Stereo set en HT set van Joost

Started by JoWa, December 23, 2020, 17:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoWa

Ik zag dat ik al wel lang lid ben van het HTForum, alleen nog niet veel gepost, wel veel meegelezen.
Na al jaren veelal op het Marantzforum te hebben gepost nu na alle veranderingen in de set het afgelopen half jaar de set hier ook eens posten.

Sinds 2020 jaar heb ik een aparte ruimte aka mancavce voor m'n audio/headfi set.
De HT set staat gewoon in de woonkamer.

De oude audio set
De afgelopen tiental jaren bestond mijn set uit een Marantz KI-Pearl set met Xanadu DS-17E MK2 luidsprekers en Nordost Frey bekabeling.
Daarnaast een Auralic Aries Mini als streamer/endpoint met LMS op een server en Spotify als streamingdienst.



De huidige audio set (2023)
De huidige set is in opbouw sinds 2020 en bestaat in basis uit twee componenten: een paar digitale actieve luidsprekers en een systemhub met streaming functie.
Op de systemhub zijn de verschllende audio bronnen aangesloten:
  • Muziekserver
  • SACD-speler
  • Platenspeler

Actieve luidsprekers
De set heb ik het afgelopen najaar compleet omgegooid en ben overgestapt op actieve luidsprekers van Dynaudio met een Linn DSM als Systemhub.
Ik heb gekozen voor de Dynaudio Focus 30 XD omdat ik de basis sound van Dynaudio wilde houden (in de DS-17E zitten ook Dynaudio units) en deze digitaal zijn aan te sturen.

Systemhub
Vanuit de Dynaudio's als basis ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe voorversterker/streamer waarop ik ook analoge bronnen kan aansluiten en digitaal uit kon richting de Dynaudio's.
Na een voorselectie te hebben gemaakt en veel te hebben gelezen op o.a. het HTForum uitgekomen op een Linn Akurate Exakt DSM/0. Dit is de versie zonder analoog uit en met HDMI1.4 aan boord.
Deze heeft voor mij de benodige ingangen (line in/phone in/digitaal in/streamer/hdmi), de coaxiale digitale uitgang en is via een app te bedienen.
Via de Systemhub heb ik ook toegang tot Spotify en Qobuz.
Het HDMI-board is in 2021 vervangen door een HDMI2.0 variant, wat de mogelijk geeft voor de uitbouw naar een 4K opzet.
De Linn is sindsdien een Akurate DSM/1 geworden. Er kan nog een surround module in, maar aangezien ik geen surround opzet heb vond ik een extra investering van dik €2K een beetje overdreven...

CD-speler
Ik heb nog veel (SA)CD's en vind het zelf relaxed om een CD op te zoeken en deze af te spelen, dus de (SA)CD-speler diende te blijven.
Op dit moment is dat een Marantz SA-KI Pearl. Deze begint ondetussen al op leeftijd te komen, maar speelt prima alles af.
De CD-speler is analoog aangesloten op de systemhub, omdat de SACD-laag niet digitaal wordt uitgestuurd door de Marantz en de Systemhub en de luidsprekers geen DSD aankunnen.

Platenspeler
Als platenspeler gebruik ik een gereviseerde Luxman PD-291 met een AT 95SH element. Dit is dit moment meer dan voldoende voor wat ik aan platen heb.
De platenspeler is op de interne phonokaart van de Systemhub aangesloten.

Muziekserver
Als muziekserver gebruik ik LMS 8.4.x met Ubuntu Linux 20.04.1 als OS. Deze is geïnstalleerd op een Intel-NUC Gen10.
De Intel-NUC is qua hardware zwaar overgedimensioneerd, maar gezien LMS ook de conversie doet van o.a. DSF/DFF naar PCM (FLAC) richting de Linn van m'n muziek collectie heb ik liever wat processing power over dan te weinig.

LMS ben ik al jaren fan van en als je deze netje inricht met de juiste plug-ins kan je bijna alles naar bijna alles streamen. Als app gebruik ik iPeng en Qobuz. Spotify gebruiken m'n vrouw en dochter.

De muziek werd eerst naar de DSM gestuurd via de uPnP plugin van LMS, maar door de gapless uitdagingen van de slechte combi uPnP en Openhome van DSM ben ik overgestapt naar de HDMI connectie tussen de NUC en de Systemhub.
De Squeezelite endpoint voorziet nu de Systemhub van alle muziek in de gewenste sample rate (44.1k-192k) in 16-24 bit.

Bekabeling
Na de overstap naar een bijna complete digitale set heb ik een groot deel van de Nordost bekabeling verkocht, want niet meer nodig.

De connectie tussen de systemhub en de luidsprekers wordt gemaakt door Audioquest Carbon Coax kabels.
De Cd-speler is analoog aangesloten met een set Nordost Frey MK1 interlinks.
De platenspeler is analoog aangesloten via de standaard bekabeling van de platenspeler.

Tussen de server en de Systemhub zitten verder een paar  Audioquest Forest Cat 7 Ethernetkabels. Verbinding met het netwerk verloopt via een Netgear Prosafe GS108 switch, welk rechtstreeks is bekabeld aan de Fritz! router.
Daarnaast is sinds het enablen van de Squeezelite player op de NUC, een Audioquest Vodka eARC HDMI kabel tussen de NUC en de DSM gekomen.

Stroomkabels en stekkerblok
Achter de set heb ik een goot gemaakt met daarop de WCDs voor de set, de luidsprekers, de TV, de PS-5, de Nintendo Switch, het glasvezelmodem en de wifi-router.
De bekabeling naar de WCDs in de goot is stervormig aangesloten in de goot. Deze gaat nog worden aangesloten op een aparte groep in de meterkast, via een gewone grondkabel.
De luidsprekers zijn via AudioQuest Monsoon stroomkabels aangesloten op de goot.

De set in het meubel zit aangesloten op de Oehlbach XXL Powersation 909.
De stroomkabel tussen de goot en de Powerstation is een AudioQuest NRG-Z3.

Aangesloten op de Powerstation zijn:
  • de Systemhub via een AudioQuest NRG-Y3 stroomkabel,
  • de SACD-speler via een standaard stroomkabel,
  • de Intel NUC via een standaard stroomkabel,
  • de platenspeler via een standaard stroomkabel,
  • de UBP-speler via een standaard stroomkabel,
  • de Harmony lader, de Harmony hub en de oplader voor de PS-5 joysticks via een USB-adapter
  • de voeding van de netwerkswitch,
  • de voeding van de TV-receiver,

HT-deel
Het HT-deel bestaat uit volgende componenten
  • LG 75UN70706LD 4K TV
  • Sony UBP-X800M2 UBD-speler (via de systemhub)
  • KPN TV Receiver (via de systemhub)
  • Nintendo Switch (via de TV)
  • Sony PS-5 (via de systemhub)

Het kan altijd beter qua kwaliteit, maar de TV voldoet prima en is lekker groot. Heel fijn met films en streaming van series.

De HDMI bekabeling is van Audioquest:
  • De systemhub is aangesloten op de TV via een Vodka 4/8K HDMI.
  • De UBP is aangesloten op de systemhub via een Vodka 4/8K HDMI.
  • De NUC is aangesloten op de systemhub via een Vodka 4/8K HDMI.
  • De PS-5 is aangesloten op de systemhub via een Blueberry 4/8K HDMI.
  • De TV-receiver is aangesloten op de systemhub via een Blueberry 4/8K HDMI.
  • De Switch is aangesloten op de TV via een Slinky 4K. Dit zijn heerlijke dunne kabels, jammer dat ze deze niet meer maken.

Headfi set
Naast de audio set heb ik ook een headfi 'set'. Deze bestaat sinds juni 2021 uit een Hifiman Ananda BT open koptelefoon en een B&O BEOPLAY HX gesloten ANC koptelefoon.

Het geluid van de Ananda BT bevalt zeer goed, zelfs via BT op de iPhone.
Het ontbreken van kabels is echt heerlijk. Niet meer vast zitten aan je luisterplek, top.  :music:
Bekabeld via USB aan de telefoon of de laptop zorgt voor een nog beter geluid, maar doe ik niet vaak: je zit dan weer vast aan een kabel.

Dat is de set nu rond oktober 2023.

Groeten Joost
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

vanzomereng

Mooie set Joost maar ff onder ons.....
je krijgt straks geouwehoer, dat ze beginnen te zanikken over de plaatjes en foto's die ze missen  :notify:

Dynaudio's  :inlove:


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

JoWa

Alvast een aantal foto's toegevoegd   :)
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Van harte welkom Joost 8).

Leuke set, lekker uitgebreide beschrijving :coffee: en foto's toegevoegd :clapping:. Leuk dat je ook de oude set beschreven hebt. Lijkt me dat het geluid van de passieve Xanadu's nogal verschilt van de actieve Dynaudio's.

Werk zelf ook met LMS/iPeng. Werkt de Linn ook samen met iPeng of gebruik je die alleen voor de headphone setup? Waarom doe je de conversie van audiobestanden naar Linn? Kan die bepaalde bestanden niet aan? Wat maakt dat flac niet goed genoeg is?

In ieder geval veel plezier hier en geniet van je set en de muziek.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

JoWa

Quote from: TabCam on December 27, 2020, 10:08:51
Van harte welkom Joost 8).

Leuke set, lekker uitgebreide beschrijving :coffee: en foto's toegevoegd :clapping:. Leuk dat je ook de oude set beschreven hebt. Lijkt me dat het geluid van de passieve Xanadu's nogal verschilt van de actieve Dynaudio's.

Werk zelf ook met LMS/iPeng. Werkt de Linn ook samen met iPeng of gebruik je die alleen voor de headphone setup? Waarom doe je de conversie van audiobestanden naar Linn? Kan die bepaalde bestanden niet aan? Wat maakt dat flac niet goed genoeg is?

In ieder geval veel plezier hier en geniet van je set en de muziek.

Dank je wel.

De basissound zit er zeker in doordat in de Xanadu's ook Dynaudio units zitten, echter is de sound van de actieve Dynaudio's echt een aantal stappen beter. Hoog, mid en laag zijn veel beter geintegreerd en sterk ritmische muziek klinkt zelfs bij mindere opnames beter.
Daar kon de Xanadu's echt van over de zeik van raken. Caro Emerald is nu wel genietbaar.

Ik vind iPeng een fijnere app dan de Linn app.
In LMS heb ik Qobuz nu geïntegreerd, dan kan ik HD-files vanuit Qobuz naar de DSM streamen.

De DSM stuur ik aan via de uPnP-bridge in LMS, daarnaast is ook Airplay beschikbaar op de DSM.
De locale muziek op de NUC is nu nog in veel formaten(DSF, DFF, FLAC, MPC, APE, Etc). Bezig deze, behalve de MP3 files, om te zetten naar FLAC.

Omzetting van o.a. DSF-files laat ik aan de C-3PO plugin over. Deze voedt vervolgens de uPnP-bridge.

De DSM zelf ziet het liefst WAV of FLAC, gekozen vanwege de bijna directe verbinding tussen de NUC en de DSM voor WAV. Dit geeft het minste gedoe.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Aangezien de Switch van m'n dochter ook zo nu en dan moet worden aangesloten op de HT-set er maar een HDMI-switch bij gekocht, omdat de LG maar drie HDMI ingangen heeft.
Het is een Nedis HDMI 4K 3 naar 1 switch geworden.
Deze zit in de kast, want schakelt zelf automatisch om naar de actieve bron.

Dochter blij, want nu niet telkens de HDMI kabel omprikken.
Ik blij, want geen getrek meer aan die HDMI kabel  :butbut:


Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

#8
Vandaag eindelijk de tijd genomen om wat instellingen aan te passen in LMS.

Ik zit/zat met het probleem dat er bij een 96/24 rip van DSOT na zo'n 24 seconden dropouts te horen waren.
Eerst eens gekeken wat de instelling was in de DSM voor Digital Output Mode. Deze stond op 192k, terug gezet naar Raw. Geen verandering, dropouts blijven.

Door naar LMS en m.b.v. iPeng gekeken wat de C-3PO transcoding helper i.c.m. de uPNP Bridge er van maken. Daar zag ik een omzetting van 2883 kbps VBR naar 702 kbps Fixed
Eerst in de uPNP bridge voor de DSM de Transcoding terug gezet naar "None". Nu ook geen verandering, dropouts blijven.
Dan blijft C-3PO over als mogelijke veroorzaker over.
Daar Converteren en Resamplen uitgezet voor FLAC en nu wordt het originele signaal doorgezet, 96/24 met 2883 kbps, en geen drop outs meer.  :pompom:



Enige nadeel is dat gapeless playback (nog) niet werkt via de uPNP bridge i.c.m. de Linn DSM.  :nopompom:
Dit is te omzeilen door op de bridge wel Transcoding aan te zetten en de muziek als één stream door te zetten naar de DSM, maar dan mis je de meta-data in de DSM omgeving, dus ook de Linn app.
Ik ga daar nog eens mee spelen, voor nu prima. Mogelijk ga ik een USB-to-SPDIF omzetter gebruiken en op de NUC de Squeezelite player gebruiken als end-point. De DSM mag het dan doorzetten naar de Dynaudio's.



O ja, hoe klinkt Delicated Sound Of Thunder Remixed & Re-edited nu?
Gewoon lekker, wel het volume lekker omhoog gooien voor het live gevoel  ;D

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

#9
Soms kan je ook te moeilijk denken en doen om gapeless muziek naar de DSM te krijgen...

De Intel NUC heeft alleen USB outputs en één HDMI output.
Die laatste in m'n denken voor een oplossing was ik helemaal vergeten, dus ik heb een Topping D10s gekocht om het USB signaal om te zetten naar SPDIF via de coax uitgang.
Dus weer een kastje erbij met weer twee extra kabels.



Dit werkte, alleen het afspelen van highres files wilde maar niet lukken.
Bummer, eindelijk gapeless afspelen, maar geen highres.

Alle settings in LMS staan goed, Squeezelite staat goed ingesteld maar geen highres muziek.

Vanmiddag tijdens een salestraining (🥱🥱🥱) dwaalde m'n gedachten af naar hoe nu die NUC op een andere manier dan via ethernet of USB->SPDIF op de DSM aan te sluiten; opeens viel het kwartje: beide beschikken over HDMI!

Op internet gezocht hoe dit nu te enablen en dat is eigenlijk heel eenvoudig: via sudo squeezelite -l komen alle bekende opties voor bij:



Gekozen voor de output 'hdmi:CARD=PCH,DEV=0', dit ingevuld in LMS bij Local Player, HDMI-kabel aangesloten tussen de NUC en de DSM, via iPeng het juiste endpoint gekozen, muziek geselekteerd en daar was: muziek en zonder gaps.



Hoe zit dit er uit in de Linn app:



Ik mis nu wel daar de meta-informatie, maar iPeng heeft dit in zich, dus eigenlijk geen gemis.

Wat ik wel zie is dat het als PCM wordt doorgezet. Zo nog kijken of ik de output 'hw:CARD=PCH,DEV=3' kan gebruiken, want deze zet het als het goed is zonder conversie door.



Configureren gaat via de nieuwe GUI van LMS: http://<servername>:9000/material


Update: keuze van de andere output maakt niets uit.
Screenshot van LMS en opties voor de Local Player:




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Nu dus een Topping D10s over.
Binnenkort maar eens te koop aan bieden :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JoWa

Thanks.

Vandaag een Logitech Harmony besteld, dan kunnen drie dedicated afstandsbedieningen de doos in.

De connectie van de NUC via HDMI aan de DSM bevalt me prima, dus de Topping D10s gaat de verkoop in.

De kast van binnen voor nu: 



Kast dicht, lekker clean:



De boekenkasten annex av-verzamelkasten worden binnen kort vervangen door één hoge kast.
Daarna kan het audiomeubel ook tegen de muur en ga ik wat aan kabelmanagement doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Hannibal_

Harmony, ja, fijne afstandsbedieningen...

Gebruik ze al heel lang en werken super
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JoWa

#14
Tijd voor een korte update.

De kast is geplaatst en audiomeubel staat nu netjes op z'n plek.
De luidsprekers zijn nu aangesloten via de Nordost Vishnu netkabels. De Supra's waren mij te stug om netjes weg te werken.

De tv ga ik nog ophangen en mogelijk rechts ook nog een enkele kast plaatsen. Eens kijken of ik dan de UD-5005 ga gebruiken of er een Sony UBP-X800M2 neerzet.
De Sony is een beetje overkill, maar bevalt beneden zo goed. Anyway, eerst maar de UD er neer zetten.



De Logitech Harmony Elite bevalt erg goed, mer één druk op de knop de juiste bron en instellingen kiezen en niet meer lopen kl..ten met drie ab's.



Hoe is het nu qua sound met de set?
De Dynaudio's zijn veel schoner qua sound dan de oude set (combi Xanadu's en Marantz).

Net de tweede cd van Mahlers Symphony no 2 beluisterd en de Dynaudio's kunnen de dynamiek sprongen in het vijfde deel erg goed aan. Wel de treble setting nu op -1 dB gezet.



Het laag is minder aanwezig dan met de Xanadu's, maar wat er is is veel strakker en sluit beter aan bij de rest van het spectrum.

Ik ben erg tevreden met de overstap naar de Dynaudio's. Deze zijn veel allrounder dan de Xanadu's en passen beter in de huidige ruimte.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

WilliamB

Ziet er erg netjes en strak uit Joost.
Veel luisterplezier  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

JoWa

Thanks!

Ik ga de Mahler cd's ook rippen, benieuwd hoe het via LMS klinkt.
Vergelijk via de analoge en spdif ingangen was moeilijk door het niveau verschil tussen beide.

Zo vier keuzes:
1) analoog
2) spdif (coax)
3) uPnP via ethernet
4) hdmi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Rob46

Top plek zo Joost :clapping: ook jij over de sound van Dynaudio tevreden. Mooie combi zo!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32



Je hebt het zo chique voor elkaar Joost, fijn een eigen ruimte, waar 'papa even tijd voor zichzelf' heeft 👌🏻
Het valt mij op dat je de Dyns relatief fors hebt ingedraaid, heb je zoveel reflecties en/of de behoefte aan een direct hoog?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Ik ben nog wat aan het experimenteren met de plaatsing.
Recht vooruit gaat hem niet worden, dan kan het laag gaan dreunen.

Ik had ze eerst nog sterker ingedraaid, op z'n KI's, maar toen werd het geluidsbeeld te smal en heel diep. Dus uit verhouding.
Nu langzamerhand weer uitdraaien en luisteren wanneer ik de verhoudingen het fijnst vind.

Ondanks de grootte van de ruimte en de kasten eigenlijk geen echt gekke zaken qua roommodes en reflecties.
De voorkant van de luidsprekers staan minimaal 50 cm uit de hoeken.
De bank staat ook ongeveer 50 cm van de achterwand.
De luidsprekers staan ongeveer twee meter uit elkaar. De afstand tot de luidsprekers is iets meer dan twee meter.

Verder kan ik op de luidsprekers zelf het hoog met 1dB up/flat/down wat aanpassen en kan ik de DSP instellen voor vrijstaand / wand / hoek.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Dat komen tot een ideale opstelling is onderdeel van de hobby. Daarmee kan je ook veel winnen of laten liggen.

Op m'n ls kan ik het hoog ook beinvloeden, de roll of en er een paar db afhalen of bijplussen. Maar ik laat alles op neutraal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Als één van m'n bronnen gebruik ik Qobuz.
Deze kan ik gebruiken via
- de native app, maar dan heb ik geen hires richting de DSM doordat dit via Airplay gaat
- de Linn app, dit vind ik geen fijne app voor het zoeken naar muziek
- de Qobuz plugin in LMS, dit zit qua mogelijkheden in tussen de native app en de Linn app, en zou hires aan moeten kunnen.

Via LMS liep ik er tegen aan dat ik geen hires muziek kon doorzetten naar de DSM via de Squeezelite endpoint.
Het bleek dat ik voor de HDMI uitgang  de samplerate (min-max) moet doorgeven aan de squeezelite daemon.
Deze draait nu dus als volgt op de NUC:
./squeezelite -n SqLite:HDMI -o hw:CARD=PCH,DEV=3 -s intel-nuc -r 44100 192000 -b 20000 300000 -m 02 03 04 05 06 07

Nu dus hires vanaf LMS naar de DSM van locale files en via Qobuz  :pompom:



Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Een nieuwe overzichtsfoto met nu ook rechts een hoge kast geplaatst en de tv vast aan de muur.



De luidsprekers zijn ondertussen een stuk minder ingedraaid dan een aantal weken geleden.
Deze opstelling bevalt wel qua geluidsbeeld.

Nu via Qobuz David Bowie aan het luisteren in 96/24 formaat.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX