advies : speakers voor op laptop...

Started by Graphtuner, January 8, 2021, 15:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

Ik vroeg me af of er geen aanraders zijn omtrent speakers om aan te sluiten op de laptop.

Op kantoor doe ik regelmatig late avondjes werken of zit ik vaak alleen. Ik ben het beu dan muziek te luisteren op oortjes of op de laptopspeakers...  :nopompom:

Ik zou dus best zelf een setje speakers willen kopen om hier permanent te plaatsen, maar ze mogen niet te groot zijn en ook niet te duur... het betreft een bedrijf waar 300 man werkt, ze mogen er dus niet te duur uitzien of ze zouden wel eens voetjes krijgen op een avond vrees ik...

Iemand aanraders? Gaat over eenvoudige actieve speakertjes aan te sluiten op een mini jack van een laptop...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Xander32

Iig niet te zware, dan bezwijkt de laptop onder het gewicht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot


Graphtuner

Quote from: Kwabbernoot on January  8, 2021, 15:45:12
Wat is niet te duur?
Alles tot 250 euro? Mag ook iets zijn wat 2ehands bv goed betaalbaar is

Ik herinner me de Harman Kardon Soundsticks destijds van bij Apple die relatief goed klinken, maar dat is met een sub en veel te opzichtig. Ik zoek gewoon iets discreet maar wat degelijk klinkt als achtergrond bij het werken.

Laptopspeakers zijn echt horror en de oortjes met kabel irriteren, bij elke telefoon moetje die uitdoen enz...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Kwabbernoot

Dan zou ik voor een bleutooth speaker gaan. Bv de JBL Go (2). Kost geen drol, klinkt verrassend goed en na gebruik op te bergen in je tas.
Koop er twee met een geschikt kabeltje en je kunt ook nog stereo spelen.

Groeten...

vanzomereng

Quote from: Graphtuner on January  8, 2021, 16:53:13
Alles tot 250 euro? Mag ook iets zijn wat 2ehands bv goed betaalbaar is

Is iets boven je budget maar dan heb je ook wel wat fraais

https://www.nubert.de/nubox-a-125/p3776/?category=289

Verder bij 1 sponsor Wifimedia hiero ff op de website kijken, Edifier maakt fraaie betaalbare PC-speakers.
Verder is er volop keus en als je kijkt naar kleine actieve speakers bij Bax-shop of Thomann.de
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rowdy


R

Ik heb laatst een denon 150 op mijn bureau geplaatst. Erg blij mee.

Deleted User

Ik heb sinds kort de Bose Companion 2 serie III Pc Speaker. Voor 100 euri heb je een set. En voldoet aan je eis: klinkt degelijk als achtergrond..

ddennisdennis12

#9
Ik heb zelf de bang en Olufsen A1 bij mijn pc thuis. Die heeft echt een verassende goed geluid, zeker voor het formaat.

Ik weet alleen niet of bang en Olufsen een goed idee is op zo’n groot kantoor mbt diefstalgevoeligheid.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

Arcenon

Ook zeker even bij Edifier kijken, erg veel bang for the buck.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

cfgr@home

Quote from: Graphtuner on January  8, 2021, 15:05:01
Ik vroeg me af of er geen aanraders zijn omtrent speakers om aan te sluiten op de laptop.

Ik zou dus best zelf een setje speakers willen kopen om hier permanent te plaatsen, maar ze mogen niet te groot zijn en ook niet te duur... het betreft een bedrijf waar 300 man werkt, ze mogen er dus niet te duur uitzien of ze zouden wel eens voetjes krijgen op een avond vrees ik...

Iemand aanraders? Gaat over eenvoudige actieve speakertjes aan te sluiten op een mini jack van een laptop...
Ik behelp me met twee 2.1 setjes van Logitech X-230 - kan je 2ehands/nieuw vinden voor 20-50€. Heb er 1 voor de XYL en 1 in de sleurhut.  Of, een spijtig genoeg zéér zeldzaam geworden, Hercules XPS-41. Klinkt beregoed - heb er zelf 3 setjes in dienst: 1 in de mancave HT, 1 in de AV-toren en 1 in de Audi-toren. Bijkomend voordeel - je kan op beide sets (Logitech en Hercules) nog altijd je hoofdtf aansluiten en een andere 'bron' zoals een smartphone/tablet of MP3-speler.  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

Hanky Panky

#12
Ik heb voor mijn vrouw (ook voor kantoor) een Teufel speakerbar gekocht. Daar zit me een bak goed geluid in zeg  :headbanging:

De Cinebar one

https://teufelaudio.nl/cinebar-one-105568000?v=001&partner_id=ps-nl.ps.billiger.217785.105568001.&et_uk=c7892fba603d46f4b2d6075716b33e62

Inmiddels € 20 goedkoper dan een paar maand geleden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


gerard1

#14
Zelf heb ik op marktplaats een zwarte Edifier R1700BT te koop gezet ivm met upgrade naar een hoger model, deze had ik ook aangesloten op mijn laptop.
Dik tevreden mee geweest.
Edifier heeft wel meer leuke betaalbare actieve speakers, misschien daar eens kijken.

https://www.wifimedia.eu/nl/edifier-r1700bt.html?channable=0013f8696400313430353630333535bd

gerard1

#15
Foutje ;D

H&C Hifi

Ik Heb nog een nieuwe set Indianaline Mio 2.1 in hoogglans wit

speelt ongelogen zeer goed !
prijs 225 Euro.