, mooie spullen met een indrukwekkende stereo en ht set die klinkt als een klok, nogmaals : chapeau !!!
Plannen voor de toekomst heb je ook nog volop maar dat is iets dat wij als forumleden denk ik allemaal wel hebben  :P
Hopelijk tot gauw en nogmaals bedankt, mvrgr Anton

audiomanagement

Dank voor je bezoek en sympathieke verslag, Anton!
Het was aangenaam en gezellig. Leuk om samen van een gezamenlijke passie te kunnen genieten!
Goed te weten dat de Marantz CM ook hier zijn ding doet volgens de man die de 'ultieme' CM processor' heeft! ;D
De ge'cinemike'te 7702 doet zoveel 'meer' dan de standaard versie en geeft duidelijk meer transparantie, helderheid, realisme en een grotere bubbel.

De ruimte is helaas iets kleiner (dan de CM processor deed geloven ;D?), maar met 8 bij 4 meter voor ons zeker groot genoeg. Je kunt er ook met 10 personen comfortabel zitten, maar dat komt niet zo vaak voor..inderdaad wel lastig om iedereen dan het juiste geluid voor te schotelen.
De 4K projector doet het ook naar onze zin, ondanks dat de kalibratie van de nieuwe lamp nog moet gaan gebeuren als deze aan wat meer uren zit, al heel prettig. Vik heeft tijdens zijn bezoek een paar weken terug er al wat tijd in gestoken (dank je Viktor! :worship:) en dat heeft zeker geholpen. We genieten al volop en het kan dan alleen nog maar beter worden.

De extra 2 subs geven als je ze 'toevoegt' inderdaad natuurlijk extra db's en het systeem is nu ingesteld op 2 stuks. Ook ik vind het dan te zwaar worden met 2+2. Als ik er 4 gebruik zal de instelling een andere moeten zijn en ik zal dus op een moment een keuze moeten maken voor 2 of 4, of de instellingen zo doen dat ik deze makkelijk kan aanpassen als ik van 2 naar 4 subs ga of andersom (liefst het laatste., dat is in momenteel 'in progress'.

De CM Apple TV speelt echt wel op een ander niveau dan de standaard versie, hoewel dat per scene/film/..? wel verschilt. In het algemeen geeft de CM versie meer detail, meer diepte en een realistischer kleurenpallet. Vik zal van mij dan ook wel een verzoek gaan krijgen om onze Apple TV te gaan laten upgraden.

Leuk je weer te spreken, tot snel!



denoontje

Mooi verslag hoor. Mooie ruimte leuke speeltjes!

Heb je de sony 800mk2?
Dan kun je die ook nog cm laten tunen ;-)

audiomanagement

Klopt!
Vik is recent langsgekomen met de 800CM en de verschillen zijn zeker duidelijk.
Ik wil met de Apple TV beginnen en dan zien we verder.

denoontje

Quote from: audiomanagement on June 23, 2021, 22:21:44
Klopt!
Vik is recent langsgekomen met de 800CM en de verschillen zijn zeker duidelijk.
Ik wil met de Apple TV beginnen en dan zien we verder.
nice....

PascalP

Quote from: audiomanagement on June 23, 2021, 22:21:44
Klopt!
Vik is recent langsgekomen met de 800CM en de verschillen zijn zeker duidelijk.
Ik wil met de Apple TV beginnen en dan zien we verder.

Echt bizar wat die speler laat zien (en vooral horen!), heb hem hier ook gehad naast mijn eigen stock X800
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

#15
Leuk verslag Anton!  8)

Kleine aanvulling: Ook ik heb kennis gemaakt met de ruimte van Bastiaan en dat is een prima ruimte en ook hier heerlijk vertoeven.  8)

Leuk om de CM7702mk2 in zijn set te horen en komt ook heel erg goed tot zijn recht. Wat ik ook erg leuk vind is de keuze voor een Auro3D opstelling. Auro3D blijft hoe dan ook een bijzondere ervaring.  :inlove:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

#16
Gisteravond was het mijn beurt om in de ruimte van Bastiaan plaats te nemen, na een regenachtige en mistige reis van een goed uur kwam ik aan op de plaats van bestemming.
Bij binnenkomst werd ik begroet door 2 natte neuzen en eerst rustig een kopje koffie in de woonkamer gedronken  :coffee:

Toen begon het feest, als je de trap afloopt (oppassen voor je hoofd :P ), kom je in een kleine gezellig ruimte met een bar, van daaruit kun je 2 kanten op, rechts naar de 'pool ruimte' waar een biljart staat welk ook door de kinderen gebruikt wordt krijg ik te horen en linksaf kom je in de HT ruimte.
Eerste wat opvalt is het aangename klimaat in de HT invergelijking met de andere 2 ruimtes, de HT wordt lekker verwarmd en het is er aangenaam vertoeven.
Mooie 3D wandbekleding vind ik, die een mooi optisch geheel vormen met enige diffusie en verder een paar strategisch geplaatste absorptie en diffusie panelen aan de wanden en plafond.
Bastiaan is een zeer vakkundig man en het merendeel van de speakers zijn zelf gefabriceerd, wat meteen in het oog springt is de stereo set met prachtig afgewerkte speakers van gedeeltelijk gefreesd aluminium en carbon/koolstofvezel.
Leuk verteld over deze speakers en hoe de set tot stand gekomen is en we nemen plaats in de comfortabele en elektrisch verstelbare stoelen op de voorste rij om een stukje stereo te luisteren, dit is een bijzondere ervaring, prachtig mooi geluidsbeeld en je hoort overal uit de ruimte klanken vandaan komen behalve uit de hoeken waar de speakers zich bevinden.
Of zoiets, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar heb meerdere malen gevraagd of de center speaker stiekem niet toch meespeelt om het het zo'n mooi plaatje geeft.

Vervolgens wordt overgeschakeld op 'HT modus' en dit is vrij letterlijk overschakelen van de ene setup naar de andere setup want het is dus echt een dedicated stereo set en een dedicated HT set met ieder eigen speakers, versterking etc.
Het doek rolt af en valt voor het stereorack zodat je voor je ook echt enkel scherm ziet, de Sony tovert een plaatje op het beeld en we beginnen met een klein stukje Apple TV met wat muziekvideo's en hier wordt geswitched tussen pure direct en de Auro upmixer welke een zeer mooi resultaat neerzet.
Bastiaan draait namelijk in een Auro layout en is ook fervent gebruiker van de Auro upmixer ipv de Dolby/DTS tegenhangers, dit staat overigens los van het feit dat hij vroeger bij Auro werkzaam is geweest maar gewoon omdat hij dit de beste van de 3 vindt en zijn set en speaker layout daar ook op aangepast is.

Kwa film beginnen we met een stukje Greatest Showman op UHD met Atmos track, ook hier wordt geswitched tussen 'direct' en geforceerd Auro upmixen, dit laatste geeft een iets ruimtelijker plaatje wat mij betreft en de (side) surrounds zijn iets actiever.
Gaan verder met Bad Boys for Life en daarna door naar Peter Maffay Unplugged (ook native Atmos), bij Peter Maffay constateer ik dat de center een beetje achterblijft bij de rest, dit wordt door Bastiaan bevestigd omdat hij pas 2 dagen daarvoor een nieuw AT scherm heeft neergehangen en de center nu dus op het meubel achter het doek staat ipv ervoor op de grond.
Gaandeweg tweaken we het volume van de center bij totdat dit een mooi geheel geeft met de rest van de set.
Ook draaien we nog aan wat knoppen van de subs want deze vind ik weer juist iets te overheersend, hierbij schakelen we wel 4 subs in ipv de 2 subs die voorheen speelde.
Beetje tweaker, luisteren, repeat totdat ook hier een betere balans ontstaat.
Dit was overigens iets wat Bastiaan ook aangaf nog mee bezig te zijn, vandaar ook de mogelijkheid om te switchen tussen 2 of 4 subs, met 2 subs was het wel aardig, maar met 4 subs too much.

Na deze 'tweak sessie' verder met de dames van Celtic Woman (Destiny) welke een 2.0 track is, ook hier weer switchen tussen direct en Auro, binnen Auro heb je nog de optie voor 2D of 3D upmixing en bij deze opname vonden we de 2D beter (en natuurlijker) dan de 3D, al prefereer ikzelf nog steeds de direct stand ;)
Maar al met al heel knap wat Auro ervan maakt en ik was zeer onder de indruk!
Afgesloten met een stukje Den of Thieves en dit klonk gewoon lekker en zeer ruimtelijk, ook hier stond de Auro 3D upmixer aan.

Echt een mooie pluim voor je ruimte (en je ideeën en vindingrijkheid) en je hebt het echt mooi voor elkaar en zeker op stereo gebied!

Kwa beeld was er nog wat winst te behalen, maar daar hebben we het gisteren lang en uitgebreid over gehad, je Sony moest toch al gekalibreerd worden en de huidige settings waren nog van je oude, niet AT, doek met een andere Gain en dus nog niet op het nieuwe doek afgeregeld wat er dus net 3 dagen hing :)
Klein beetje aan de knoppen van de contrast en brightness gedraaid en het ging er al flink op vooruit, zeker in donkere scene's, maar een goede kalibratie laten uitvoeren en er is nog veel meer uit te halen.

Het was een leuke avond en leuk gekletst over de hobby en daarin merk je ook Bastiaan zijn enthousiasme ervoor en wat hij allemaal zelf doet en zodoende er heel veel mee bezig is.
Was tegen 00:30 dat ik weer in de auto stapte en terug naar het vaderland reed waar ik te laat in bed lag voor een doordeweekse dag maar dat moet af en toe wel kunnen ;)
Tot snel!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Leuk verslag Pascal.  8)

Ik vind het ook een bijzonder prettige ruimte en ook de set up is dik in orde!

Welk scherm hangt er nu dan? Daar ben ik best nieuwsgierig naar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audiomanagement

Dank voor je aangename bezoek, Pascal! Altijd leuk met vriendelijke hobbygenoten tijd door te brengen.

Het klimaat in de luisterruimte wordt inderdaad steeds 'op niveau' gehouden, voor de andere ruimtes had ik eerder deze week gedacht die met twee Parasound klasse A/AB mono amps te gaan verwarmen maar deze waren al verkocht aan iemand in Nederlands Limburg  ;D .. Gelukkig staat er nog een elektrische haard, die de poolruimte en de bar in 10 minuten op aangename temperatuur brengt als dat nodig is (en van een fake haardvuur voorziet).
Ondanks dat we 4 subs hebben, zijn er door verplaatsingen/gedoe/aanpassingen in de ruimte, etc. de laatste tijd maar 2 echt in gebruik en ingesteld, waardoor er bij gebruik van 4 iets teveel sublaag aanwezig is. Wordt en werd al even zoals je opmerkt aan gewerkt. Vereist nog wat tuning, maar het is alweer wat verbeterd. :smile: :pompom:
Eind vorige week een AT doek aangeschaft (Hivilux), wat het mogelijk maakt de opstelling van de luidsprekers een stuk te verbeteren, onder meer de center 'uit de weg' te halen, de fronts in een betere positie te plaatsen, .. Zal wel de instellingen van de projector wat bij moeten werken en de kleine aanpassing die we tijdens je bezoek deden bracht al verbetering.

Dit soort bezoeken brengt altijd weer energie om verder te tweaken. Op stereo gebied ben ik redelijk 'rond', voor wat betreft het HT gebeuren zijn er gelukkig altijd nog stapjes te maken.
Je bent altijd welkom voor een filmpje, babbel, ...

jahtari

Quote from: audiomanagement on November  5, 2021, 13:21:30rd. :smile: :pompom:
Eind vorige week een AT doek
audiomangement, je inbox is vol, kan je niks sturen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

PascalP

Gisteren voor de 2e keer de ruimte van Bastiaan mogen bewonderen, eerst de kids in bed, toen Anton ophalen en door naar Vlaanderen ;)

Na het hartelijke welkom en een lekker bakje koffie gaan we de kelder in en er staat al een lekker muziekje te spelen op de stereo set (de ruimte heeft een dedicated stereo én een dedicated HT set).
De veranderingen sinds mijn laatste bezoek worden toegelicht en zijn o.a. nieuwe L/R speaker, een VOG en de andere front height speakers die ook iets beter gepositioneerd zijn, uiteraard alle speakers zelf gebouwd :)
Maar de mooiste upgrade vond ik nog wel het nieuwe AT scherm welk custom made was door een firma in Duitsland (ben de naam even kwijt...), een mooi geweven doet welk vele malen beter is dan het vorige doek van HiViLux als ik me niet vergis? Dit was een soort PVC folie waarin de gaten (en geen gaatjes!) volgens mij met een perforator gemaakt waren, zeer hinderlijk en goed zichtbaar vanuit de zitpositie vond ik.
Nu dus een mooi geweven doek  :headbanging:

Meteen wordt duidelijk dat het beeld echt 200% opgeknapt is met het andere doek, maar ook het geluid is als zeer prettig te omschrijven met een heel mooie bubbel om je heen.
Voornamelijk hebben we de Apple TV 2021 Cinemike gebruikt als bron en diverse stukjes van zowel Netflix, Disney+ als YouTube bekeken.
Ook wat geëxperimenteerd met de Auro upmixer (de standaard upmixer in deze HT) en waar het met 2 kanaals muziek zeker veel toevoegde aan de ambience vond ik persoonlijk de vocals toch beter overkomen op direct stereo, al prefereerde ik wel de Auro 2D boven de Auro 3D upmixer met deze content.

Maar ook native Atmos content komt heel mooi tot zijn recht en alles wat helaas slechts 5.1 op Netflix is wordt prima ten gehore gebracht met de Auro 3D upmixer, en ook de subs geven een lekker punch en diepgang.

Tussendoor nog een beetje aan de settings van de Sony projector gerommeld en getracht het black level en detail iets te verbeteren, en ik denk dat we zeker wat verbeteringen gezien hebben 'op het oog', maar er zal zeker nog meer uit te halen zijn als deze een keer echt goed gekalibreerd wordt.
Overall een prettig en kleurrijk plaatje om naar te kijken, maar je merkt wel dat het echt wel van de source afhankelijk is, zo was bijvoorbeeld 6 Underground op Netflix echt prachtig en vond ik Shang Chi op Disney+ iets tegenvallen qua beeld (beide 4K HDR), maar de diverse natuurprogramma's op Disney+ in 1080P waren dan weer werkelijk prachtig.

Was weer een gezellige avond en jij blijft altijd lekker bezig volgens mij, is het een stukje akoestiek, een speaker bouwen of gewoon de set goed inregelen, daar geniet je zelf ook echt van.  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

katwax

Waar in Vlaanderen is deze mooie setup?
Ziet er alllesinds fraai uit  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

anton

Was idd een gezellige avond  :headbanging: :headbanging:, was toch 3 uur voor ik in bed lag  :yawnee: :yawnee:. Tijd vliegt dus echt als het gezellig is !!!
Dat vorige pvc scherm heb ik niet gezien bij Bastiaan maar dit geweven akoestische doek (ben helaas ook de naam vergeten) was uit de kunst zo mooi. Wat Bastiaan en eerlijk gezegd mij ook enorm mee viel was de weergave in het hoog. Gevoelsmatig zou je denken dat het geluid dat "door een doek " moet wat gedempd zou klinken......,niets van dit alles: mooi en sprankelend hoog. Het geluidsbeeld is door Pascal genoemde veranderingen zowiezo echt positief opgeknapt. Prachtige "wall of sound" die als een geheel op je af komt zonder dat je een speaker aan kunt wijzen. Het verhogen van de center heeft hier ook wel positief aan bijgedragen denk ik zelf...
De cinemike gemodificeerde Apple tv. zorgde bij goede content werkelijk voor een plaatje om van te smullen  :wub:, een high end oplossing als je veel streamed zoals Bastiaan doet.
Als auro3d fan is nu ook een voice of god toegevoegd, (uiteraard zelfbouw), afhankelijk van de content zorgde de auro upmixer voor een mooie,volle bubbel.
Waar we het alledrie roerend over eens waren : je kunt de mooiste set hebben die je je kunt bedenken.....alles staat en valt toch met de aangeboden kwaliteit content, is die goed dan verlies je jezelf helemaal in beeld en geluid  :wub: :wub:. Mooie hobby hebben we toch !!!!!!
Dank voor je gastvrije ontvangst Bastiaan, tot heel snel !!


vik

Leuke verslagen heren!  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audiomanagement

Hey Anton & Pascal,
Was weer gezellig!  :pompom:
En inderdaad: Mits goed bronmateriaal doet de CM Apple TV hele mooie dingen! (Maar datzelfde gaat op bij schijfjes, kwaliteit wil ook daar nog wel eens verschillen..).
Tot een volgende keer, heren!