Ik wil een nieuwe 4K beamer kopen maar welke? Update

Started by htjan160756, December 27, 2020, 14:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Sommige sponsoren hebben wellicht een N5 op voorraad, maar wat is tegenwoordig de levertijd op een N5 als je deze nu besteld? Was vorig jaar dramatisch
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kerre

Quote from: sandervg on April  1, 2021, 11:56:52
Sommige sponsoren hebben wellicht een N5 op voorraad, maar wat is tegenwoordig de levertijd op een N5 als je deze nu besteld? Was vorig jaar dramatisch

Er zijn inderdaad sponsoren die deze op voorraad hebben. Je zou contact kunnen opnemen met hchifi, Vic of mediasluis bijvoorbeeld
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

home@the movies

Quote from: sandervg on April  1, 2021, 11:56:52
Sommige sponsoren hebben wellicht een N5 op voorraad, maar wat is tegenwoordig de levertijd op een N5 als je deze nu besteld? Was vorig jaar dramatisch

Wij hebben zowel de N5 als de TW9400 uit eigen voorraad leverbaar.

H&C Hifi


J.A.F._Doorhof

#29
N5 is bij ons ook binnen paar dagen te leveren (IVM calibraties)

9400w is uit directe voorraad te leveren
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cfgr@home

Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: PascalP on April  6, 2021, 11:52:53
Zal wel niks zijn dan zo'n JVC  :devil:

Prul is het  8)

Maar als ik nu 5K over had dan werd het denk ik ook een N5.

ReRichard

#35
Quote from: cfgr@home on April  6, 2021, 10:45:30
Lezen, gaan kijken, oordelen en dan pas kopen. :-) https://www.pocket-lint.com/nl-nl/tv/koopgidsen/151768-de-beste-4k-projectoren  :pompom:

Ik durf er bijna geld op in te zetten dat de "schrijver" van dit "artikel" de helft van de beamers nog nooit in het echt heeft bekeken. Ik zou dit soort prul sites gewoon lekker negeren. Dit soort shit kom je tegen als je niet verder kijkt dan een simpele google search.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

sandervg

Allemaal gesponsorde sites.... Als je betaalt komt jouw product boven aan het lijstje. Je hebt heel veel van dat soort sites op internet. Soms is het lastig om daar het kaf van het koren te scheiden. JVC heeft blijkbaar geel geld willen betalen :)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian


htjan160756

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

#39
Ik heb nog een vraag.
Ik heb een oudere receiver Pioneer VSX-923-K die heeft geen 4K.
Maar om nu meteen een nieuwe 4K receiver te gaan kopen gaat niet helemaal lukken de beamer word al een stukje duurder.
Dus ik dacht als ik nu een Nedis HDMI splitter 1 naar 2 - versie 2.0 (4K 60Hz HDR) of een andere koop en 1 HDMI uit naar de receiver voor audio en de andere HDMI naar de beamer of dat zou kunnen?
Of als iemand een andere suggestie heeft.
ik weet nog niet welke ik wil gaan nemen een Epson EH-TW9400, Sony VPL-VW270 of JVC DLA-N5.
Ga Zaterdag naar een JVC DLA-N5 kijken.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

RonG

Als je bron een dual HDMI out heeft dan een naar de receiver voor audio en de ander naar de beamer.

MLCinema

#41
Bij het gebruik van de Apple TV zit je vast aan de hdmi uitgang voor zowel beeld als geluid. Het gebruik van een splitter voor beeld en geluid voelt als prutsen. Kan niet overzien wat dat met de beeldkwaliteit gaat doen en het signaal dat wordt uitgestuurd omdat ik hier geen ervaring mee heb.

Ik snap heel goed dat je er niet op zit te wachten om een andere receiver aan te schaffen naast een eventuele aankoop van een nieuwe beamer. Dit gaat echter wel het makkelijkste zijn en wellicht ook iets dat je op termijn zou willen. Kunnen we het zaterdag ook nog wel over hebben aangezien je hier de N5 komt bekijken[emoji4].

Edit: qua extractie zou ik eerder kijken naar bijvoorbeeld onderstaande:



Reden hiervoor is dat het in jouw 7.1 setup voldoende is om met optisch te werken icm de Apple TV. Splitten naar twee hdmi lijkt mij niet handig want dat is doorgaans alleen voor het gelijktijdig weergeven van hetzelfde signaal gesplitst naar twee weergevers.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

htjan160756

Gisteren bij Mark (Kamdioblitz)geweest en wat een mooie beamer de JVC DLA-N5 en zijn bioscoop kamer, bedankt dat ik even langs mocht komen.

Maar ik wil graag nog een beamer bekijken Epson EH-TW9400, als er iemand is die zegt kom maar eens langs wil ik wel graag komen kijken.
Woon in Hoofddorp en kan alleen op Zaterdags en na 14:00.

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

MLCinema

Graag gedaan! Volgens mij heb je een goede indruk gekregen van de N5 in een verduisterde ruimte. Altijd leuk om de ruimte te kunnen laten zien en horen.

Succes met het maken van de keuze! Epson is ook mooi, maar niet van eenzelfde niveau. Kwestie van vergelijken en dubben[emoji4]. Beide gaan een aardige sprong zijn tenopzichte van de Panasonic alleen al qua licht opbrengst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Ik weet niet exact het prijsverschil m.b.t. de beide beamers. Maar ik vermoed dat je wanneer je de 9400 kiest nog ruim over hebt om gelijk je receiver te upgraden.

Met losse HDMI splitters enzo, ik weet het niet. Just my 2 cts :)

Richard70…

In een volledige donkere kamer denk ik dat het geen vergelijk is met de N5.
Maar hoe goed die splitters zijn heb ik ook geen idee van.
Maar een reciever met deze functies kosten toch ook niet de hele wereld?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

We hebben een 9400 op demo dus als je een afspraak wil plannen kan dat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

htjan160756

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 12, 2021, 07:27:55
We hebben een 9400 op demo dus als je een afspraak wil plannen kan dat.

Ik hoop dat er iemand dichterbij Hoofddorp is waar ik kan kijken.
Anders mail ik wel van hoe en waar.
Bedankt.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

reza

Quote from: htjan160756 on April 13, 2021, 14:49:42
Ik hoop dat er iemand dichterbij Hoofddorp is waar ik kan kijken.
Anders mail ik wel van hoe en waar.
Bedankt.

Geloof mij maar: je wilt na de N5 gezien te hebben echt geen Epson meer gaan bekijken...
Maar goed, just my 2cents.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Even kappen met elke keer jvc door iedereen zijn strot te duwen ;)

Ja ze zijn super en ik heb een n7 maar in heel veel situaties is een Epson simpelweg een betere keuze. En niet alleen al omdat hij nog niet de helft kost. Maar voor een jvc zul je echt moeten verduisteren tot pikdonker wil je dat dubbele in prijs eruit halen.

Een 9400 is gewoon voor het geld een absolute aanrader en heb je 2x Zoveel budget en een pikdonkere batcave dan de jvc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"