zoektocht naar een comfortabele "moderne" luisterstoel

Started by Dirk, January 9, 2021, 11:22:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Dirk

perfect, maar ik vrees dat daar ook weinig klanten op willen gaan zitten...en al zeker weinig "relax" zullen zijn  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

El Nino

Nou ja ik weet niet waarvan je ze wilt gaan overtuigen, maar als ze daar zitten nemen ze het wel snel van je aan.... :D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom


minplus

Quote from: Dirk on January 10, 2021, 11:01:30
excuses zijn zeker niet nodig.
De Panton Relaxer die ik heb is een zit/relaxmodel qua zithouding, daar lig je zeker niet in (tenzij je achterover balanceert, maar dat doe je niet gedurende een hele film)
Ik zoek iets met een zekere edgyness maar wat niet afschrikt voor een klant/bezoeker om in plaats te nemen, wat ik met de huidige Relaxer wel eens heb bij wat oudere en/of "minder soepele" klanten ;D
Het hier eerder aangedragen Artifort heeft bvb de F780 waarvan er momenteel een leuke set (nieuw in blauw geherstoffeerd) te koop staat in de omgeving van Hasselt.
Dat is bvb wel een kanshebber vwb stijl/vormgeving...mits ze lekker proefzitten, maar ik verken eerst nog wat andere mogelijkheden ;)

Even proberen, die 780. Ik ken hem zelf niet.
Maar kijk even of je die 2 die ik aangaf ergens kunt testen want die zitten super bij rugproblemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Dirk

Intussen staat "Artifort" opgeslagen bij m'n zoekalerts op 2dehands.be...dus als er wat leuks voorbij komt zal ik het wel merken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

tonv


Tjeb

Grappig dag de Eames als modern gezien wordt, is een ontwerp uit 1956... :)

Is hij mooi? Ja!
Is er voor lange mensen in te zitten? Nee!

DofN

En is dat een goede luisterstoel? Denk het niet, je zit/ligt te laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

Quote from: DofN on January  9, 2021, 11:43:40https://www.vantil.nl/conform-time-out-met-hocker?gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkfeIfyvo81hfYpCZ18da3N7sNT2W7IBdA-bnv6PZTy0dLogG0bnyRBoCAgIQAvD_BwE

Metz Rotterdam heeft/had hem staan. Ik heb deze zelf met donkere kuip en gebroken wit leder + voetstand. Ik als ik er echt voor ga zitten kom ik met mijn oren net boven de hoofdsteun uit.





Die heb ik ook, precies in die kleuren (behalve dat  de voeten niet zilver maar zwart zijn).
Maar na meer dan een uurtje zitten vind ik hem toch niet meer zo comfortabel.
De voetenbank is laag en alleen bruikbaar als je erg ver achterover ligt.
Ik heb ook nog een dure Leolux bank maar eerlijk gezegd, als ik echt eens lekker wil relaxen zit ik nog het liefste op een Lafuma Pop Up XL, een doodeenvoudige campingstoel.
Nog nooit een designstoel meegemaakt die echt comfortabel blijft na een paar uur, hoe duur dan ook.



]
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

kappa9

Quote from: Dirk on January  9, 2021, 11:22:52Na wat rond zoeken op het web en dit eigenste forum, heb ik maar besloten een eigen draadje aan te maken voor deze vraag.

Momenteel gebruik ik zelf al aardig wat jaren tot volle tevredenheid een Verner Panton Relaxer om in plaats te nemen wanneer ik muziek luister of van een avondje tv/film wil genieten, maw dit is mijn vaste luisterstoel, na tal van omzwervingen gaande van de welbekende Ikea Poang tot merken als Stressless fauteuils ed, want deze "Relaxer" bevalt me 100% qua looks en biedt (tegen veler verwachtingen in) mij ook steun op de plekken waar ik die broodnodig blijk te hebben, want ik heb de pech de eigenaar te zijn van een dubbele nekhernia, wat me zeer gevoelig maakt aan lange tijd stilzitten in een stoel of zetel die ik niet perfect kan verdragen...zo heb ik al bij enkele voorgangers mogen ondervinden, die enkel en alleen om die reden ook na verloop van tijd alsnog het veld moesten ruimen.

Nu wil het feit dat ik deze eigen luisterruimte ook meer en meer inzet voor demo doeleinden, dus wens ik een zetel te plaatsen waarin iedereen ook in kan plaatsnemen...wat bij de huidige Relaxer nogal eens op wat weerstand stuit, meestal van mensen die denken (veelal onterecht trouwens) dat ze er nooit meer uit raken eenmaal ze daarin gaan zitten  ;D

Ik ben dus op zoek naar een zetel die uitnodigd om in plaats te nemen, daarbij prettig & comfortabel zit, maar tegelijk ook geen doorn in mijn (kritische) oog is, terwijl hij het onderdompelen in de muziek/film nergens in de weg staat (letterlijk dan, dus geen hoge hoofdsteunen die het "zien" van de surround speakers bvb hinderen).

Nu besef ik me terdege dat "mooi" een absoluut subjectief gegeven is, maar zolang een voorzet enigszins serieus is en de vraag niet in het belachelijke getrokken worden, sta ik voor veel open  ;)

fwiw; Ik vind modellen als een Eames Lounge chair ook prachtig, maar wil er geen 5 à 7000€ aan besteden, dus ik zoek het eerder in de max 3000€ prijsvork
Bepaalde modellen van bvb Indera vind ik ook erg mooi qua vormgeving, maar ik heb er geen idee van of deze ook comfortabel zitten voor langere tijd (een hele filmavond), dus...praktijkervaringen zijn ook meer dan welkom.
Alvast bij voorbaat bedankt voor het meedenken  :thumbs-up:

klein detail; ik koop geen zetel waar ik niet vooraf serieus in kan gaan proefzitten, dus modellen die enkel online verkrijgbaar zijn zonder deze mogelijkheid vallen sowieso af...hoe lastig dat in deze tijd van beperkingen (tgv Corona) ook soms is.
 

En, nog geslaagd?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT