Ifi Ipower X

Started by EPICURIST, January 4, 2021, 09:24:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EPICURIST

Iemand ervaring met de iPower X?  Verschil tegenover de iPower en Sbooster?  Zou moeten dienen voor voeding Dac waarvan de standaard voeding beter zou kunnen.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Quote from: Kingpin on January  4, 2021, 12:55:27
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ifi-ipower-x.17058/

Niet helemaal eerlijk die link. Als jij daar je prachtige lineaire powersupplies naartoe stuurt, dan krijg je een soortgelijk verhaal. Als ze het op de uitgang van de DAC niet kunnen meten, dan bestaat het niet. Dat is echter naar eigen ervaring een beetje heel kort door de bocht.

Hier de stap een klein jaar geleden gemaakt van een standaard SMPS wallwart naar een IFI IPower wallwart, dit op een Aries mini, en dat gaf meer verschil dan ik in ieder geval had verwacht.
Dat verschil werd door vrouwlief ook onmiddellijk herkent en het ding is nooit meer terug gestuurd. Wat een SBooster dan nog zou brengen, ik weet het niet. Ben inmiddels zover dat ik een NUC met Roon heb draaien, het enige wat me nog rest is de usb van de NUC gebruiken om de DAC aan te sturen. Is er geen verschil met de Aries mini, dan gaat de Aries boven op de thuiswerkplek zijn kunsten vertonen, of hij word verkocht.

Waar dan die verschillen vandaan komen, dat kan ik je zo niet meteen zeggen, maar dat ze er zijn, dan is voor mij in ieder geval duidelijk geworden.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

#3
Inderdaad niet een geheel 'eerlijk' vergelijk maar zoals je weet heb ik het niet zo op iFi.
Ja hun marketing is geweldig en posten ook werkelijk op elk forum wat je maar kan bedenken zolang het maar engelstalig is.
Ik ga geen metingen posten omdat ik niemand in discrediet wil brengen maar het hele verhaal dat zo'n wallmart adaptertje 10x beter is dan een hele goede lineaire voeding (zeker met de huidige LDO's) is ver overtrokken.
Ik meet 'altijd' aan het uiteinde van de dc kabel omdat ik vindt dat dat een representatieve weergave geeft van de reallife situatie.
Dat heb ik met iFi ook gedaan ... laten we het zo zeggen ... en dat is waar ... voor het geld is het absoluut een upgrade want een 5 tientjes adapter presteerd zeer zeker beter dan de meeste bijgeleverde adapters.
Maar komen in mijn metingen zeker niet in de buurt van goede lineaire voedingen.
Als ze prijstechnisch gaan vergelijken zouden ze misschien wel gelijk hebben  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Quote from: Kingpin on January  4, 2021, 17:03:08
Inderdaad niet een geheel 'eerlijk' vergelijk maar zoals je weet heb ik het niet zo op iFi.
Ja hun marketing is geweldig en posten ook werkelijk op elk forum wat je maar kan bedenken zolang het maar engelstalig is.
Ik ga geen metingen posten omdat ik niemand in discrediet wil brengen maar het hele verhaal dat zo'n wallmart adaptertje 10x beter is dan een hele goede lineaire voeding (zeker met de huidige LDO's) is ver overtrokken.
Ik meet 'altijd' aan het uiteinde van de dc kabel omdat ik vindt dat dat een representatieve weergave geeft van de reallife situatie.
Dat heb ik met iFi ook gedaan ... laten we het zo zeggen ... en dat is waar ... voor het geld is het absoluut een upgrade want een 5 tientjes adapter presteerd zeer zeker beter dan de meeste bijgeleverde adapters.
Maar komen in mijn metingen zeker niet in de buurt van goede lineaire voedingen.
Als ze prijstechnisch gaan vergelijken zouden ze misschien wel gelijk hebben  ;)


Alle waar naar z'n geld, alhoewel in onze hobby.

Maar als de mini als endpoint hier blijft, dan ga ik op de mini zeker een mooiere voeding proberen, liefst iets wat ook weer terug kan als het niets brengt. Of zoals met zoveel dingen, niet genoeg brengt voor de investering.

Als ik de NUC van een goede lineaire voeding moet gaan voorzien, dan is de keuze wat moeilijker, de voeding van de I5 gen8 is 90 Watt, ik zou zo gauw niet weten wie daar een mooie en ook verantwoorde oplossing voor zou leveren. Sbooster valt in ieder geval dan af, zij leveren niet de voedingen in het gewenste vermogen, en ik wil niet met de spanning omlaag gaan experimenteren, met alle risico's van dien voor de NUC.

Met vriendelijke groet,

Kermy