Denon avr-x 3300 geeft geen geluid meer

Started by Sithlord76, January 3, 2021, 11:46:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sithlord76

2 dagen terug was ik even spotify aan het luisteren via de Denon maar toen ik overschakelde naar film kijken met de beamer had ik in eens geen geluid meer....wel beeld. Ook via tv decoder, cd speler, bluray speler, spotify geen geluid. In het verleden wel eens met een Onkyo receiver zoiets gehad maar dat was na de stekker los halen en weer aansluiten verholpen. Nu niet....
Via de setup menu een test gedaan en daar gaf wel elke speaker het test geluid weer. Toen toch wel lichte paniek dat de Denon defect was gegaan. Laaste hoop was een reset. En dat werkte  :D, nu is alles weer opnieuw in gesteld en in gemeten maar is dit een voorbode dat er echt iets mis is??

Setup:
Denon avr-x3300h
Klipsch RB61 mk2
Klipsch RC42 mk2
Klipsch RC25
Klipsch RB15
SVS SB12 NSD
Nvdia Shield
Technicks SL-PG390 cd speler
Sony UBP X800 4k Speler
Sony Playstation 3
Epson TW9000w
LG 47LM860V-ZB

Sithlord76

En vanavond gebeurde het weer.....heel vreemd.

sion

Dat krijg je ervan als je je met de 'Dark side' of the Force bezig houdt ... :devil:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Major_Ton

Het feit dat de testtoon het dan nog wel doet én je de boel na een reset weer aan de praat krijgt, geeft aan dat je eindtrappen het nog doen. Behalve dat de receiver zich ergens in 'verslikt' lijkt er niet iets fundamenteels defect te zijn. Misschien schiet een setting fout die na de reset weer gecorrigeerd wordt naar de default waarde. Schakel je per ongeluk naar een andere zone? Heeft dat ding nog een tape monitor functie eigenlijk die ingeschakeld kan worden? Test ook eens of de hoofdtelefoon uitgang het nog wel blijft doen als het weer optreedt. En zie je misschien iets afwijkends op het display?
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Sithlord76

Quote from: Major_Ton on January  4, 2021, 00:09:09
Het feit dat de testtoon het dan nog wel doet én je de boel na een reset weer aan de praat krijgt, geeft aan dat je eindtrappen het nog doen. Behalve dat de receiver zich ergens in 'verslikt' lijkt er niet iets fundamenteels defect te zijn. Misschien schiet een setting fout die na de reset weer gecorrigeerd wordt naar de default waarde. Schakel je per ongeluk naar een andere zone? Heeft dat ding nog een tape monitor functie eigenlijk die ingeschakeld kan worden? Test ook eens of de hoofdtelefoon uitgang het nog wel blijft doen als het weer optreedt. En zie je misschien iets afwijkends op het display?

Ik schakelde van alleen naar spotify naar Mediaspeler en de beamer (deze gaat via zone 2) en het geluid via zone 1. Kan het daar in zitten soms? Al kijk ik op deze manier al een jaar films...
Ik kan geen optie voor een tapae monitor vinden. Mocht het nog eens voor komen dan zal ik ook de hoofdtelefoon uitgang testen.