Nieuwe Onkyo en Pioneer receivers 2021

Started by MLCinema, January 7, 2021, 07:35:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theetjuh

Ben benieuwd naar je ervaringen, bij mij had hij niet zo lang in de dood gebleven iig :crazy:
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

This Game

Heb em ook in de december gekocht toen de "officiele" site opeens voorraad had voor een onverwacht lage prijs. Wel geinstalleerd net na kerst en zo uit de doos klonk deze toch een een strakker en helderder dan de oude 806 die in ons nieuwe huis minder goed klonk dan voorheen, vandaar ook de wens voor goede ruimte correctie want akkoustische maatregelen naast het accepteren van de grote zuiilen (omdat bijna even goede kleintjes een inverstering zou zijn die ze niet wilde) zit er niet zo in.
Wel een korte DL run gedaan met 5 punten, ben nog op zoek naar een statief oid om de hoge en achter de bank metingen te doen. Hoorde nog geen groot verschil, ook niet echt film gekekenen of echt geluisterd.
Ook na 30min een doffe klik, wat schijnbaar afgelopen 10 jaar standaard is geworden bij Onkyo, het is niet het fan-relais, zat toevallig in de web-interface toen ik em hoorde en de fan was nog uit.
Wat wel fijn was en een paar weken heeft gewerkt is de hdmi pass-through als de avr uit staat, maar de laatste week werkt dat zomaar niet meer. CEC werkt(e), bij switchen van input op tv van de arc/hdmi2 naar tv/hdmi1 ging de tv in arc modus en switchte hij naar tv-input. Maar naar uitzetten gaat de arc niet uit en moet dat via de tv-remote. Erger is dat ik nu de receiver weer moet aanzetten als de kinderen minecraft gaan spelen. Eerder was switchen op tv naar hdmi2 en xbox sx aan genoeg om de paasthrough even later ook actief te krijgen, misschien moet ik de eco-mode uit zetten zodat deze altijd hdmi actief houd. Misschien dat er vandaag even tijd voor is.

Het geluid is dus sowieso al beter, ondanks dat het unit half zo zwaar is als de oude...
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

tmt

Ik heb em ook geinstalleerd. Had enkele dingen niet op voorhand gecheckt, zoals wat indien de 2 output devices een verschillende resolutie hebben, maar dat werkt perfect (tnzij beide aanstaan, dan neemt ie natuurlijk de laagste naar beide devices). Stand-by-eco passtru werkt ook goed als CEC opstaat. Heb wel de auto on-off via CEC overal uitgezet want het was een flikkerende kerstboom van apparaten die aan en uit gingen.
Beetje schrik gehad voor de verandering van XLR naar cinch (externe amps) maar geen merkbare storing. Dirac via pc snel gedraaid en das allemaal gelukt. Er is wel niks van Dirac te zien in de AVR interface, buiten de afstanden en crossovers die automatisch aangepast zijn.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

klootwyk

Ter info voor geinteresseerden, er is inmiddels meer concrete info naar dealers gegaan en ze zijn inmiddels voor te bestellen bij de dealers :)

tmt

Ik heb er nog wat meer mee gespeeld. Nog geen issues gehad (buiten de bekende Onkyo klik nu en dan). Fijne en complete processor voor "weinig" geld, zeker vandaag de dag.
Moet alleen nog wat meer de eco-standby testen want die werkt precies niet altijd, de gewone wel maar dan wordt ie constant redelijk warm. En ook hoe zone2/3 werkt. En nog meer met Dirac prutsen :)
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

H&C Hifi

Onkyo RZ50 vanaf morgen bij ons op voorraad  8)

klootwyk

Staat er hier ook inmiddels een.
Tot nu toe erg tevreden, ter aflossing van mijn oude Onkyo TX-SR508.
Zero problemen mee gehad, hopelijk gaat de RZ50 ook een probleemloze toekomst tegemoet.

H&C Hifi

Onkyo TX-RZ70 staat inmiddels ook in bestelling
De eerste stuks zijn naar verwachting in Augustus leverbaar.

Bij interesse of pre-order stuur dan een PM

adviesprijs 3299,00 zonder vroegboekkorting  8)

SNEAK

Toch een issue nu met de RZ50

Ik heb wat luidsprekers verplaatst en met het oog op een verbouwing vast wat gaan experimenteren met de plaatsinmg van mijn 2 subwoofers.
Dirac geupdate en een nieuwe run gedraaid. Uploaden van het filter naar de rz50 lukt alleen niet meer.
Foutmelding die Dirac geeft is errorcode 1003  :(

Draai vanaf windows 10 pc en dirac versie 3.5.2

Kan zo snel ook geen oplossing vinden via google
Mvg Roy

toetertje

Quote from: SNEAK on March 23, 2023, 11:06:26Toch een issue nu met de RZ50

Ik heb wat luidsprekers verplaatst en met het oog op een verbouwing vast wat gaan experimenteren met de plaatsinmg van mijn 2 subwoofers.
Dirac geupdate en een nieuwe run gedraaid. Uploaden van het filter naar de rz50 lukt alleen niet meer.
Foutmelding die Dirac geeft is errorcode 1003  :(

Draai vanaf windows 10 pc en dirac versie 3.5.2

Kan zo snel ook geen oplossing vinden via google

Ik heb er niet veel ervaring mee, maar open je dirac live als administrator?
Heb je slot 1 ook geprobeerd?
Verder worden fouten met dirac vaak veroorzaakt door lange usb kabels.

SNEAK

Werkt dus niet met versie 3.5.2 van Dirac

Niet updaten voorlopig ;)

versie 3.4.4 werkt prima

Mvg Roy

FrankBe

#86
Nog niemand dit opgepikt? Ik vond dit ook pas vandaag... https://www.pioneerhomeusa.com/product/vsx-lx805-av-receiver/

11.4 en klasse AB ipv D3

Ook nog een video van Ripewave Audio: https://www.youtube.com/watch?v=eVFALUzsiHU

En blijkbaar hier ook al aangekondigd op 14/03/2023: https://hifi.nl/artikel/32127/Pioneer-lanceert-vlaggenschip-AV-receiver-VSX-LX805.html

H&C Hifi

Quote from: FrankBe on March 23, 2023, 20:51:10Nog niemand dit opgepikt? Ik vond dit ook pas vandaag... https://www.pioneerhomeusa.com/product/vsx-lx805-av-receiver/

11.4 en klasse AB ipv D3

Ook nog een video van Ripewave Audio: https://www.youtube.com/watch?v=eVFALUzsiHU

En blijkbaar hier ook al aangekondigd op 14/03/2023: https://hifi.nl/artikel/32127/Pioneer-lanceert-vlaggenschip-AV-receiver-VSX-LX805.html

Klopt, maar daar is voor de Benelux nog helemaal niets voor bekend.. dus die zal hier niet binnen een paar maanden zijn helaas,


home@the movies

Wie de nieuwe Onklyo/Integra line up live aan het werk wil zien of horen, er zijn nog plaatsjes vrij op ons Onkyo event.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=184214.0

En ook deze fenomenale speaker setup zal te beluisteren zijn op een Onkyo/Integra setup
https://www.klipsch.com/products/real-custom-cinema

H&C Hifi

De nieuwe onkyo RZ70 verwachten we de eerste stuks over ongeveer 2 weken  :pompom:

theetjuh

Ook al iets gehoord over de Pioneer of Integra?
Ik zag dat deze al te pre-orderen waren in DE.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

ppeter

Quote from: theetjuh on May 20, 2023, 17:43:41Ook al iets gehoord over de Pioneer of Integra?
Ik zag dat deze al te pre-orderen waren in DE.
De Integra's zijn reeds leverbaar in België!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

theetjuh

Quote from: ppeter on May 21, 2023, 11:22:37De Integra's zijn reeds leverbaar in België!
Aahh daar ook al, ik hoor er erg weinig over in NL.
Idem qua de Pioneer, zie op het moment alleen Onkyo.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

ddennisdennis12

Weet jij ook of Pioneer nog gaat komen met een echt klasse-D topmodel. Dus eigenlijk de opvolger van de SC-LX904. Op basis van wat ik begrijp lijkt het er op van niet. Wat dus helaas eigenlijk ook het einde betekend van het 'echte' Pioneer. De SC-LX904 is naar mijn weten namelijk de laatste Pioneer die nog gebouwd is op een Pioneer chassis (eigenlijk het chassis wat al bestaat sinds de sc-lx85, met voornamelijk verbetering aan de pre-amp zijde (nieuwe HDMI chips, verbeteringen in de DACs, verbeteringen in de room-correction, etc.)).

De pioneer's met een klasse-AB chassis zijn volgens mij al redelijk recent na de overname/merge met onkyo vervangen door onkyo internals (kijk maar naar de afstandsbediening, locatie van de speakerconnectors, e.d. wat allemaal typisch onkyo is). De klasse-D topmodellen zijn nog wel het 'oude', klasse-D Pioneer chassis, blijven gebruiken. Maar daar lijkt nu dus ook een einde aan gekomen te zijn. 


Eigenlijk is dit wel jammer naar mijn mening. Juist omdat klasse-D (en dan de geavanceerde vorm, niet de vorm die je ziet in speakertjes van enkele tientallen euro's) een behoorlijk goede techniek is, met voornamelijk behoorlijke voordelen op het gebied van efficiëntie. Op pro-audio gebied zie je dus eigenlijk alleen nog maar klasse-D. Maar op HT- gebied lijkt klasse-D niet echt door te breken. Pioneer heeft het geprobeerd in hun SC-LX... reeks, maar naar mijn weten heeft geen een ander mainstream-merk (NAD uitgezonderd) het ooit echt geprobeerd in hun hogere versterker-reeksen. Op versterker gebied heb ik daardoor toch wel een beetje het gevoel dat we terug gaan in de tijd / blijven hangen in het 'oude'. Mocht mijn huidige Pioneer kapot gaan, dan kom ik denk ik in een lastig dilemma.

1) Of, ik koop een tweedehands Pioneer om daarmee weer de nodige jaren door te kunnen gaan.
2) of ik ga toch weer terug naar klasse-AB
3) Of ik kies voor een minder-mainstream merk met wel klasse-D (maar vaak toch wat mindere software, stabiliteit, e.d. naar mijn mening)
4) Of ik ga volledig voor pro-audio versterkers (Crown, e.d.) i.c.m. een pre-amp.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

ppeter

Momenteel is het allemaal nog wat onzeker, maar komen een aantal merken met een doorstart en lanceren hierbij hun nieuwe modellen. De herstructureringen en overnames zijn al lopende sinds 2020, maar door Corona en chip tekorten en algemene productieproblemen is er een grote vertraging met opstart van de productie en lancering van nieuwe modellen. De producties zijn blijkbaar terug lopende, maar de wereldwijde distributie en bevoorrading zal nog wel enige tijd vragen.

Zoals ik het nu zie, zullen de merken zoals Pioneer nog wat tijd vragen om terug op niveau te komen in Europa. Op dit moment zijn de modellen LX105, LX305, LX505 en is er nu ook een nieuw topmodel LX805 aangekondigd. Hopelijk komt alles snel terug in orde, want ik ben altijd (en nog steeds) zeer tevreden van Pioneer en hebben zij heel mooie en kwalitatieve toestellen. Helaas is het op de Europese website nog heel stil en is er nog weinig beweging in België?

Wij hebben dit jaar al enkele Integra receivers geleverd en geplaatst in onze projecten, omdat deze ook werken met Sonos (ook Onkyo en Pioneer) en leverbaar zijn. Ondanks de sterke prijsstijgingen, zie ik de toekomst terug positief met mooie nieuwe receivers van Denon, Marantz, Onkyo, Integra, Pioneer.

In bijlage een paar links die ik online heb gevonden met meer info:

https://www.klipsch.com/news/klipsch-group-announces-global-realignment-and-brand-expansion#:~:text=About%20Premium%20Audio%20Company&text=We%20connect%20people%20to%20their,Pioneer%20Elite%20and%20the%20Integra.

https://www.avfive.com/blogs/news/best-pioneer-receivers-2023

https://www.pioneerhomeusa.com/product-category/home-audio/elite-a-v-receivers/

https://www.soundandvision.com/content/pioneer-unveils-new-elite-flagship-av-receiver
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Integra, voor mij persoonlijk tot op heden een onbekend merk. Toen ik de kans kreeg om met dit merk kennis te maken en een nieuw model 2023 te mogen testen, twijfelde ik geen seconde.

Integra is het zustermerk van Onkyo voor de customer installer markt, met zijn vele integratie mogelijkheden. Daarom ook de wat industriële look, met vooral de aandacht voor functionaliteit en minder voor het design.

Dus heb ik mijn Pioneer vervangen door een Integra DRX-5.4 9.2-Channel Network A/V Receiver. Dit is de op één na hoogste model (DRX-8.4 11.4 Channel Network A/V Receiver) in de nieuwe lijn van 2023 met standaard Dirac Live.

Gisteren het toestel geplaatst en aangesloten en een Quick setup met Dirac Live. Ook met Dirac had ik geen ervaring en ik moet zeggen, de installatie verliep vlot met de Integra Control Pro App en het resultaat is best positief. Ik heb momenteel nog maar de Quick setup gedaan en moet de uitgebreide versie met 9 meetpunten nog doen voor een nog beter resultaat.
Ook heeft deze receiver de mogelijkheid 'works with Sonos' en heb ik een Sonos Port aangesloten om de Sonos integratie te ervaren.

Ik ga de Integra de komende dagen/weken aan de tand voelen en de vele mogelijkheden testen en uit proberen. Word vervolgd...

Integra_DRX_5_4_US-1.pdf
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

H&C Hifi

#97
Wij hebben in het verleden ook integra verkocht maar ik ga het niet meer doen.

een RZ50 is op wat kleine dingen na eigenlijk identiek aan de DRX-5.4
Enkel de Onkyo koop je inmiddels nieuw in doos voor onder de 1400 Euro...

Dat verschil in prijs is heel erg moeilijk te rechtvaardigen in mijn optiek.



De RZ70 is momenteel uit voorraad leverbaar voor de geinteresseerde !
PM voor een knappe prijs  ;)

H&C Hifi

De Pioneer VSA-LX805  is vanaf Augustus zeer beperkt leverbaar


Adviesprijs gaat zijn 3499,00
Bel, mail of app voor een earlybird prijs   :)


This Game

De 7100 is nu voor 799,- van de importeur zelf via Amazon te koop
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e