Akoestisch plafond

Started by Rene76, January 10, 2021, 12:22:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Nu wil ik er eigenlijk nog 1 aanschaffen voor boven de eettafel maar die platen gaan alleen per 2st [emoji848]

toetertje

Ik zit er ook aan te denken een paar d40 /40 of d20 /40 op te hangen.
Maar nu zie ik ook de GG panelen staan. Het voordeel van die is dat ze helemaal
glad zijn, dan hoef ik ze verder niet af te werken. Maar ik zie daar geen metingen
van. Iemand hier al eens kennis gemaakt met die GG panelen?

HJ

Quote from: toetertje on March  4, 2021, 20:03:06
Ik zit er ook aan te denken een paar d40 /40 of d20 /40 op te hangen.
Maar nu zie ik ook de GG panelen staan. Het voordeel van die is dat ze helemaal
glad zijn, dan hoef ik ze verder niet af te werken. Maar ik zie daar geen metingen
van. Iemand hier al eens kennis gemaakt met die GG panelen?
Met de GG heb ik geen ervaring maar de ecophon zijn ook rondom glad. Ik heb ze hangen zonder enige aanpassing. Ziet er sjiek uit.[emoji846]

Rene76

Ik heb het als volgt opgelost... zelf textiel gespannen met een tagger. 2.5x2.5mtr en eronder noppenschuim van 50mm..


denoontje


Bama

Ik heb vandaag ook iemand in huis gehad voor de akoestiek want ons nieuwe huis klinkt niet prettig door het vele glas van vloer tot plafond. Er komen nu 4 panelen tegen het plafond van 1.20 x 2.70m en dan ongeveer 8cm van het plafond. De panelen zijn voorzien van een witte aluminium rand en 48mm dik.
2 panelen komen boven de eethoek en 2 bij de zithoek.

Ik heb ook nog 2 akoestische panelen aan de muur hangen en misschien dat we op termijn ook nog de keuken aanpakken met een plafondplaat of een wand.
Ben wel benieuwd naar het resultaat.

HJ

Quote from: Bama on April  7, 2021, 18:26:34
Ik heb vandaag ook iemand in huis gehad voor de akoestiek want ons nieuwe huis klinkt niet prettig door het vele glas van vloer tot plafond. Er komen nu 4 panelen tegen het plafond van 1.20 x 2.70m en dan ongeveer 8cm van het plafond. De panelen zijn voorzien van een witte aluminium rand en 48mm dik.
2 panelen komen boven de eethoek en 2 bij de zithoek.

Ik heb ook nog 2 akoestische panelen aan de muur hangen en misschien dat we op termijn ook nog de keuken aanpakken met een plafondplaat of een wand.
Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Welke panelen ga je gebruiken?

Bama

Quote from: HJ on April  7, 2021, 20:34:48
Welke panelen ga je gebruiken?

Zien er zo uit alleen dan de rand ook wit

HJ

Quote from: Bama on April  7, 2021, 20:50:10
Zien er zo uit alleen dan de rand ook wit
Lijken op de mijne, die zijn compleet wit. Geperst glaswol, mooi spul.