Kef ls50 wireless of Dynaudio xeo 20

Started by audio_stabilo, January 6, 2021, 15:36:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Op dit moment draai ik met de kefls50 icm bluesound.  Nu kan ik aan een set dynaudio xeo 20 komen. Heeft iemand deze 2 speakers wel eens naast elkaar gehoord ? Ik heb wel eens de dynaudio contour 1.4 gehad en die vond ik toen erg mooi

Koen K

Op basis van onderstaande zou ik de LS50 veruit de voorkeur geven boven de Xeo 3. Er gebeurt iets raars in het hoge middengebied dat vermoedelijk te maken heeft met slechte integratie tussen woofer en tweeter. Ze hebben er in ieder geval een rommeltje van gemaakt. Wat dat dan over de Xeo 20 zegt is de vraag, en bovendien beslissen uiteindelijk de oortjes natuurlijk. Maar erg vertrouwenwekkend is het niet. En inderdaad, afgaande op wat Dynaudio kán (of kon) is het vreemd dat dit er zo slecht uitziet.








Deleted User

Ehmmmm Hij vraagt een vergelijk met de XEO 20, niet met de XEO 3. En dan nog ATC meet ook van geen kanten, maar klinkt in mijn oren beter dan wat ik van Dynaudio gehoord heb (In dezelfde prijsklasse....) En let op.... "mijn oren".... ;D

audio_stabilo

Wil inderdaad weten of dat een upgrade is. Maar warm geluid en het minder frisse van kef

Deleted User

Ik heb nix met KEF, vandaar Dynaudio.... Maar daar heb je helemaal niets aan. Als je er aan kan komen, dan kan je ze vast eens lenen..

audio_stabilo

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 16:27:30
Ik heb nix met KEF, vandaar Dynaudio.... Maar daar heb je helemaal niets aan. Als je er aan kan komen, dan kan je ze vast eens lenen..

Ik denk dat ik dynaudio een fijnere luisterspeaker ga vinden. En ik vind se er mooi uit zien

Deleted User

Dan heb je eigenlijk het antwoord al gegeven...  ;)

audio_stabilo

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 16:33:19
Dan heb je eigenlijk het antwoord al gegeven...  ;)

Heb ze nog niet gehoord haha.

Koen K

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 16:15:22
Ehmmmm Hij vraagt een vergelijk met de XEO 20, niet met de XEO 3.

Wat aan mijn post doet je vermoeden dat ik dat niet in de gaten heb?  ::)  Het zijn twee zeer sterk gelijkende speakers van dezelfde fabrikant.

Quote
En dan nog ATC meet ook van geen kanten, maar klinkt in mijn oren beter dan wat ik van Dynaudio gehoord heb (In dezelfde prijsklasse....) En let op.... "mijn oren".... ;D

Natuurlijk, zulke verhalen zijn er honderden. Maar als je niet weet waar je naar luistert gaat je voorkeur hoogstwaarschijnlijk gewoon uit naar de best metende speaker.

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 16:30:27
Ik denk dat ik dynaudio een fijnere luisterspeaker ga vinden. En ik vind se er mooi uit zien

Tja, dan zou ik het gewoon doen.

noot87

Ik heb nog nooit een dynaudio gehoord waar ik van onder de indruk was. Dus zo heeft ieder zn mening, ik denk gewoon luisteren of de sound je aanspreekt. Al is dat in deze tijd wat lastig.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

JGvH

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 15:36:48
Op dit moment draai ik met de kefls50 icm bluesound.  Nu kan ik aan een set dynaudio xeo 20 komen. Heeft iemand deze 2 speakers wel eens naast elkaar gehoord ? Ik heb wel eens de dynaudio contour 1.4 gehad en die vond ik toen erg mooi



Je hebt ze net, ben je al weer klaar met de ls50 wireless?

audio_stabilo

Quote from: JGvH on January  6, 2021, 16:40:01


Je hebt ze net, ben je al weer klaar met de ls50 wireless?

Nee dit kwam op mijn pad. En wil graag weten of ik voor weinig een uograde kan maken

Deleted User

Quote from: Koen K on January  6, 2021, 16:35:23
Wat aan mijn post doet je vermoeden dat ik dat niet in de gaten heb?  ::)  Het zijn twee zeer sterk gelijkende speakers van dezelfde fabrikant.

Er zijn zoveel mensen die zich vergissen... En hoe weet de indiener van de vraag dan wat jij bedoeld zonder enige uitleg? ;)

Quote from: Koen K on January  6, 2021, 16:35:23
Natuurlijk, zulke verhalen zijn er honderden. Maar als je niet weet waar je naar luistert gaat je voorkeur hoogstwaarschijnlijk gewoon uit naar de best metende speaker.

Er staat nergens dat mijn voorkeur naar de best metende speaker gaat..  :)


Persoonlijk heb ik ook helemaal niets met de term "wireless"... Je moet nog altijd 2 stroombronnen en dus kabels extra hebben.

Maar goed, Audiogek heeft blijkbaar zijn keuze gemaakt.

Koen K

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 16:45:19
Er zijn zoveel mensen die zich vergissen... En hoe weet de indiener van de vraag dan wat jij bedoeld zonder enige uitleg? ;)

Nou, bijvoorbeeld door dit te lezen:

Quote from: Koen K on January  6, 2021, 16:10:19
Op basis van onderstaande zou ik de LS50 veruit de voorkeur geven boven de Xeo 3. Er gebeurt iets raars in het hoge middengebied dat vermoedelijk te maken heeft met slechte integratie tussen woofer en tweeter. Ze hebben er in ieder geval een rommeltje van gemaakt. Wat dat dan over de Xeo 20 zegt is de vraag, en bovendien beslissen uiteindelijk de oortjes natuurlijk. Maar erg vertrouwenwekkend is het niet. En inderdaad, afgaande op wat Dynaudio kán (of kon) is het vreemd dat dit er zo slecht uitziet.

Quote
Er staat nergens dat mijn voorkeur naar de best metende speaker gaat..  :)

Nee, dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat dat waarschijnlijk wel het geval is als je een blinddoek om hebt.

Quote
Maar goed, Audiogek heeft blijkbaar zijn keuze gemaakt.

Ja, volgens mij is de vraag vooral of we willen helpen de behoefte aan nieuwe speakers te rationaliseren.  :laugh:  Altijd leuk om iets nieuws te proberen, dus in dat geval zou ik het zeker doen.

audio_stabilo

Hele discussie gelijk.... aan metingen heb ik inderdaad niks. Enige wat ik wil weten of mensen deze speakers beide wel eens gehoord hebben. En of ik mogelijk een upgrade maak. De contour 1.4 vond ik ook mooi. Ik weet alleen niet of het dit geluid nu nog is.

chansig

Quote from: Koen K on January  6, 2021, 16:48:11

Ja, volgens mij is de vraag vooral of we willen helpen de behoefte aan nieuwe speakers te rationaliseren.  :laugh:  Altijd leuk om iets nieuws te proberen, dus in dat geval zou ik het zeker doen.

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 16:53:31
Hele discussie gelijk.... aan metingen heb ik inderdaad niks. Enige wat ik wil weten of mensen deze speakers beide wel eens gehoord hebben. En of ik mogelijk een upgrade maak. De contour 1.4 vond ik ook mooi. Ik weet alleen niet of het dit geluid nu nog is.

Potverdorie....hele discussie. K*Tforum. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 16:53:31
Hele discussie gelijk.... aan metingen heb ik inderdaad niks. Enige wat ik wil weten of mensen deze speakers beide wel eens gehoord hebben. En of ik mogelijk een upgrade maak. De contour 1.4 vond ik ook mooi. Ik weet alleen niet of het dit geluid nu nog is.

Als ik een dame in het winkelcentrum zie lopen waar ik wat mee wil , dan vraag ik ook niet aan mijn buurman of het wat is? ..... Toch????



maw.. mijn beleving is jouw beleving niet

audio_stabilo

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 17:03:03
Als ik een dame in het winkelcentrum zie lopen waar ik wat mee wil , dan vraag ik ook niet aan mijn buurman of het wat is? ..... Toch????



maw.. mijn beleving is jouw beleving niet

Klopt... maar ik bedoel meer... of iemand deze 2 wel eens heeft gehoord en daar zijn bevindingen wilt delen

JGvH

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 17:07:29
Klopt... maar ik bedoel meer... of iemand deze 2 wel eens heeft gehoord en daar zijn bevindingen wilt delen



Zoals altijd geld zelf thuis proberen welke je beter vind, wat een ander ook zegt doet er in dit geval niet toe

Deleted User

Maar ja.... daar wil hij dus niet aan.....

audio_stabilo

Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 20:05:44
Maar ja.... daar wil hij dus niet aan.....

Ben jij altijd zo negatief? Echt niet normaal. Ik stel alleen maar een vraag.
En nee ik heb die luxe niet om het even thuis te beluisteren naast elkaar. Anders had ik dat zeker gedaan

NAF

Quote from: chansig on January  6, 2021, 16:56:13
Potverdorie....hele discussie. K*Tforum. :D

Gr. Hans

:worship:

Het moet niet gekker worden inderdaad.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Deleted User

Quote from: audiogek on January  6, 2021, 20:13:14
Ben jij altijd zo negatief? Echt niet normaal. Ik stel alleen maar een vraag.
En nee ik heb die luxe niet om het even thuis te beluisteren naast elkaar. Anders had ik dat zeker gedaan

zo hee.... wat een reactie.... Als je in je eerste post dat nu had gezegd... je stelt hier duizenden vragen en weet nog niet wat je wil...

Suc6 verder en vooral in goede gezondheid!

@Hans.. je hebt groot gelijk

audio_stabilo

#23
Quote from: Jazzman on January  6, 2021, 20:52:08
zo hee.... wat een reactie.... Als je in je eerste post dat nu had gezegd... je stelt hier duizenden vragen en weet nog niet wat je wil...

Suc6 verder en vooral in goede gezondheid!

@Hans.. je hebt groot gelijk

Komt goed... als je je er zo aan stoort reageer je toch niet ?
Komt er dus eigenlijk op neer dat ik hier geen vraag meer kan stellen zonder allemaal idioten antwoorden te krijgen? Het lijkt me logisch dat ik ze niet naast elkaar kan luisteren anders had ik dat idd wel gezegt en dit topic niet geopend. Denk aan je hart Jazzman. ;)

Ralf67

Maar waarom dan bijna iedere week een andere luidspreker kopen ?