Voor VVR is niet perse 2.1 nodig zoals je weet.
Daarnaast speelt dit voornamelijk voor gamers. En bij veel consoles heb je wederom geen 2.1 nodig 
Maar zoals gezegd dit zijn natuurlijk home cinema projectoren. Ben je zo serieus met games bezig zul je ook extreem lage lag rijden willen
Het is mooi als het erop zit maar of veel mensen het missen ?
Ik zie liever een betere kwaliteit bij films. Wat ik 99% met de unit doe 
Maar voor ieder is dat anders natuurlijk.
High end materiaal is heel vaak georienteerd naar gamers, omdat die ook de grootste groep early adopters zijn, altijd op zoek naar de laatste snufjes. Dus ook de grootste groeimarkt voor projectoren (Eerst in de VS voor het komt overgewaaid).
Ik weet niet goed waar die obsessie vandaan komt dat latency zo belangrijk zou zijn voor gamers? Xbox en PS5 hebben van nature al +100ms latency (Cloud gaming heeft soms zelfs minder last van latency). En als je echt die 10ms latency wil dan ben je een competitieve gamer die op een desktop PC een TN of VA monitor gebruikt.
Nee, de meeste games draaien net als films rond immersie. Waar een hoge framerate + veel detail belangrijk word. Dat detail is voor gamers nog veel belangrijker als voor cinema liefhebbers. En met dat detail zit het met de Sony ook veel beter als met de JVC, door het gebruik van RC.
Maar dan de bal loslaten op gebied van 8k en/of 120hz? Dat is echt een misser. 8k kan ik nog begrijpen, aangezien er dan nieuwe panelen nodig zijn. Maar 120hz is echt wel jammer.