Vervangende koelventilator JVC HD1?

Started by Jep, January 7, 2021, 07:16:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de koelventilator van de JVC HD1? Welke wordt geadviseerd en waar kan ik die eventueel bestellen?

Mijn oude HD1 begint als een grasmaaier te klinken en ik wil proberen dat op te lossen.

Alvast dank voor de tips!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

reza

Ik denk dat je beter kan denken aan een upgrade?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

jij vervangt ook de auto als de asbak vol is?  ::)
TS stelt een simpele vraag en is schijnbaar verder perfect tevreden met z'n JVC...'k snap dan ook echt niet waarom er meteen wordt geadviseerd maar wat anders te kopen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bart_M

Quote from: Jep on January  7, 2021, 07:16:15
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de koelventilator van de JVC HD1? Welke wordt geadviseerd en waar kan ik die eventueel bestellen?

Mijn oude HD1 begint als een grasmaaier te klinken en ik wil proberen dat op te lossen.

Alvast dank voor de tips!

Soms zijn dit vrij generieke fans en vrij eenvoudig te vervangen door een andere. Je zou de PJ dus open moeten maken en kijken welke fan er nu in zit.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jep

Quote from: reza on January  7, 2021, 07:55:31
Ik denk dat je beter kan denken aan een upgrade?

Nee, die wens is begin vorig jaar al in vervulling gegaan in de vorm van een N7. De HD1 is in principe nog prima, alleen lijkt het erop dat de ventilator aan het einde van z'n technische levensduur raakt. In de veronderstelling dat zo'n ding 'een paar tientjes' kost, vind ik het wel de moeite waard om die te vervangen.

Quote from: Dirk on January  7, 2021, 10:53:52
dit AVS draadje al gelezen?

Dank voor de tip, ga ik me verder in verdiepen! Wat ik even snel heb gelezen leert mij dat zomaar een standaard ventilator toepassen geen goed idee is.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

PascalP

Zonder het AVS draadje gelezen te hebben verwacht ik dat dit een beetje trial and error wordt als je voor aftermarket fans gaat.
Als de projectoren een afwijking meet (ander stroomverbruik bij ander toerental) zal hij waarschijnlijk een foutcode geven of denken dat de fan defect is.
Beste is denk ik inderdaad open halen en kijken welke fan erin zit, dan met deze specs een soortgelijke zoeken van iets als Noctua, stil maar toch veel luchtverplaatsing, of afhankelijk van de specs kom je misschien toch uit op een geheel ander type fan.

Wat ook kan werken en wat ik bij eens bij mijn oude PC meuk doe is de fans uit elkaar halen en schoonmaken en vervolgens insmeren met naaimachine olie op de draaiende delen.
Dit ook omdat veel fans van bijvoorbeeld videokaarten gewoonweg niet te krijgen zijn los.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono