Nieuwe Onkyo en Pioneer receivers 2021

Started by MLCinema, January 7, 2021, 07:35:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theetjuh

Ik denk dat je met beide prima apparaten hebt.
Ik heb een voorkeur voor de Onkyo omdat ze qua prijs, dirac nu beschikbaar en warmte uitstoot zeker in het voordeel zijn.

Dat baseer ik voornamelijk op de voorgaande Denon/Marantz en Onkyo en de berichten van AVS.

Support van Onkyo moet zich nog bewijzen, qua reageren op mailtjes en de benodigde vragen omtrent levering vind ik ronduit slecht.
Er lijkt echt geheel geen aandacht aan de EU zijn besteedt.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

This Game

Kreeg zonet een mail dat de 7100 op voorraad was in Spanje, dus de 1e boot is uitgeladen  :thumbs-up:  In polen was ie al een paar dagen geleden, maar wat duurder dan advies .

Zal de goedheiligman  :xmas: vast mijn lijstje sturen, die komt daar uit de buurt
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

klootwyk

Ah ja, goed gevonden!

Maar ja, wil je zo'n ding half Europa door laten sturen. Als er wat mis mee is ga je al.

De Denon heeft wel alle poorten 40Gbps, de Onkyo niet.
En Van Chromecast ben ik achter gekomen dat dat alleen voor audio schijnt te werken, niet voor video. Dus halfbakken.
Mogelijk nog DLBC wat gaat komen, zal bij Onkyo wellicht helemaal niet gaan gebeuren.

Dus de Denon heeft ook wel wat voordelen.
En de prijs tussen deze 2 modellen scheelt ook niet veel, tenzij de Onkyo's nog daadwerkelijk onder de adviesprijzen te koop zijn zoals bij Denon al wel zo is.

FrankBe

Quote from: klootwyk on November  4, 2022, 14:55:03
Ah ja, goed gevonden!

Maar ja, wil je zo'n ding half Europa door laten sturen. Als er wat mis mee is ga je al.

De Denon heeft wel alle poorten 40Gbps, de Onkyo niet.
En Van Chromecast ben ik achter gekomen dat dat alleen voor audio schijnt te werken, niet voor video. Dus halfbakken.
Mogelijk nog DLBC wat gaat komen, zal bij Onkyo wellicht helemaal niet gaan gebeuren.

Dus de Denon heeft ook wel wat voordelen.
En de prijs tussen deze 2 modellen scheelt ook niet veel, tenzij de Onkyo's nog daadwerkelijk onder de adviesprijzen te koop zijn zoals bij Denon al wel zo is.

Exact mijn idee  ;) De 4x individuele subwoofer uitgangen op de nieuwe D+M toestellen zijn exact waarop ik wacht.

This Game

#54
Quote from: klootwyk on November  4, 2022, 14:55:03
Ah ja, goed gevonden!

Maar ja, wil je zo'n ding half Europa door laten sturen. Als er wat mis mee is ga je al.
Ik wil alleen aangeven dat ze eindelijk ons continent bereikt hebben en ook leverbaar zijn, ik wacht ook totdat een NL leverancier en/of forumsponsor ze heeft.
Quote
De Denon heeft wel alle poorten 40Gbps, de Onkyo niet.
De Onkyo is ook ruim een jaar ouder en 3 is genoeg en ze werken. De 3700 had er maar 1 die in eerste instantie nog haperde ook.

Quote
Dus de Denon heeft ook wel wat voordelen.
En de prijs tussen deze 2 modellen scheelt ook niet veel, tenzij de Onkyo's nog daadwerkelijk onder de adviesprijzen te koop zijn zoals bij Denon al wel zo is.
Dan is de RZ50 ongeveer gelijk, de 3800 prijs gaat die van de 7100 niet halen. En daarna mag je volgend jaar nog eens 350 voor Dirac Full aftikken. DLBC gaat er op deze Onks niet komen, die poorten zijn niet apart aan te sturen. Dan kom je met Denon toch aardig dicht tegen, zo niet over,  de 2k  :wow: terwijl mijn persoonlijk prijs range van onder de 1000 voor een AVR nu niet meer reëel is, stretch ik het al genoeg met 1400 (en de RZ50 is net te hoog om in meubel te passen met ruimte over voor ventilatie).

Oh ja, vergeet niet dat je bij de Denon ook nog een meetmicrofoon voor Dirac moet bijkopen voor ruim 100, dus onder 2 mille blijven ga je niet redden. Dat je bij Onkyo's een relais hoort schakelen ben ik niet anders gewend...
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

pameijer

Quote from: pameijer on October 21, 2022, 18:56:50
Komt de Pioneer UDP-LX500 dan ook weer in het assortiment?  :wub:
Deze vraag maar even in de reprise  O0
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

klootwyk

#56
In de review van Andrew Robinson op Youtube van de X3800 wordt specifiek de grote soundstage van de RZ50 genoemd tov de Denon.
Maar dat is allemaal zonder room correctie vergeleken.

Nou heb ik er weinig affiniteit mee, maar ik lees ook dat Dirac daar een enorme invloed op kan hebben.
Kan iemand deze leek uitleggen wat je kunt verwachten tussen deze 2 receivers als je wel Dirac zou gebruiken?
Gaat het eindresultaat dan dicht bij elkaar zitten?
Ik kan me niet voorstellen dat je je geen correctie gaat toepassen namelijk, dus een vergelijk zonder vind ik persoonlijk dan minder interessant.

klootwyk

Ik zie net dat de Pioneer LX305 en LX505 bij Doublepoint op de website zijn verschenen...
Weet niet of ik dit mag noemen hier, anders moet het maar weggehaald worden, ik heb geen aandelen :)

Geen Onkyo nog.

Marcel.B

Doublepoint, ik heb er ooit wat besteld en toen wilden ze een ouder model leveren voor dezelfde prijs.

Geen fijne zaak ,lees de vele reviews maar op tweakers.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

This Game

De LX305 is bij DP ook 1599, gezien dat de tegenhanger is van de 7100 zou die best ook eens duurder kunnen uitvallen dan verwacht. De 6100 is wel maar 999, maar dat voegt voor mij weing toe op de hdmi 2.1 na.

Als je de avr niet half europa wil laten doorsturen (terwijl deze al bijna de halve wereld over is geweest), in België staat ie ook al een tijdje als pre-order en ook nog bij een andere zaak

Nog even geduld, binnenkort hopelijk ook in Arnhem of Venlo meer nieuws
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

H&C Hifi

#60
Ik heb de LX505 a.s. Vrijdag in huis


Voor de personen met interesse kunnen deze aan 1549,00 Euro  ;)

H&C Hifi

De eerste stuks Pioneer VSX-LX505 Elite zijn binnen  8)

This Game

Mooie prijs, voordeel tov de RZ50 (20cm) is dat deze 505 net zo hoog is als mijn 806 (18,5cm). Beter nog bij 7100/305 dat ze 17cm hoog zijn zodat de warmte net wat beter weg kan in meubel.

Nadeeltje voor mij is dat pioneer de cross-overs voor alle speakers gelijk heeft en ik ben opgegroeid met Onkyo (tussendoor Technics)...
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

angelo41

Ik zit ook wel met een schuin oog te kijken naar die onkyo rz50.denk mooie upgrade voor mijn denon x4400h.en zeker met dirac erop.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


This Game

In Duitsland een zaak gevonden die de verwachte datum op 1 februari 23 heeft staan voor de rz50&7100.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

klootwyk

Op eu.onkyo.com nu de NR7100 voor 1049,- en de RZ50 voor 1349,- te preorderen :)

This Game

#66
Hmmm, je zou je bijna afvragen of de site gekaapt is, dit klinkt te goed om waar te zijn, elders worden ze voor minstens 1399 of 11.000 Dkr. aangeboden. Importeurs zijn doorgaans ook geen prijsstunters. De webshop lijkt vanuit Oostenrijk te werken als, ATS trade & service, met een contact mail naar Eleonto, een andere buitenlandse webshop. Valt dus ook onder de oostenrijkse garantie, maar ze hebben wel service points in NL.
Lastig :eh: Met creditcard zou ik het risico nog wel aandurven (de 1e onk ook bij hifi-regler.de besteld toen de enige andere webshop amazon.com was), maar de laatste jaren ook meer gericht op "shop local"
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

H&C Hifi

Met een beetje geduld heb je dadelijk gewoon Nederlandse machines met een leuke korting en geen gedoe  ;)

Importeur is havoned / vogels.. en container nieuwe spullen is al onderweg..
weet alleen nog niet wat er allemaal in zit.

angelo41

Quote from: HcHifi.nl on December 16, 2022, 14:47:51
Met een beetje geduld heb je dadelijk gewoon Nederlandse machines met een leuke korting en geen gedoe  ;)

Importeur is havoned / vogels.. en container nieuwe spullen is al onderweg..
weet alleen nog niet wat er allemaal in zit.
ook de rz50?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


Robert

Had gehoopt op wat meer informatie over de Onkyo RZ70/90 en Pioneer LX705/805/905 op de CES, maar helaas.

theetjuh

Quote from: Robert on January  9, 2023, 15:58:05
Had gehoopt op wat meer informatie over de Onkyo RZ70/90 en Pioneer LX705/805/905 op de CES, maar helaas.
Op AV Nirvana las ik dat er zeer binnenkort meer info komt, maar ook ik had gedacht dat dit met CES zou zijn.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

FrankBe

Intussen staat het ASR review van de VSX-LX505 online.

Alle SINAD discussies terzijde zitten er op dit toestel wel flinke beveiligingen (nannies) die het vermogen tot 20W beperken als er gedurende 35s >44W door de aansluitklemmen gaat. Na een reset geeft het toestel zonder morren opnieuw 144W :( Is deze beveiliging bedoeld om de goedkopere interne hardware te beschermen of is deze vermogensbehoefte eerder uitzondering?

Ik lust trowuens zelf af en toe wel eens flink vermogen tijdens een film en mijn gouwe ouwe SC_LX901 stelt hier nooit teleur  ;)

theetjuh

Op het AVS Forum hoor je daar alleen niemand over, ook zijn er genoeg die erg hard spelen.

Geen idee hoe het met mijn huidige RZ840 is of vorige RZ820 was, maar ook ik heb daar nooit issues mee gehad.
Aangezien de RZ50 alleen maar een RZ840 is met HDMI 2.1 en Dirac Live.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Robert

#73
Quote from: theetjuh on January  9, 2023, 16:05:11Op AV Nirvana las ik dat er zeer binnenkort meer info komt, maar ook ik had gedacht dat dit met CES zou zijn.

Als ik de reacties zo lees, lijkt het erop dat er Dirac Active Room Treatment (ART) bedoeld werd en niet specifiek over nieuw Onkyo/Pioneer spul.
Maar ik heb het graag mis in dit geval!

tmt

#74
Ik heb in december de knoop doorgehakt en een RZ50 besteld.
Nog niet kunnen installeren, dus ligt al enkele weken in de doos te wachten  :-X
Maar deze week is het zover. Eindelijk 4K, atmos en Dirac! Wel nog ceiling speakers kopen.
Wil geen 1000-en € uitgeven aan een processor, want de technologie verandert toch "redelijk" snel.
En wachten op de beloofde (betalende) Dirac upgrades van de Denon X3800h (prijs van de Denon en de Onkyo was dezelfde op een bepaald moment) is ook een beetje gokken (DBLC pas in 2024, really??).
Ik kan al wel zeggen dat de EU versie ook speaker terminals heeft voor surround back, want in de manual staat dat die voor de EU versie er niet opzitten.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch