Ik wil een nieuwe 4K beamer kopen maar welke? Update

Started by htjan160756, December 27, 2020, 14:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#50
Ik ken de Epson niet maar wel de JVC... mocht je gèèn batcave hebben doet de Epson net als de JVC's ook met 4k/hdr weergeven met DTM (Digital Tone Mapping dan?
Buiten dit kan ik mij niet voorstellen dat de Epson ook al is de verduistering niet optimaal een jvc n serie weg speelt...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

Ik heb de N5 en de Epson in een 100% verduisterde woonkamer gezien (dus wel met lichte muren). De JVC was absoluut de winnaar. In scherpte, in 'pop', HDR materiaal was veel sprankelender. Maar ik vond de Epson absoluut een prachtig plaatje neerzetten. HDR materiaal vond ik wel echt iets minder (minder contrast, wat saaier of zo, moeilijk uit te leggen, maar een fors verschil). Bij 1080P materiaal vond ik de Epson sowieso erg goed. Ik heb uiteindelijk voor een N5 gekozen omdat ik een batcave heb en echt kan profiteren van het zwart van JVC, ik graag native 4K wilde (ook voor de toekomst) en ik de HDR weergave wel veel beter vond van de N5 (en ook daar wilde ik toekomstvast zijn). Daarbij moet gezegd worden: ik ben het type dat een projector voor meer dan 10 jaar houdt voordat ik weer een nieuwe koop.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

Quote from: papaleo on April 13, 2021, 17:24:45
Buiten dit kan ik mij niet voorstellen dat de Epson ook al is de verduistering niet optimaal een jvc n serie weg speelt...
nope, maar dat beweert Frank dan ook nergens
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

#53
Nee dat is zo....daar heb je gelijk in het ligt er aan waar je de 'klemtoon' op leg.. als ik dit zinnetje van hem er ff uitpik:
"maar in heel veel situaties is een Epson simpelweg een betere keuze"
Dan krijg ik het gevoel dat de Epson 'de betere' is tov een JVC N serie...maar dit zal dan wel aan mij liggen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Epson bied gewoon enorm veel waarde voor het geld en onder niet ideale omstandigheden wordt het verschil natuurlijk kleiner tussen JVC en Epson.

TS heeft een verduisterde ruimte en kan de JVC onder ideale omstandigheden gebruiken.

Hamvraag is dan ook of het verschil in performance onder die omstandigheden opweegt tegen het prijsverschil tussen de JVC en de Epson.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

J.A.F._Doorhof

De MEESTE mensen hebben geen batcave.
En dan is het verstandiger te investeren in bv een goed scherm dan in een n5.

Zoals gezegd je praat over meer dan 2x zo duur.
En dan in een STANDAARD situatie is VOOR HET BUDGET de Epson vaak een betere keuze.

Denk leg de klemTOON even duidelijk ;)
N5 is gewoon super goed. Hoewel ik dan de Sony 590 zou men. En anders de n7 .

Maar zoals gezegd in een batcave zie je dit echt goed. In een woonkamer met witte muren en normale verduistering is de Epson gewoon een no brainer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

htjan160756

#56
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en uitnodigen en de prijzen.
Ik hoop volgende week mijn nieuwe native 4K Huisbioscoop te open.
Het is de JVC DLA-N5 geworden en een Denon AVR X2700H DAB met optische HDMI kabel en een nieuwe plafondbeugel.

Extra bedankje voor Viktor, Mark en Raymond*.

* Ik kijk al meer dan 15 jaar met Raymond iedere week 1 of 2 films. 
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

MLCinema

Hoi Jan. Blij dat ik kon helpen. Alvast veel plezier gewenst met de nieuwe spullen. Dat moet wel genieten worden. De eerste periode maar even met een zonnebril op nu de lamp van de Panasonic nog maar nauwelijks licht geeft[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Gaaf man, gefeliciteerd O0, alvast veel plezier maar dat gaat zeker lukken :)

ppeter

Welkom to the N club! 😉

Proficiat en hier ga je van genieten! (spreek uit ervaring) 😑👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

vik

Nogmaals heel veel plezier Jan en leuk om je vandaag eindelijk een keer in het echt te ontmoeten.

Dat worden mooie uurtjes  8)

Quote from: htjan160756 on May 12, 2021, 19:27:12
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en uitnodigen en de prijzen.
Ik hoop volgende week mijn nieuwe native 4K Huisbioscoop te open.
Het is de JVC DLA-N5 geworden en een Denon AVR X2700H DAB met optische HDMI kabel en een nieuwe plafondbeugel.

Extra bedankje voor Viktor, Mark en Raymond*.

* Ik kijk al meer dan 15 jaar met Raymond iedere week 1 of 2 films.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike