B&W Formation Bar denkt dat hij een olifant is...

Started by Harvey2face, January 6, 2021, 16:36:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harvey2face

Hi allemaal,

sinds een klein half jaar hebben wij een Formation Bar maar hij heeft nu een identiteitscrisis hij denkt namelijk dat hij een olifant is.
Er zit een enorme toeter in de Formation Bar die pas ophoudt als je de stroom eraf haalt.
Check het filmpje voor meer duidelijkheid...

Dit gebeurt dus te pas en te onpas en of de Bar in gebruik is of uit staat maakt geen verschil...zelfs na meerdere keren een factory reset blijft het probleem aanhouden.
Heb met B&W contact gehad en een ''oplossing'' gekregen waar ik het niet mee eens ben maar wel uitgevoerd. De oplossing zou zijn de Bar bekabeld aansluiten.
Als je een draadloos multiroom product koopt kan de oplossing nooit een kabel zijn (ik ben me er wel van bewust dat een kabel altijd stabieler is maar kom op....).
Helaas is dat ook niet de oplossing voor het probleem...

De winkel wilt hem graag opsturen ter reparatie (ben ik het ook niet mee eens...1300 EUR voor een Soundbar binnen een half jaar kuren en dan maar repareren...lekker klantvriendelijk maar ik heb geen andere keus) wellicht dat jullie nog ideeën hebben?

chansig

Gewoon weggooien ?

Is toch niet meer dan normaal (en juridisch gezien ook juist)  dat de winkel het wil laten maken ? Ik hoop dat je niet teveel stennis hebt lopen schoppen. Dus ik zou terug met hangende pootjes naar de winkel en dan laten maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JGvH

Quote from: Harvey2face on January  6, 2021, 16:36:30
Hi allemaal,

sinds een klein half jaar hebben wij een Formation Bar maar hij heeft nu een identiteitscrisis hij denkt namelijk dat hij een olifant is.
Er zit een enorme toeter in de Formation Bar die pas ophoudt als je de stroom eraf haalt.
Check het filmpje voor meer duidelijkheid...

Dit gebeurt dus te pas en te onpas en of de Bar in gebruik is of uit staat maakt geen verschil...zelfs na meerdere keren een factory reset blijft het probleem aanhouden.
Heb met B&W contact gehad en een ''oplossing'' gekregen waar ik het niet mee eens ben maar wel uitgevoerd. De oplossing zou zijn de Bar bekabeld aansluiten.
Als je een draadloos multiroom product koopt kan de oplossing nooit een kabel zijn (ik ben me er wel van bewust dat een kabel altijd stabieler is maar kom op....).
Helaas is dat ook niet de oplossing voor het probleem...

De winkel wilt hem graag opsturen ter reparatie (ben ik het ook niet mee eens...1300 EUR voor een Soundbar binnen een half jaar kuren en dan maar repareren...lekker klantvriendelijk maar ik heb geen andere keus) wellicht dat jullie nog ideeën hebben?





Je moet de leverancier altijd de mogelijkheid geven t probleem op te lossen (en dat is in dit geval opsturen/reparatie)

Deleted User

Als je het consumentenrecht er op na leest, dan zie je dat de winkel de juiste weg bewandeld. Je moet de winkel en Bowers and Wilkins eerst de kans geven om het daadwerkelijk op te lossen, en wellicht komen ze met een vervangend exemplaar. Ik heb zelf jarenlang zaken gedaan met Bowers.... petje af voor hun aftersales.  :worship:

Harvey2face

#4
Het gaat erom of jullie een oplossing weten voor de Formation Bar.

Dat ik mijn frustratie uit over hoe de winkel iets oplost staat hier los van...bepaalde producten komen nu eenmaal met bepaalde verwachtingen zeker als het van gerenommeerde winkels komt. Maar goed dat is een discussie voor een andere dag, ik heb veel liever dat mijn Formation Bar het weer doet en het allerliefst natuurlijk zonder dat hij opgestuurd wordt.

Deleted User

Nou heb ik goed leren lezen vroeger, maar dit staat er toch echt letterlijk "De winkel wilt hem graag opsturen ter reparatie (ben ik het ook niet mee eens...)"

Wat er ook aangeboden wordt.... je bent het er niet mee eens.... tja.... dan heb ik verder weinig toe te voegen...


Roksan

Hoe kunnen wij iets oplossen wat waarschijnlijk defect is?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Ralf67

Een nieuwe kopen ?

Lijkt me toch een prima oplossing die de winkel biedt ?

Een apparaat kan stuk gaan, is B&W en waarschijnlijk Made in China.

Harvey2face

Quote from: Roksan on January  6, 2021, 18:10:50
Hoe kunnen wij iets oplossen wat waarschijnlijk defect is?

De stille hoop dat het een bekend probleem is wat iemand al eerder meegemaakt heeft, misschien is het geen defect maar een software probleem waar meer mensen last van hebben?

Deleted User

Met draadloos zijn er vaak issues, meer of minder, denk maar aan je wifi of je bluetooth. Bijvoorbeeld: Wat KPN of Ziggo of wie dan ook beweert, ze nemen nooit de OMGEVING mee waar het komt te staan. De diverse fora staan vol van...

Zo ook bij "draadloze" luidsprekers, wat uberhaupt een lachertje is... er lopen nog steeds stroomdraden.....

Dus.... "draadloze" luidsprekers hebben wat mij betreft een slechte prijs- kwaliteitsverhouding... Dit moet vaak softwarematig in stand worden gehouden.... actieve of passieve luidprekers verbonden met een luidspreker kabel hebben dit issue niet.

Moraal van dit verhaal, als er geen omgeving issue is, de winkel en/of fabrikant laten oplossen...

Harvey2face

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 18:36:04
Met draadloos zijn er vaak issues, meer of minder, denk maar aan je wifi of je bluetooth. Bijvoorbeeld: Wat KPN of Ziggo of wie dan ook beweert, ze nemen nooit de OMGEVING mee waar het komt te staan. De diverse fora staan vol van...

Zo ook bij "draadloze" luidsprekers, wat uberhaupt een lachertje is... er lopen nog steeds stroomdraden.....

Dus.... "draadloze" luidsprekers hebben wat mij betreft een slechte prijs- kwaliteitsverhouding... Dit moet vaak softwarematig in stand worden gehouden.... actieve of passieve luidprekers verbonden met een luidspreker kabel hebben dit issue niet.

Moraal van dit verhaal, als er geen omgeving issue is, de winkel en/of fabrikant laten oplossen...

Klopt helemaal, maar dit zijn geen speakers natuurlijk. Die had ik juist ingeruild voor een premium soundbar. De soundbar zit voor de rest helemaal bekabeld aangesloten, optisch vanuit de tv en utp vanaf een access point. Hij zou het ook goed moeten doen met alleen WiFi alleen op aanraden van B&W bekabeld aangesloten als zijnde de oplossing maar dat mocht ook niet baten.

Deleted User

Als je alles nu eens loshaalt, en hem alleen via Wifi aansluit, doet de Bar het dan wel? Of heb je dat niet geprobeerd?

Harvey2face

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 19:23:23
Als je alles nu eens loshaalt, en hem alleen via Wifi aansluit, doet de Bar het dan wel? Of heb je dat niet geprobeerd?

Zo zat hij dus eerst...op aanraden van de B&W een kabel er tussen gedaan maar nog steeds dezelfde problemen. Bekabeld of met WiFi blijft de toeter tevoorschijn komen. Zelfs als de bar niet actief gebruikt wordt gaat hij toeteren...

jossie

Unit is defect. Stoppen met hopen tegen beter weten in en hopen dat het snel opgelost wordt door B&W.
Omni !

Harvey2face

Quote from: jossie on January  6, 2021, 19:51:07
Unit is defect. Stoppen met hopen tegen beter weten in en hopen dat het snel opgelost wordt door B&W.

Bezoek aan de winkel staat gepland natuurlijk, moet eerst wachten tot ze weer open mogen. Dit was het antwoord waar ik voor vreesde...ergens hoopte ik natuurlijk dat er iets softwarematig gedaan kon worden maar ik ben me er bewust van dat het eerder in de hardware zit.

jossie

Dat kan nog wel even duren, in overleg zul je toch wel de unit direct naar het service center kunnen sturen?
Omni !

Harvey2face

#16
Quote from: jossie on January  6, 2021, 21:05:49
Dat kan nog wel even duren, in overleg zul je toch wel de unit direct naar het service center kunnen sturen?

Ik breng hem liever naar de winkel, de garantieperiode zal nog niet verstreken zijn voor de lockdown ;)

Versturen met de post vind ik riskant met zo'n product en de waarde. Ik wacht geduldig af tot ik hem mag brengen.

Ik zal jullie proberen te updaten hoe het afloopt!

Bedankt voor alle reacties!

Dirk

versturen vind je te riskant  :dontgetit:
hoe denk je dat hij straks van de winkel naar een service-center (en weer terug) gaat raken?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Lucky.L

Quote from: Dirk on January  6, 2021, 23:34:08
versturen vind je te riskant  :dontgetit:
hoe denk je dat hij straks van de winkel naar een service-center (en weer terug) gaat raken?
Dan is dat natuurlijk niet zijn probleem.
Als je hem zelf verstuurd en op de heenweg gaat iets fout....
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Harvey2face

Quote from: Lucky.L on January  7, 2021, 06:40:18
Dan is dat natuurlijk niet zijn probleem.
Als je hem zelf verstuurd en op de heenweg gaat iets fout....

Exact dit inderdaad...plus ga ik er vanuit dat de winkel beschikt over beter materiaal om de Soundbar goed te beschermen onderweg :)

JGvH

Quote from: Harvey2face on January  7, 2021, 08:59:27
Exact dit inderdaad...plus ga ik er vanuit dat de winkel beschikt over beter materiaal om de Soundbar goed te beschermen onderweg



T helpt natuurlijk als je de originele verpakking bewaard hebt ;)

Harvey2face

#21
Quote from: JGvH on January  7, 2021, 09:51:47


T helpt natuurlijk als je de originele verpakking bewaard hebt ;)

En die is natuurlijk i.o.v. de wederhelft weg gegooid ;) maar dan had ik hem alsnog niet verstuurd om de dood eenvoudige reden dat er geen om-doos omheen zat.
Noem mij maar ouderwets maar ik ga niet zo'n dure soundbar in de originele doos versturen met de post, dat is te herkenbaar en zo verdwenen in een busje of ergens anders...

Ik heb zakelijk gezien al zeer slechte ervaringen met koeriers. Als je iets kwijt bent worden er allerlei onderzoeken ingesteld maar resultaten of vergoedingen zie je niet of amper.
Dus ik wil die verantwoordelijkheid niet dragen, die is voor de winkel.

JGvH

Quote from: Harvey2face on January  7, 2021, 11:32:45
En die is natuurlijk i.o.v. de wederhelft weg gegooid ;) maar dan had ik hem alsnog niet verstuurd om de dood eenvoudige reden dat er geen om-doos omheen zat.
Noem mij maar ouderwets maar ik ga niet zo'n dure soundbar in de originele doos versturen met de post, dat is te herkenbaar en zo verdwenen in een busje of ergens anders...

Ik heb zakelijk gezien al zeer slechte ervaringen met koeriers. Als je iets kwijt bent worden er allerlei onderzoeken ingesteld maar resultaten of vergoedingen zie je niet of amper.
Dus ik wil die verantwoordelijkheid niet dragen, die is voor de winkel.



Ik bewaar altijd de originele verpakkingen  ;D


jossie

Quote from: Harvey2face on January  7, 2021, 11:32:45
En die is natuurlijk i.o.v. de wederhelft weg gegooid ;) maar dan had ik hem alsnog niet verstuurd om de dood eenvoudige reden dat er geen om-doos omheen zat.
Noem mij maar ouderwets maar ik ga niet zo'n dure soundbar in de originele doos versturen met de post, dat is te herkenbaar en zo verdwenen in een busje of ergens anders...

Ik heb zakelijk gezien al zeer slechte ervaringen met koeriers. Als je iets kwijt bent worden er allerlei onderzoeken ingesteld maar resultaten of vergoedingen zie je niet of amper.
Dus ik wil die verantwoordelijkheid niet dragen, die is voor de winkel.

Nou...

Ik verstuur en ontvang nu 25 jaar paketten, b2b, c2b eb b2c.... in al al die jaren één doos kwijt geraakt en dat was ergens in '98 denk ik  :dozingoff:
Omni !