JBL Synthesis

Started by Jefften, January 7, 2021, 15:40:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jefften

JBL Synthesis heeft vandaag hun lijn uitgebreid met wat nieuwe producten.

Zie onderstaande links

SCL-1 (LCR speakers)  en de SSW-1  (Subje  :inlove:)
https://news.harman.com/releases/jbl-synthesis-caps-major-product-expansion-by-introducing-flagship-scl-1-loudspeaker-and-ssw-1-subwoofer

SCL-5 t/m SCL-8
https://news.harman.com/releases/releases-20210105-6826177
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

audiosurfer

Mooi  :headbanging:

In mijn volgende ruimte wordt het dit!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Teejoo

Ik vraag me wel altijd af wat de minimale afstand is bij dit soort speakers vanwege de hoorn constructie. Verder super!

sprins

Quote from: Teejoo on January  7, 2021, 16:02:09
Ik vraag me wel altijd af wat de minimale afstand is bij dit soort speakers vanwege de hoorn constructie. Verder super!

Volgens de specs:

Coverage area, -6 dB @ 10 kHz:    Approximately 120 degrees horizontal x 100 degrees vertical
Coverage area, -6 dB @ 20 kHz:    Approximately 90 degrees horizontal x 70 degrees vertical

Wat voor speakers van US$ 15.000 nogal summiere informatie is...
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

bmateijsen

Quote from: Teejoo on January  7, 2021, 16:02:09
Ik vraag me wel altijd af wat de minimale afstand is bij dit soort speakers vanwege de hoorn constructie. Verder super!

Het is eigenlijk geen echte hoorn, zoals bijv een Avantgarde Acoustics luidspreker, dus je kan hier vrij dicht opzitten.

Tjeb

Vreemd dat ze het zelf zo noemen dan.

QuoteHigh-Definition Imaging (HDI™) waveguide horn.

bmateijsen

Quote from: Tjeb on January 26, 2021, 08:44:40
Vreemd dat ze het zelf zo noemen dan.


Ik denk dat het maar net is welke definitie je gebruikt. Ik denk dat "waveguide" hier leidend is. De afstraling van deze lijn van JBL Synthesis is juist heel wijds in plaats van heel erg gericht.

Koen K

Een waveguide is een specifiek type hoorn. Met een hoorn bedoelt men normaal gesproken een constructie die voor een tweeter gezet wordt om de (akoestische) impedantiematch tussen het membraan van de tweeter en de lucht te verbeteren. In simpelere termen: een hoorn zorgt ervoor dat een driver meer "vat" op de lucht krijgt. De richtwerking was oorspronkelijk een (niet per se onwelkom) bijverschijnsel.

Bij een waveguide is niet de impedantiematch, maar het afstraalgedrag de belangrijkste factor in het ontwerp.