Tips upgrade speakerkabel voor een anthem receiver

Started by Shadowfox, December 25, 2020, 06:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Hoi hoi

Een tijdje geleden een anthem 310 aangeschaft.
Toen ik nog een denon 3805 had heeft er altijd een w&m ls 03 aangehangen wat op zich wel goed klonk.
Nu is het bij de anthem het geval dat het allemaal wat dun en saai klinkt.
Nu mis ik zowiezo het het puch en body na de room correction dus als anthem bezitters hier evt een oplossing voor hebben laat je horen.

Anyway...laast hier een 2ehands audioquest rocket 33 gekocht voor de center. Prijs was gunstig om het uit te proberen. Stemmen komen meer open uit de speaker lijkt het. Nu is de rocket nieuw veels te duur om ff aan de fronts te hangen dus mijn zoektocht ligt in de 2ehands markt of nieuw voor een leuke prijs.

Zo kwam ik de canare 4s11 tegen die me wel interresant lijkt.
Muzieksmaak ligt in de hoek van voornamelijk stevige metal <death black>
Daarom de richting kijkende naar meer punch in het midden gebied?
Of andere receiver  ;)

Dusss als jullie wat weten?

Xander32

Mijn aanname is dat het inmeten niet helemaal lekker is gegaan / dan wel de instellingen niet allemaal goed staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

#2
Volgens mij moet een speakerkabel zo neutraal mogelijk doorgeven zou zeggen als er niks veranderd is behalve de Anthem ligt het daaraan "instellingen"

Dus met een kabel zal je mijn inziens niks oplossen, zou dan eerder voor een DSP gaan ergens tussen implanteren

Of de room correction opnieuw uitvoeren en bijregelen

Link van de Canare maar alles wat van elke type onderscheid gaan wij niet horen

http://www.canare.com/ProductItemDisplay.aspx?productItemID=65


Hier moet volgens mij een goede kabel aan voldoen : een lage weerstand zelfinductie die laag is, een zo laag mogelijke capaciteit
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Xander32 on December 25, 2020, 07:12:31
Mijn aanname is dat het inmeten niet helemaal lekker is gegaan / dan wel de instellingen niet allemaal goed staan.

Goedemorgen vroeg op Sander
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Xander32 on December 25, 2020, 07:12:31
Mijn aanname is dat het inmeten niet helemaal lekker is gegaan / dan wel de instellingen niet allemaal goed staan.

En meten is weten of is dat op ander forum Fijne dagen by the way
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cobraatje

Klinkt de Anthem zonder room correction wel naar smaak?

RC doet erg veel goeds voor het geluid, maar neemt ook wat 'levendigheid' weg.
Dat het dun klinkt, kan er aan liggen dat je nu geen pieken meer hoort.
Vaak klinkt vooral het laag na RC wat dunner maar minder boemerig. Het laag wat opschroeven kan de oplossing zijn.
Inmeten komt ook krek; niet teveel bijgeluiden(geen tikkende klok in de kamer) microfoon niet te dicht op een muur etc.

Als je met kabels het geluid naar smaak moet krijgen, dat lijkt mij de verkeerde weg.
Ik denk als bovenstaande tips niet werken dat je naar een andere receiver moet kijken.
B.v. Yamaha of Denon schat ik in zou dan meer bij je smaak kunnen passen.

gsuk

Ik ging van een onkyo  905 avr krachtpatser
Naar een door
beter beeld en geluid ingeregelde Anthem 510 mrx

Muzikaal wat het zeker een vooruitgang maar toch miste ik iets!
Ingeruild op een anthem 710 mrx en dat was het
Hij had iets meer power nodig

Ben er gewoon blij mee

Al hoewel ik met een schuin oog naar een 720/1120 zit te kijken ;)
Maar dat is meer voor de future proof upgrades.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

John Wx

Quote from: gsuk on December 25, 2020, 07:37:18
Ik ging van een onkyo  905 avr krachtpatser
Naar een door
beter beeld en geluid ingeregelde Anthem 510 mrx

Muzikaal wat het zeker een vooruitgang maar toch miste ik iets!
Ingeruild op een anthem 710 mrx en dat was het
Hij had iets meer power nodig

Ben er gewoon blij mee

Al hoewel ik met een schuin oog naar een 720/1120 zit te kijken ;)
Maar dat is meer voor de future proof upgrades.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Zoveel zal dat kleine beetje vermogen toch niet uitmaken bij + 3 Db heb je verdubbeling in vermogen nodig
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gsuk

Quote from: John Wx on December 25, 2020, 07:55:22
Zoveel zal dat kleine beetje vermogen toch niet uitmaken bij + 3 Db heb je verdubbeling in vermogen nodig
Het was niet zo zeker het extra vermogen.
Wat ik begreep
Was de betere voeding? Die meer rust gaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

John Wx

Quote from: gsuk on December 25, 2020, 08:06:26
Het was niet zo zeker het extra vermogen.
Wat ik begreep
Was de betere voeding? Die meer rust gaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Die is nagenoeg het zelfde, denk dat de Marantz stuk was of "virus"  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.