Kef ls50 wireless of Dynaudio xeo 20

Started by audio_stabilo, January 6, 2021, 15:36:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on January  6, 2021, 21:26:28
Maar waarom dan bijna iedere week een andere luidspreker kopen ?

Verslaving ;)

raindog

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 16:53:31
Enige wat ik wil weten of mensen deze speakers beide wel eens gehoord hebben. En of ik mogelijk een upgrade maak. De contour 1.4 vond ik ook mooi. Ik weet alleen niet of het dit geluid nu nog is.

Hier een echte Dynaudio liefhebber, ik heb al veel verschillende modellen gehad, inclusief de Contour S1.4, maar voor mij persoonlijk is de Xeo 20 de enige teleurstellende Dynaudio die ik ooit gehad heb. Zowel qua bouwkwaliteit als wat betreft geluid vind ik ze flink onder de maat en de prijs niet waard.

Een Dynaudio X14 of Emit 10, gekoppeld aan een eenvoudige versterker, spelen op een (veel) hoger niveau dan een Xeo 20. Ik ben geen grote fan van de LS50, die is net iets te pittig voor mij, maar ik zou die Kefs altijd verkiezen boven de Xeo 20. Ook de afwerking en bouwkwaliteit van de Xeo lijn doet on-Dynaudio's goedkoop aan. Ik zou ze dus lekker laten staan en doorsparen voor een Focus XD of een Buchardt S400..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

#27
Ik heb de Kleinere broer, de LSX in de huiskamer staan en een hele reeks met Dyn modellen in Mn andere kamer.

Die twee merken zijn elkaars tegenpolen.  KEF is altijd zeer aanwezig terwijl Dynaudio je mooi rustig laat genieten.

Ik heb KEFS maar hou van de Dynaudio sound.


twani


twani


Ralf67

Het zijn de Dynaudio geworden ?


Zag de kef op marktplaats staan  8)

Deleted User

Zeker weten? Wellicht morgen weer de Dyn's...

audio_stabilo


JGvH

Quote from: JGvH on January  6, 2021, 16:40:01


Je hebt ze net, ben je al weer klaar met de ls50 wireless?


Ja dus klaar mee naar nu blijkt ;)

Lion of Judah

#34
Hij verslijt nog meer spul dan Maz en Huub bij elkaar.
Zeker als je al zijn vorige forumnamen er nog bij optelt.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

audio_stabilo

Quote from: Lion of Judah on January 11, 2021, 21:56:42
Hij verslijt nog meer spul dan Maz en Huub bij elkaar.
Zeker als je al zijn vorige forumnamen er nog bij optelt.

Andere forumnamen? Vertel?
Voor zover ik weet heb ik het maar 1 :)