Ervaring met Amazon.com USA?

Started by Fox, January 10, 2021, 13:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Hoi ik ben opzoek naar een aantal titels (BD + 4K) en die zijn hier of heel duur of niet te koop.

Nu zie ik ze op Aamzon.com staan, maar ik heb geen ervaring met het kopen daar.
Sowieso zie dat er 12,95 voor verzenden en afhandelen naar NL per titel bijkomt.
Is dat ook het geval als de 2 of 3 titels koopt?

Iemand ervaring en tips en adviezen...

reza

Mijn ervaring is dat het prima werkt.
Binnen twee weken heb je je titels binnen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

GH

#2
Werkt prima... en je ziet bij bestellen precies wat er aan verzenden, BTW en invoerrechten gerekend wordt, ook bij meerdere titels. Gewoon uitproberen dus, ook met andere spullen zijn de prijsverschillen soms nog steeds groot.

erwinh

4K is regiovrij, BR meestal niet. Maar waarom zou je die kijken als je de 4K versie hebt?
Soms veel goedkoper dan hier. Alleen de post, die heeft Trump vakkundig laten ontsporen, zorgt voor een wat trage levering. Maar binnen 3 weken heb je ze wel binnen. Portokosten zijn stevig, $ 7-9,- meen ik, zelfde voor 2 tot 3 titels. Gewoon proberen 😊
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

GH

Quote from: erwinh on January 10, 2021, 22:31:18
Soms veel goedkoper dan hier. Alleen de post, die heeft Trump vakkundig laten ontsporen, zorgt voor een wat trage levering. Maar binnen 3 weken heb je ze wel binnen. Portokosten zijn stevig, $ 7-9,- meen ik, zelfde voor 2 tot 3 titels. Gewoon proberen 😊

Kunnen we die onzin gewoon achterwege laten..... internationaal verzenden doet Amazon niet met US post.

clicquot

Ik heb begin december UHD laten afkomen via amazon US, naar België

schijfje kostte $21.73
Total cost: $30.21 including Shipping & Estimated Import Fees

7 dec besteld - 10 dec "shipped" en net voor Kerst afgeleverd...

Dirk

Quote from: clicquot on January 11, 2021, 19:04:54
Ik heb begin december UHD laten afkomen via amazon US, naar België

schijfje kostte $21.73
Total cost: $30.21 including Shipping & Estimated Import Fees

7 dec besteld - 10 dec "shipped" en net voor Kerst afgeleverd...
komt die "shipping & import fees" dan 100% overeen met wat ze zelf op hun website aangeven, of zaten er nog ergens verborgen (of slechts ingeschatte) kosten?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

wel fijn dat je al gewoon de import fees vooruit betaald dan en niet via PostNL nog eens €13 administratie mag aftikken of zelfs iets in de €20 in België
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jeroen_v

You won't be charged additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated. For items sold by Amazon Marketplace sellers, please check the seller's policies.

If the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You'll receive a notification e-mail confirming the amount of the refund. The refunds will be processed as and when we receive carrier invoices confirming the actual Import Fees.


Bron: https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201117970&pop-up=1

En ook wat PascalP zegt, alles is van te voren geregeld/betaald, dus ook geen extra administratiekosten van PostNL/Fedex/etc.


Voorbeeld van een order (dit overzicht zie je net voordat je gaat betalen):
Order Summary
Items (5):   USD 74.80
Shipping & handling:   USD 14.73
Total before tax:   USD 89.53
Estimated tax to be collected:   USD 0.00
Import Fees Deposit:   USD 19.45
Payment Total:   USD 108.98

89,53 x 1,21 (btw) = 108,33

Je betaalt alleen 21% BTW over je gehele order (incl. de shippingkosten).
Verder zie ik nergems een enorme "fee" aan Amazon om dit te regelen. Zou dat die 50-60 cent verschil zijn? 108,98 vs 108,33?

Je betaalt dus 108,98 dollar. Overigens is, mijn ervaring dan, in dollars betalen voordeliger dan de Amazon Currency Converter te gebruiken.

GH

Je ziet in principe ook alle details over wat je betaald onder de prijs details bij het artikel.... alleen natuurlijk niet de shipping als je meerdere artikelen gaat combineren.
Het is in mijn optiek een erg prettige manier van internationaal kopen.

Ik heb lange tijd bij o.a. Amazon.com besteld en dan alles via een verscheper vanuit de VS laten versturen. Voordeel was dat je echt alle artikelen zo kon bestellen, maar de kosten waren in totaal vaak erg aan de hoge kant. Dit is een stuk overzichtelijker.

clicquot

Quote from: Dirk on January 11, 2021, 19:11:29
komt die "shipping & import fees" dan 100% overeen met wat ze zelf op hun website aangeven, of zaten er nog ergens verborgen (of slechts ingeschatte) kosten?

nope, zo staat het in het overzichtje bij de bestelling - niets extra betaald (misschioen door wisselkoers kan dat wat verschillen, maar waar praat je dan over?)

Fox

Thx voor de discussie

Ik heb 3 UHD waar ik belangstelling voor heb.

Bij elke UHD staat dat er 12,95 voor verzenden, afhandelen enz. naar NL per titel bijkomt.
Mijn vraag was, welke nog steeds niet beantwoord is, is dat ook het geval als de 2 of 3 titels koopt?

Oftewel komt er bijna 39 dollar bij?

Staaled

#12
Dat zie je toch zodra de 3 titels in je mandje liggen en je gaat afrekenen ? Zo moeilijk is dat niet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

clicquot

Ik snap waar je naartoe wil - simpel, in uw mandje van amazon heb je:

Order Summary
Items (4):   USD 79.33
Shipping & handling:   USD 12.71
Total before tax:   USD 92.04
Estimated tax to be collected:   USD 0.00
Import Fees Deposit:   USD 19.33
Order total:   USD 111.37
Payment Total:   EUR 93,58


Dwz -> geen tax aangerekend en een schatting van de import fees.

Maar dus hangt het per land af wat je gaat betalen. Dunnow hoe het voor NL ligt, maar voor BE bv betaal je tot 22€ niets. (tenzij je alochol ofzo bestelt, want daar betaal je altijd btw op)
Ts 22 EUR en 150 € betaal je 24€ douane kosten + btw - boven de 150€, 32€ douanekosten + btw + invoerrechten (wat weer per type van het goed afhangt)

In de praktijk heb ik al ervaren dat het meestal tot 45/50 eUR wel OK zit omdat je als cadeau/gift verzendt... dwz als je om 150 EUR bestelt, ben je beter af uw bestelling in 3x te laten verzenden van max 45/50 euries - eventueel paar dagen tussen ofzo

Met de betaalde import fees zou je er in bovenstaande vb dus niet komen he...

Geen idee wat tarieven voor NL zijn, don't shoot me als het anders is, geef maar mijn ervaring hier voor BE



GH

#14
Quote from: clicquot on January 12, 2021, 18:44:08
Maar dus hangt het per land af wat je gaat betalen. Dunnow hoe het voor NL ligt, maar voor BE bv betaal je tot 22€ niets. (tenzij je alochol ofzo bestelt, want daar betaal je altijd btw op)
Ts 22 EUR en 150 € betaal je 24€ douane kosten + btw - boven de 150€, 32€ douanekosten + btw + invoerrechten (wat weer per type van het goed afhangt)

In de praktijk heb ik al ervaren dat het meestal tot 45/50 eUR wel OK zit omdat je als cadeau/gift verzendt... dwz als je om 150 EUR bestelt, ben je beter af uw bestelling in 3x te laten verzenden van max 45/50 euries - eventueel paar dagen tussen ofzo

Met de betaalde import fees zou je er in bovenstaande vb dus niet komen he...

Amazon weet wat ze doen.... je betaald helemaal geen vast bedrag van €24 voor douanekosten, dat is afhankelijk van de partij die de inklaring doet. Amazon doet dat gewoon zelf (of heeft dat uitbesteed tegen lage kosten). En er is geen "in de praktijk...." bij Amazon, zij voeren gewoon altijd de inklaring uit. Geen flauwekul/oplichterij met cadeau's/gifts. Het is niet net zo als met de post dat pakjes er doorheen slippen. Je betaald alles tenslotte ook gewoon vooraf.

Zo moeilijk is het niet, je weet wat je aan Amazon betaald en daar blijft het bij.

clicquot

in de praktijk = wat ik dus zelf al betaald en ervaren heb, als je zegt dat het niet kan, welja so be it
anyway, dat TS het probeert, ik moei mij hier niet meer  ;D