Vervanging voor Wadia 151 PowerDAC Mini

Started by Major_Ton, January 3, 2021, 18:01:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Major_Ton

Na een lange tijd weggeweest te zijn, kruip ik maar weer eens achter het toetsenbord opzoek naar suggesties.

Bijna een jaar geleden heb ik via Marktplaats 'voor de grap' een Wadia 151 PowerDAC Mini gekocht. Eerst aangesloten op een Sonos Connect als bron en Linn Majik 109 luidsprekers. Later zijn de Linn's verkocht en tijdelijk vervangen voor een set Mission 752 Freedoms en nu ben ik sinds een maand zeer blije eigenaar van een nieuwe set Kef LS50 Meta's. Ook is de bron vervangen. Weg met de Sonos Connect, welke is vervangen voor een laptop met Foobar, Wasapi Push output over USB naar een Schiit Eitr USB naar SPdif converter om vervolgens via Coax de Wadia in te gaan. De laptop ligt dichtgeklapt in het TVmeubel en wordt bediend middels BubbleUPnP op mijn telefoon. Werkt perfect!

Nu to the point. Het upgrade virus is toegeslagen voor de versterker, alleen klinkt de Wadia (onverwachts) echt héél erg goed! Hij verslaat met gemak de Denon AVC A1SR die ik nog heb staan en eerlijk gezegd heb ik nog nooit met zoveel plezier naar muziek geluisterd als dat ik nu doe.

Door de jaren heen heb ik heel wat versterkers in huis gehad, al heb ik die nooit met de LS50 Meta's kunnen testen... Denk hierbij aan een Electrocompaniet ECI-2, Krell KAV-500i, Denon AVC A1XV, Primare I30, Marantz PM-82, Vincent SV-236 etc. Het is onmogelijk om goed te herinneren hoe elke versterker nou klonk en het vergelijk is niet eerlijk aangezien de luidsprekers, maar ook de woningen al een paar keer zijn veranderd.

Hoe dan ook, waar mag ik aan denken (liefst 2dehands) als ik nog een stap verder wil gaan in termen van rust, ruimtelijkheid en een meer afgerond (vloeiend?) geluid? Een digitale input in de vorm van Coaxiaal of USB is gewenst, al kan een losse DAC ook altijd nog. Ik ben benieuwd naar de suggesties :-)

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Ik zie nu dat ik dit topic onder HT heb gezet ipv Stereo. Kan een mod deze verplaatsen naar de juiste afdeling? Alvast bedankt.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

De keuze is uiteindelijk gevallen op een NuPrime DAC-9 en een PrimaLuna Prologue Two om de LS50 Meta's aan te sturen. Bedankt voor alle suggesties  :D :D :D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005