High frame rate afspelen

Started by wolfkampf, December 26, 2020, 15:09:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolfkampf

Ik ben benieuwd wie er hier ervaring mee heeft.
Een hfr film afspelen in combinatie met FI ingeschakeld.moet je dit willen? Nee lijkt me niet maar ik ben benieuwd hoe zich dit uit

Momenteel kan ik dit nog niet met mijn tw9300 maar ik ben in afwachting van mijn nieuwe sony vw590es. Tevens heb ik ook 2x Roline 2.1 hdmi kabels besteld (één van de zappiti richting mijn denon en één 5m kabel naar de pj)

Nu ben ik de film Gemini in 4k uhd met hfr 60fps aan het downloaden om te zien of dit straks allemaal werkt  ;D.
Lijkt me een goede test film of de hdmi kabels ook aankunnen wat ze beweren.

Wie deelt zijn ervaringen met hfr films?

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

PascalP

Het werkt of het werkt niet als de HDMI kabel het aankan, makkelijk gezegd.

En FI met een 60p bron zal niks toevoegen, kunt het wel aanzetten maar ik betwijfel of je projector iets überhaupt iets mee gaat doen met een 60p bron
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: wolfkampf on December 26, 2020, 15:09:28
Ik ben benieuwd wie er hier ervaring mee heeft.
Een hfr film afspelen in combinatie met FI ingeschakeld.moet je dit willen? Nee lijkt me niet maar ik ben benieuwd hoe zich dit uit

Momenteel kan ik dit nog niet met mijn tw9300 maar ik ben in afwachting van mijn nieuwe sony vw590es. Tevens heb ik ook 2x Roline 2.1 hdmi kabels besteld (één van de zappiti richting mijn denon en één 5m kabel naar de pj)

Nu ben ik de film Gemini in 4k uhd met hfr 60fps aan het downloaden om te zien of dit straks allemaal werkt  ;D.
Lijkt me een goede test film of de hdmi kabels ook aankunnen wat ze beweren.

Wie deelt zijn ervaringen met hfr films?
`

Frame interpellatie en HFR samene is inderdaad niet de bedoeling, HFR is just bedoelt om het frame interpellatie gedoe achterwege te kunnen laten.
Gemini man is voor mij persoonlijk een film waar dit zeer goed tot zijn recht komt (los van of het een goede of slechte film is ) ik, laat dit steeds op het einde van een demo zien aan klanten en iedereen kijkt dan met verbazing nar wat ze zien, enerzijds omdat het een geweldige kwalitatieve transfer is, maar anderzijds vanwege de HFR in alles wat met actie te maken heeft. De scene met de achtervolging op de motoren is fenomenaal in HFR, dit is echt waar het, voor mij althans, perfect werkt.

wolfkampf

 ^^ ja ik ben echt benieuwd :D

En zoals ik aangaf lijkt me dit een goede test voor de hdmi kabels.

Zal dit meer gebruikt gaan worden in de toekomst?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

home@the movies

Quote from: wolfkampf on December 26, 2020, 15:41:37
^^ ja ik ben echt benieuwd :D

En zoals ik aangaf lijkt me dit een goede test voor de hdmi kabels.

Zal dit meer gebruikt gaan worden in de toekomst?

De meningen zijn verdeeld, er zijn mensen die het geweldig vinden en anderen die het een schande vinden ;-) zoals steeds zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.
Het is heel erg content gebonden, voor trage drama films lijkt het mij geen goed plan, voor sci fi en actie daarentegen ben ik wel voorstander.
Het blijft wel even wennen in het begin, maar de vlotheid van bewegingen in snelle actie en andere bewegingen is voor mij een verademing tov 24 frames.
Er zullen ongetwijfeld een hele boel andere meningen zijn :-)

denoontje

Helemaal met werner eens..even is even raar maar daarna lekkuh.
Maar kan ook zijn omdat nogal gevoelig ben voor judder (brildragend)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wolfkampf

Quote from: denoontje on December 26, 2020, 17:53:04
Helemaal met werner eens..even is even raar maar daarna lekkuh.
Maar kan ook zijn omdat nogal gevoelig ben voor judder (brildragend)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben geen brildrager maar er wel gevoelig voor.
Vandaar dat ook de Sony pj interessant voor mij is.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Wauww ik heb de nieuwe hdmi kabels getrokken en dacht laten we de hfr Gemini eens proberen.  Zelfs op mijn Epson geeft dit al een super vloeiend plaatje weer.
Ik had niet verwacht dat de Epson dit überhaupt kon afspelen.
In deze dagen ga ik eens de hele film afspelen want het is zekers wennen.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0