Welke muziekstreamer bij een Anthem MRX1120

Started by ReRichard, January 11, 2021, 11:14:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ReRichard

Afgelopen zaterdag zijn onze Marantz Pre/Pro's vervangen door een Anthem MRX1120. Erg tevreden over het geluid maar een stuk minder over DTS-play fi (en de waardeloze WiFi).

Op de Marantz maakte wij altijd gebruik van de Heos app i.c.m. een Tidal en Spotify abbo. Nu willen wij een muziekstreamer aan de MRX1120 toevoegen zodat muziek weer optimaal afgespeeld kan worden.

Eisen streamer:
- Tidal & Spotify ondersteuning
- Tidal MQA ondersteuning
- Wifi verbinding
- App die het mogelijk maakt om speellijsten te delen
Budget: +-1000,- (minder is altijd beter, maar we willen niet teveel op kwaliteit inleveren).

Eigen selectie:
- Bluesound node 2i
- Sonos (onduidelijk of MQA ondersteund wordt).

In het geval dat het een Sonos of Bluesound streamer wordt, welke aansluiting geniet dan voorkeur? RCA (DAC streamer) of digitaal (DAC MRX1120 AKM4458)?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

ReRichard

#1
Wat ook nog te overwegen is, is de aanschaf van een leuke i5 NUC (+-600,-). Deze zou dan meteen mijn shield kunnen vervangen voor Kodi. Maar ik durf niet te zeggen wat dit met de geluidskwaliteit doet.

Bij nader inzien, wanneer ik met NUC's/HTPC's aan de slag ga dan doe ik het goed en neem ik meteen een HTPC die geschikt is voor MADVR HDR (of-te-wel dikke grafische kaart erin). Dit trek ik liever even los van de muziekvraag. Dit komt omdat ik pas zeker weet of ik behoefte heb aan MADVR wanneer mijn Epson beamer vervangen is met een N5 (HDR Optimizer JVC erin).
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

bmateijsen

Ik heb nog een Limetree Bridge (dus digitaal uit) occasion beschikbaar. Erg fijne streamer en wat mij betreft veel beter dan Sonos of Bluesound. Mocht je interesse hebben, stuur  maar een PM.

toetertje

Eigenlijk ook zonde, dat je bij zo'n mooie anthem nog een losse streamer moet aanschaffen.
De opties heeft ie, misschien eens een andere app proberen? Ik gebruik zelf bubbleupnp.

ReRichard

Quote from: toetertje on January 11, 2021, 11:30:11
Eigenlijk ook zonde, dat je bij zo'n mooie anthem nog een losse streamer moet aanschaffen.
De opties heeft ie, misschien eens een andere app proberen? Ik gebruik zelf bubbleupnp.

DTS-play FI is echt een draak van een systeem (blijft ontzettend vaak hangen bij het afspelen van Tidal, spotify lijkt wel goed te gaan). Jij geeft aan dat ik ook andere software kan gebruiken om tidal naar de versterker te streamen. Begrijp ik dat goed? (Ben nogal een newbie op het gebied van audiostreaming. Ik heb mijzelf er nog niet eerder in moeten verdiepen).
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

toetertje

kijk maar eens naar bubble upnp. Je kunt in de app aangeven waar je naar toe wilt streamen.
In jouw geval de anthem dus. Daarna kies je de bron, dat kan van alles zijn, bijna alle streamingdiensten,
maar ook je nas. Ik ben ook niet zo'n expert, maar in bubble gaat het eigenlijk vanzelf. De gratis versie
werkt prima.

Kwabbernoot

#6
Ik heb een Bluesound Node 2 en dat is echt een verademing na een apparaat te hebben gehad welke ook gebruik maakte van DTS Play-Fi. Klinkt prima en de app is (bijna helemaal) geweldig.

Groeten...

PS: ik weet niet of speellijsten te delen zijn. Vanuit Tidal en Spotify wel maar eigen meuk die op de NAS staat? Geen idee.

garmtz

De Limetree die Bjorn aanbiedt... Veel beter wordt het niet voor normaal geld...

ReRichard

Voor 420,- een nieuwe Bluesound node 2i kunnen bemachtigen. Ik zal volgende week mijn bevindingen delen. Indien hij tegenvalt dan gaan we de Limetree proberen.

Bedankt voor het meedenken mannen.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Kwabbernoot

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Groeten...

pameijer

Ik zou sowieso een netwerkkabel er in prikken ipv wifi te gebruiken. Je weet maar nooit welke vage problemen je daarmee voorkomt/oplost. Met een kabel in mijn MRX1120 heb ik eigenlijk nooit problemen met streaming, maar Tidal gebruik ik niet.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kwabbernoot

Ik gebruik hem via Wifi en dat gaat prima. Ik ben nog geen probleem tegen gekomen.

Groeten...

ReRichard

Quote from: pameijer on January 19, 2021, 14:35:00
Ik zou sowieso een netwerkkabel er in prikken ipv wifi te gebruiken. Je weet maar nooit welke vage problemen je daarmee voorkomt/oplost. Met een kabel in mijn MRX1120 heb ik eigenlijk nooit problemen met streaming, maar Tidal gebruik ik niet.

Met de kabel gaat het prima inderdaad. Echter komt er een verbouwing aan en ik weet nog niet of ik op de nieuwe locatie wederom CAT5 kabels doortrek.
@Kwabbernoot: Ik zal volgende week mijn ervaringen delen.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

pameijer

In de jaren '20 geen netwerkkabels naar je HT-hoek trekken lijkt mij een grote vergissing, zeker als je toch gaat verbouwen. Maar dan zou ik ook geen CAT5 maar CAT6 doen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

DofN

#14
Quote from: Kwabbernoot on January 11, 2021, 11:48:22
Ik heb een Bluesound Node 2 en dat is echt een verademing na een apparaat te hebben gehad welke ook gebruik maakte van DTS Play-Fi. Klinkt prima en de app is (bijna helemaal) geweldig.

Groeten...



SPDIF uit, Ohm-convertor -> DD8c's? Volumeregeling in Spotify, Qobuz/Tidal of met de DD software?




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Nee, analoog naar mijn voorversterker en dan analoog naar de 8c's.
Ik heb de Terminator nog niet. Maar ook als ik die wel heb zal ik het denk ik nog zo een tijdje laten. Het bevalt eigenlijk prima.

Groeten...

toetertje

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik hoor hier en daar dat de dac in de node erg tegenvalt.
Die mening delen jullie dus niet?

Kwabbernoot

Nee, klinkt prima. Maar ja, wie ben ik.
Uit een review bij ASR bleek dat de ingang (analoog/digitaal) niet goed meet. Ik denk dat daar het verhaal vandaan komt dat de DAC brak zou zijn. Uit de meting blijkt dat niet zo te zijn.
Gebeurt wel vaker. Iets meet niet goed en even later is het hele apparaat røk.

Groeten...

Tabcam

Quote from: doorofnight on January 19, 2021, 22:02:55
SPDIF uit, Ohm-convertor -> DD8c's? Volumeregeling in Spotify, Qobuz/Tidal of met de DD software?
Zou je dan niet gelijk de coax uit gebruiken met een RCA<->XLR trafo converter?

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ReRichard

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 22:41:23
Nee, klinkt prima. Maar ja, wie ben ik.
Uit een review bij ASR bleek dat de ingang (analoog/digitaal) niet goed meet. Ik denk dat daar het verhaal vandaan komt dat de DAC brak zou zijn. Uit de meting blijkt dat niet zo te zijn.
Gebeurt wel vaker. Iets meet niet goed en even later is het hele apparaat røk.

Groeten...

Ik ga hem gewoon zowel analoog als via coax aansluiten en dan a/b testen wat mijn voorkeur heeft. DAC van de bluesound of de DAC van mijn Anthem. Hoewel mijn Anthem niet uit de voeten kan met MQA audio :(
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

ReRichard

Gisteren binnen gekomen en s'avonds meteen even een uurtje gespeeld. Mijn bevindingen so far:

- Mooi apparaat om te zien, tevens erg stevige bouwkwaliteit. Dikke +
- BluOS is een geweldig eco systeem als je van Heos of DTS Play-fi  :-[ afkomt. Het werkt simpel en snel.

De Node 2i is momenteel nog analoog aangesloten (Audioquest Red River) en er is een coax kabel (Audioquest Forest) onderweg zodat ik morgen lekker a/b kan testen waar mijn voorkeur naar uit gaat: de Bur brown (Node 2i) of de AKG (Anthem). Ik moet zeggen dat ik nog niet weet of ik een echte "believer" ben in het hele dac gebeuren. Komt best over als snake oil als ik eerlijk ben.

Dus morgen mag mijn vriendin de afstandbediening hebben en tussen analoog/digitaal switchen en dan zullen we eens horen of ik verschil hoor als ik niet weet welke DAC ingezet word :)

We houden jullie op de hoogte.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Tabcam

Quote from: ReRichard on January 22, 2021, 10:57:10
Gisteren binnen gekomen en s'avonds meteen even een uurtje gespeeld. Mijn bevindingen so far:

- Mooi apparaat om te zien, tevens erg stevige bouwkwaliteit. Dikke +
- BluOS is een geweldig eco systeem als je van Heos of DTS Play-fi  :-[ afkomt. Het werkt simpel en snel.

De Node 2i is momenteel nog analoog aangesloten (Audioquest Red River) en er is een coax kabel (Audioquest Forest) onderweg zodat ik morgen lekker a/b kan testen waar mijn voorkeur naar uit gaat: de Bur brown (Node 2i) of de AKG (Anthem). Ik moet zeggen dat ik nog niet weet of ik een echte "believer" ben in het hele dac gebeuren. Komt best over als snake oil als ik eerlijk ben.

Dus morgen mag mijn vriendin de afstandbediening hebben en tussen analoog/digitaal switchen en dan zullen we eens horen of ik verschil hoor als ik niet weet welke DAC ingezet word :)

We houden jullie op de hoogte.
Werkt inderdaad fijn. Moet wel zegen dat ik Tidal suggesties ook een fijne manier van luisteren vind. Bij een album beginnen en en kijken wat voor muziek er nog meer opduikt die ik nog niet ken :coffee:.

Ik had met mijn oude luidsprekers, Usher Mini Dancer 2 mk II veel minder verschil met de bron en alles klonk wel. Die hadden echter ook veel last van de ruimte en was Dirac Live wel bijna noodzaak. Ik hoorde wel verschillen maar dubbel blind testen durfde ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Sinds ik de veel gevoeliger PAP's heb is het een ander verhaal. Apparatuur met meer vervorming klinken nu ongemakkelijk.

Wel leuk dat je vriendin gaat helpen. Pas wel op met het geluidsvolume! Ik kan het heel vaak helemaal niet nauwkeurig genoeg instellen. Wat ik wel kan opmerken is dat als het ene apparaat bij lager volume al zuiverder speelt, en dat andersom niet zo is, er een winnaar is :D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ReRichard

Quote from: TabCam on January 22, 2021, 11:38:03
Werkt inderdaad fijn. Moet wel zegen dat ik Tidal suggesties ook een fijne manier van luisteren vind. Bij een album beginnen en en kijken wat voor muziek er nog meer opduikt die ik nog niet ken :coffee:.

Ik had met mijn oude luidsprekers, Usher Mini Dancer 2 mk II veel minder verschil met de bron en alles klonk wel. Die hadden echter ook veel last van de ruimte en was Dirac Live wel bijna noodzaak. Ik hoorde wel verschillen maar dubbel blind testen durfde ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Sinds ik de veel gevoeliger PAP's heb is het een ander verhaal. Apparatuur met meer vervorming klinken nu ongemakkelijk.

Wel leuk dat je vriendin gaat helpen. Pas wel op met het geluidsvolume! Ik kan het heel vaak helemaal niet nauwkeurig genoeg instellen. Wat ik wel kan opmerken is dat als het ene apparaat bij lager volume al zuiverder speelt, en dat andersom niet zo is, er een winnaar is :D.

Hi Tabcam,

Bedankt voor je bevindingen. Ik hoop natuurlijk dat er geen tot weinig verschil zit in de DAC's (op mijn set/akoestiek) want dat betekend dat ik in ieder geval niet alsnog voor een losse Topping DAC hoef te shoppen :D
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

DofN

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 22:15:16
Nee, analoog naar mijn voorversterker en dan analoog naar de 8c's.
Ik heb de Terminator nog niet. Maar ook als ik die wel heb zal ik het denk ik nog zo een tijdje laten. Het bevalt eigenlijk prima.

Groeten...

Ik had het idee dat ergens in de keten, ik denk mijn versterker, in de analoge aansturing de resolutie in het hoog niet perfect was. Maar geen idee of ik dit opnieuw zou horen als ik terug zou gaan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: TabCam on January 19, 2021, 23:34:12
Zou je dan niet gelijk de coax uit gebruiken met een RCA<->XLR trafo converter?

Ik dacht dat het een spdif/coax output was. En dan de Ohm convertor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software