Nieuwe Onkyo en Pioneer receivers 2021

Started by MLCinema, January 7, 2021, 07:35:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theetjuh

Ben benieuwd naar je ervaringen, bij mij had hij niet zo lang in de dood gebleven iig :crazy:
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ840 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • BK Elec XXLS400-DF
Vero 4K (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

This Game

Heb em ook in de december gekocht toen de "officiele" site opeens voorraad had voor een onverwacht lage prijs. Wel geinstalleerd net na kerst en zo uit de doos klonk deze toch een een strakker en helderder dan de oude 806 die in ons nieuwe huis minder goed klonk dan voorheen, vandaar ook de wens voor goede ruimte correctie want akkoustische maatregelen naast het accepteren van de grote zuiilen (omdat bijna even goede kleintjes een inverstering zou zijn die ze niet wilde) zit er niet zo in.
Wel een korte DL run gedaan met 5 punten, ben nog op zoek naar een statief oid om de hoge en achter de bank metingen te doen. Hoorde nog geen groot verschil, ook niet echt film gekekenen of echt geluisterd.
Ook na 30min een doffe klik, wat schijnbaar afgelopen 10 jaar standaard is geworden bij Onkyo, het is niet het fan-relais, zat toevallig in de web-interface toen ik em hoorde en de fan was nog uit.
Wat wel fijn was en een paar weken heeft gewerkt is de hdmi pass-through als de avr uit staat, maar de laatste week werkt dat zomaar niet meer. CEC werkt(e), bij switchen van input op tv van de arc/hdmi2 naar tv/hdmi1 ging de tv in arc modus en switchte hij naar tv-input. Maar naar uitzetten gaat de arc niet uit en moet dat via de tv-remote. Erger is dat ik nu de receiver weer moet aanzetten als de kinderen minecraft gaan spelen. Eerder was switchen op tv naar hdmi2 en xbox sx aan genoeg om de paasthrough even later ook actief te krijgen, misschien moet ik de eco-mode uit zetten zodat deze altijd hdmi actief houd. Misschien dat er vandaag even tijd voor is.

Het geluid is dus sowieso al beter, ondanks dat het unit half zo zwaar is als de oude...

tmt

Ik heb em ook geinstalleerd. Had enkele dingen niet op voorhand gecheckt, zoals wat indien de 2 output devices een verschillende resolutie hebben, maar dat werkt perfect (tnzij beide aanstaan, dan neemt ie natuurlijk de laagste naar beide devices). Stand-by-eco passtru werkt ook goed als CEC opstaat. Heb wel de auto on-off via CEC overal uitgezet want het was een flikkerende kerstboom van apparaten die aan en uit gingen.
Beetje schrik gehad voor de verandering van XLR naar cinch (externe amps) maar geen merkbare storing. Dirac via pc snel gedraaid en das allemaal gelukt. Er is wel niks van Dirac te zien in de AVR interface, buiten de afstanden en crossovers die automatisch aangepast zijn.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: Epson TW5000 op 150inch

klootwyk

Ter info voor geinteresseerden, er is inmiddels meer concrete info naar dealers gegaan en ze zijn inmiddels voor te bestellen bij de dealers :)