NAD C390dd

Started by GJBOER, December 25, 2020, 09:56:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJBOER

Kent iemand het probleem bij de NAD C390dd dat vanaf de standby stand bij het aanzetten wel het rode lichtje verandert in blauw maar dat de display niets geeft en ook de versterker niks doet? Terwijl daarna het apparaat niet terug kan keren in de standby stand, lichtje blijft blauw ondanks indrukken. Ra ra.

Dura

Ik speel er al 6 jaar mee en dit heb ik nooit gezien.
Wel dat, als je 'm na het uitzetten te snel weer aan zet, dan geeft ie een foutmelding.
Stekker eruit en weer opnieuw opstarten, wat gebeurt er dan?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

GJBOER

Dank voor je antwoord. Stroom eraf en opnieuw beginnen helpt geen zier. Helaas heb ik dit probleem regelmatig. Soms doet ie het weer gewoon.
Inmiddels heeft mijn zoektocht naar dit probleem al een beetje resultaat opgeleverd. Elders vond ik dat het probleem oplosbaar is door het vervangen van bepaalde condensatoren.
Niet dat ik dat zelf kan, maar misschien vind ik een goede electronicus om dit te doen.

Dura

Neem eens contact op met audioservice punt NL (iedere keer als ik hier flink tijd besteed aan een uitgebreide post en er staat ëén link in naar een niet-donateur verdwijnt de hele post). Ëën keer mee te maken gehad, lleek me een integer en bekwaam bedrijf, maar n=1.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Nexterday

Ik heb in het verleden ook een C390 gehad en herken dit probleem. LED blauw, binnenin gaan er ook een paar LEds aan, maar verder niets. Uit/aanzetten met de schakelaar op de achterkant verhielp het dan tijdelijk... uiteindelijk via Audioservice in Elst laten maken. Iets met de voeding was dat.
Music is the answer.

Jewe1976

Quote from: Nexterday on January  2, 2021, 21:41:02
Ik heb in het verleden ook een C390 gehad en herken dit probleem. LED blauw, binnenin gaan er ook een paar LEds aan, maar verder niets. Uit/aanzetten met de schakelaar op de achterkant verhielp het dan tijdelijk... uiteindelijk via Audioservice in Elst laten maken. Iets met de voeding was dat.

Was dit een dure operatie? Ik heb een nar C390dd met hetzelfde defect in de berging staan....
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

Maboema

Zelfde probleem. Kon de C390 wel aanzetten maar deed niks meer. Binnen flikkerde een oranje ledje op de maat van een licht brommend geluid.
Laten repareren bij Radio Fortuin in Den Haag voor c.a. €240,-. (koop je geen nieuwe voor)
Probleem met voeding en soldeer was gaan vloeien.
Werkt nu weer zonder problemen.
NAD C 390DD - MDC BluOS - MDC DD AP1 - Hegel h160 - WiiM mini - Chromecast audio - Audiolab 6000CDT - REGA P1 - ATC SCM11 - SVS 3000 micro - CD - LP - Qobuz - Spotify - Jazz

mijkie

Quote from: Jewe1976 on October 31, 2021, 19:17:10
Was dit een dure operatie? Ik heb een nar C390dd met hetzelfde defect in de berging staan....
Stuur Jossie eens een PM, misschien dat hij hem kan repareren
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dura

Quote from: Jewe1976 on October 31, 2021, 19:17:10
Was dit een dure operatie? Ik heb een nar C390dd met hetzelfde defect in de berging staan....
ik speel al 7 jaar met deze versterker en ben nog steeds heel tevreden met het schone gedetailleerde geluid, zijdeachtige hoog en strakke laag.
Wellicht speelt de unieke architectuur hier een rol in, ik heb in ieder geval nog geen enkele behoefte aan vervanging (behalve dan voor het uiterlijk, lelijk ding). Ook zijn er veel mogelijkheden voor aanpassing aan de ruimte en integratie van een subwoofer.
Integratie met een BluOS module is ook heel prettig, een volledig en prima klinkend systeem in één kast. Kortom, als je hem kunt laten repareren voor een schappelijke prijs denk ik dat je een goede investering doet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

PHiX

Ik heb ditzelfde euvel gehad en laten repareren voor 450 euro. Schijnbaar was het euvel het front board dat vervangen moest worden en ook meerdere condensators. Daarna in de jaren erna alleen maar ellende gehad. Als hij speelt klinkt het nog steeds erg goed, maar hij knalt er steeds uit in de stand-by. Laatst zelfs nog een omvormer geëxplodeerd van het type TOP249YN. Kon de brokstukken uit de kast peuteren.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Dura

Quote from: PHiX on July  2, 2022, 20:13:13
Ik heb ditzelfde euvel gehad en laten repareren voor 450 euro. Schijnbaar was het euvel het front board dat vervangen moest worden en ook meerdere condensators. Daarna in de jaren erna alleen maar ellende gehad. Als hij speelt klinkt het nog steeds erg goed, maar hij knalt er steeds uit in de stand-by. Laatst zelfs nog een omvormer geëxplodeerd van het type TOP249YN. Kon de brokstukken uit de kast peuteren.
Ik heb 'm inmiddels 8 jaar, geen enkel probleem, maar zodra ik dit soort gebok krijg is het afgelopen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"