Welke muziekstreamer bij een Anthem MRX1120

Started by ReRichard, January 11, 2021, 11:14:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ReRichard

Quote from: ReRichard on January 22, 2021, 12:35:51
Hi Tabcam,

Bedankt voor je bevindingen. Ik hoop natuurlijk dat er geen tot weinig verschil zit in de DAC's (op mijn set/akoestiek) want dat betekend dat ik in ieder geval niet alsnog voor een losse Topping DAC hoef te shoppen :D

Nou ik vermoed dat ik in het kamp zit van mensen die hun geld beter niet uit kunnen geven aan een duurdere externe DAC.

Afgelopen zondag de Blusound node 2i zowel digitaal (AQ Forest) als analoog (AQ Red River) aangesloten en ik hoor eigenlijk bar weinig verschil.

Ook met blind testen was mijn "voorkeur" geheel willekeurig. Ach fijn, betekend dat het geld dat naar een DAC zou gaan opzijgelegd kan worden. En aangezien wij deze zomer beginnen met de aanbouw van een losse bioscoop in de achtertuin kunnen we de centjes mooi gebruiken voor wat akoestische aanpassingen. (of de JVC n5/7)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Marcel.B

Ik hoorde met mijn Arcam ook geen verschil, daarna de Node2i gelijk weer verkocht.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

ReRichard

Quote from: pillie123 on January 26, 2021, 14:36:22
Ik hoorde met mijn Arcam ook geen verschil, daarna de Node2i gelijk weer verkocht.

De node mag hier zeker wel blijven vanwege de ontzettend prettige interface/software. Ik vind het ook beter klinken dan spotify connect op de Anthem zelf. (gebruik sowieso liever Tidal en enkel spotify voor podcasts).

Ben jij uiteindelijk voor een andere streamer gegaan? Of gebruik je DTS play-fi op de anthem?
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Kwabbernoot

Quote from: ReRichard on January 26, 2021, 13:45:13
Nou ik vermoed dat ik in het kamp zit van mensen die hun geld beter niet uit kunnen geven aan een duurdere externe DAC.

Afgelopen zondag de Blusound node 2i zowel digitaal (AQ Forest) als analoog (AQ Red River) aangesloten en ik hoor eigenlijk bar weinig verschil.

Ook met blind testen was mijn "voorkeur" geheel willekeurig. Ach fijn, betekend dat het geld dat naar een DAC zou gaan opzijgelegd kan worden. En aangezien wij deze zomer beginnen met de aanbouw van een losse bioscoop in de achtertuin kunnen we de centjes mooi gebruiken voor wat akoestische aanpassingen. (of de JVC n5/7)

Leuk dat je het blind hebt getest. Ik zit in hetzelfde kamp.  :D

Groeten...

bmateijsen

Als je bass-management en ARC hebt aanstaan, dan worden alle analoge signalen natuurlijk ook gedigitaliseerd.

Quote from: ReRichard on January 26, 2021, 13:45:13
Nou ik vermoed dat ik in het kamp zit van mensen die hun geld beter niet uit kunnen geven aan een duurdere externe DAC.

Afgelopen zondag de Blusound node 2i zowel digitaal (AQ Forest) als analoog (AQ Red River) aangesloten en ik hoor eigenlijk bar weinig verschil.

Ook met blind testen was mijn "voorkeur" geheel willekeurig. Ach fijn, betekend dat het geld dat naar een DAC zou gaan opzijgelegd kan worden. En aangezien wij deze zomer beginnen met de aanbouw van een losse bioscoop in de achtertuin kunnen we de centjes mooi gebruiken voor wat akoestische aanpassingen. (of de JVC n5/7)


ReRichard

#30
Quote from: bmateijsen on January 26, 2021, 15:10:50
Als je bass-management en ARC hebt aanstaan, dan worden alle analoge signalen natuurlijk ook gedigitaliseerd.

Had ARC uitgezet :)

Het uitzetten was sowieso geen vooruitgang  :sly: Ik ben echt heel content met wat ARC in onze kamer doet (afkomende van Audyssey XT32)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Jeroentje09

Wel een interessant topic daar ik ook met Anthem MA gold 200 5G en een bluesound speel. Ik laat de MRX 710 het DAC werk doen. En ook ik hoorde 0 verschil met analoog.
Alleen wel ARC uit. Dan komen die MA's er veel beter uit in mijn woonkamer. In surround gebruik ik wel ARC.

De bluesound in combie met Roon is echt top. Nu de MRX 740 besteld. Dit is ook, in de nabije toekomst, een Roon eindpunt. Dan kan de bluesound weer het net op.

Het kabel werk is volgens mij alleen analoog van invloed. Misschien vloek ik in de kerk... RCA en luidsprekerkabels alla.... de rest... i don't know.

ReRichard

Quote from: Jeroentje09 on January 26, 2021, 15:32:42
Wel een interessant topic daar ik ook met Anthem MA gold 200 5G en een bluesound speel. Ik laat de MRX 710 het DAC werk doen. En ook ik hoorde 0 verschil met analoog.
Alleen wel ARC uit. Dan komen die MA's er veel beter uit in mijn woonkamer. In surround gebruik ik wel ARC.

De bluesound in combie met Roon is echt top. Nu de MRX 740 besteld. Dit is ook, in de nabije toekomst, een Roon eindpunt. Dan kan de bluesound weer het net op.

Het kabel werk is volgens mij alleen analoog van invloed. Misschien vloek ik in de kerk... RCA en luidsprekerkabels alla.... de rest... i don't know.

Zonder ARC word mijn kamer een beetje een boombox :( Dus ARC is bij ons ook voor muziek gewenst.

Hoe bevallen de Gold 200's? Wanneer de bioscoopruimte af is wil ik mijn huidige gold 100 5g misschien als surround gebruiken > de huidige 4G als back > nieuwe front (Gold 200 of 300).

Maar ik hoor wisselende verhalen over de Gold 200's. Daarom ben ik erg nieuwsgierig naar jou ervaring.

Wellicht gaat alles van MA de deur uit en gebruik ik overal inbouw speakers.... er zullen nog lastige keuzes gemaakt worden eind dit jaar :)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Jeroentje09

De MA is een heldere gedetailleerde speaker die sterk is in het modern en hoog. Mits met goede kabels en positie. Het laag wordt bij mij ondersteund door een SVS SB3000. Deze combi is super.

Ze moesten wel even los komen.

Liefhebber

Wordt op de nieuwere MX .20 serie wel hires audio ondersteund, op mijn mrx 710 namelijk niet?
(Ik gebruik zelf een RPI als streamer)
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

pameijer

Quote from: Liefhebber on January 28, 2021, 14:59:10
Wordt op de nieuwere MX .20 serie wel hires audio ondersteund, op mijn mrx 710 namelijk niet?
(Ik gebruik zelf een RPI als streamer)

Heb ff gekeken, en mijn MRX1120 speelt nu prima een flac met 24 bit/96kHz af. De info knop geeft 96kHz weer dus dat lukt. Of hij de 24 bits ook zo weergeeft kan ik niet checken maar denk niet dat hij hem omzet.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

frankvanwessel

mijn advies: Naim ND5 XS2. Waanzinnige DAC.
Woonkamer: Ziggo Mediabox XL, Marantz AV7702, Naim SuperNait 1
Eetkamer: Naim ND5 XS2, Naim Nait XS2
Slaap- , bad- ,kastenkamer: BlueSound Pulse Flex (stereo), Flex, Mini