Stereo set en HT set van Joost

Started by JoWa, December 23, 2020, 17:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Dat nummer van Tori is echt jouw referentie nummer he 😄 Ook tijdens M&G. Ook wel slim om een duidelijke referentie te hebben.

Quote from: JoWa on June 30, 2021, 22:21:31
De Ananda vanmiddag via een camera verloopkabeltje (Lightning naar USB female) en de USB kabel van de Ananda gekoppeld aan de iPhone en wauw dat klinkt echt gaaf.
Laag is heerlijk, lekker diep voor een planar.

Een nummer zoals 'A sorta fairytale' van Tori Amos is heerlijk met de drums en de vleugel.
Door naar 'I can't see New York'. Prachtig zoals dat geluidseffect in het laag wordt weer gegeven in het refrein. Zoeft lekker naar beneden.

Zo gekoppeld aan de iPhone kan de Ananda bestanden tot 192/24 aan.
Belangrijkste is dat opnames op CD kwaliteit gewoon al top klinken.

Ook MP3 bestanden en Spotify klinken goed. Qobuz klinkt m.i. beter.

Voor luisteren wordt het nu dus toch via de USB kabel zolang de Hifiman app voor de iPhone nog niet beschikbaar is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Vanavond weer lekker aan het het luisteren met LMS op shuffle.
Komt Within Temptation langs met It's In The Fear (lekker bombastisch).
Op de één of andere manier trok het geluidsbeeld naar links, dus even de settings voor de DSP en hoog checken.
Oepsie, links stond het hoog nog op +1 dB. [emoji15]Terug naar 0 dB gezet en beeld weer terug naar het midden. Weer verder met genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Jouw gehoor kan je iig vertrouwen  :thumbs-up:

Quote from: JoWa on August 10, 2021, 20:46:54
Vanavond weer lekker aan het het luisteren met LMS op shuffle.
Komt Within Temptation langs met It's In The Fear (lekker bombastisch).
Op de één of andere manier trok het geluidsbeeld naar links, dus even de settings voor de DSP en hoog checken.
Oepsie, links stond het hoog nog op +1 dB. [emoji15]Terug naar 0 dB gezet en beeld weer terug naar het midden. Weer verder met genieten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Ondertussen een Audioquest PowerQuest 3 aangeschaft zodat ik een betere scheiding aan kan brengen tussen m'n actieve luidsprekers en de rest van m'n set.
Eens kijken of ik er iets van ga zien/horen, eens kijken of er componenten tussen zitten welk gevoelig zijn voor rotzooi vanuit de NUC en de USB-voeding, en er dus mogelijk op vooruit gaan door de inzet van de PQ3.

Vanavond maar eens uit gaan pakken en installeren.

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Ben benieuwd 🤓

Quote from: JoWa on August 11, 2021, 17:37:09
Ondertussen een Audioquest PowerQuest 3 aangeschaft zodat ik een betere scheiding aan kan brengen tussen m'n actieve luidsprekers en de rest van m'n set.
Eens kijken of ik er iets van ga zien/horen, eens kijken of er componenten tussen zitten welk gevoelig zijn voor rotzooi vanuit de NUC en de USB-voeding, en er dus mogelijk op vooruit gaan door de inzet van de PQ3.

Vanavond maar eens uit gaan pakken en installeren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

De PowerQuest zit op z'n plek.

Dan denk je dat je met een "eenvoudig" setje niet veel kabels hebt... maar dat valt weer vies tegen.
Naast alle voedingskabels en interlinks hebben veel componenten dus ook nog een ethernet kabel en daar zijn ook weer wat HDMI kabels bij gekomen sinds de tv er hangt.
En waarom moet een tv een externe voeding hebben. Ligt er weet zo'n dikke knobbel in de weg (grrr).

Anyway, hij zit op z'n plek.
De tv en de ubp zitten aangesloten in de dedicated 8K sockets.
De platenspeler, cd-speler en de nuc op gefilterde sockets en de switch en modem voeding op de ongefilterde sockets. Nog één gefilterde socket over.
De USB kabels zitten ook direct in de PowerQuest geprikt, scheelt weer een voeding.

De actieve luidsprekers en de systemhub zitten met z'n drieën in het Supra spanningsblok te samen met het Nordost filter. De systemhub kan ik altijd nog een keer omprikken naar de PQ.

Eens kijken of ik vrijdag wat tijd heb om te gaan zit luisteren of ik verschil hoor. Ik verwacht weinig, dan kan het alleen maar meevallen [emoji16].

Mocht de PQ bevallen, ga ik kijken of ik wat meer aan kabelmgt kan doen. De PQ schroef ik dan aan het meubel en dan eens kijken of ik de huidige netkabels wat korter kan maken (beeld van tang in de Nordosts zetten nu in m'n hoofd...).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Kerre

#58
Interessant om eens over zo'n powerquest te lezen. Ben benieuwd of je verschil in geluid/beeld gaat merken. Vraagje. Had je blanco mogen beginnen had je dan direct voor de powerquest gekozen of toch voor de supra? Ik vind ze beide namelijk interessant.

Edit: misschien een beetje voorbarig aangezien je morgen misschien tijd hebt om ze te beluisteren.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Kerre

En hoe bevalt de Powerquest tov de Supra? Al rustig kunnen beluisteren of je verschil hoorde?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

JoWa

Nog niet echt tijd gehad.
Ik ga ook geen vergelijk doen van de Supra t.o.v. de AQ, want de Supra blijft.

De AQ vervangt een Rittal zevenvoudig stekkerblok.
Groot voordeel van de AQ zijn voor mij de verschillend gefilterde aansluitingen, de USB aansluitingen en de overspanningsbeveiliging.

Alle USB kabels zitten nu in het blok en niet meer in een aparte voeding of in de NUC.

De tv en de UBP zitten op de speciale 4/8K aansluitingen en de CD-speler en de platenspeler op een gefilterde aansluiting.

De luidsprekers blijven aangesloten op het Supra-blok via de Supra netkabels. Daar naast de Nordost Qv2 geen extra filters voor de versterkers in de luidsprekers.

De DSM zit ook nog in de Supra geprikt, daar kan ik nog wat mee testen wat betreft plaatsing in de AQ of in de Supra. Maar dat heeft geen haast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

fugazi_2009

Ik heb mij altijd laten vertellen (door Bjorn) dat de Linns gefilterde stroomblokken niet fijn vinden. Dus dat zou bij jou betekenen dat die mooi in de Supra mag blijven.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JoWa

 ^^ daarom zit deze (nu nog) in de Supra.
Vanmiddag wat tijd genomen om lekker te luisteren en de switch naar de Audioquest PowerQuest 3 bevalt goed, dus deze mag blijven.

Vanavond verder tijd gestoken in het reanimeren van m'n Logitech Radio.
Deze was een tijd geleden uitgevallen en nu tijd genomen om het defect te vinden en mogelijk te verhelpen.
De voeding als eerste gecheckt en deze doet het nog.
Daarna gekeken hoe de voedingsaansluiting in de Radio er uit zit en hoe de kabel blijft zitten.
Hmm, daar zit aardig wat speling, dat wordt open maken om er goed bij te kunnen.

Blijkt zo'n Radio behoorlijk netjes in elkaar te steken:

  • schermpje over de luidsprekers er af halen
  • twee schroeven los maken
  • elektronica deel iets verschuiven en het is uit de behuizing
  • twee kabels losmaken en ik kan bij bij de voedingsaansluiting
  • de voedingsaansluiting los schroeven voor inspectie

Door het jaren lange gebruik was de veer welk tegen de buitenkant van de stekker aankomt z'n veerkracht verloren.
Het was nu een kwestie van even terugbuigen en checken of de stekker goed blijft zitten.
Yep, het zit nu goed.
Weer terug inbouwen en de kabels weer vast maken aan het elektronica deel voor testen of de Radio weer aan gaat:
we hebben beeld, dus verder met weer in elkaar zetten.

De Radio staat nu weer fijn te spelen op de slaapkamer, herkende de LMS-server gelukkig gelijk dus weer muziek in de slaapkamer. :pompom:
Verder maar eens kijken of ik de firmware kan upgraden 7.7.x naar 8.x, maar dat komt later wel.

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Logotech heeft veel mooie, degelijke en gebruikersvriendelijke spulletjes gebouwd. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat zij niet verder zijn gegaan met de SBT. Deze had zoveel potentie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

#64
Quote from: Xander32 on August 21, 2021, 09:38:51
Logotech heeft veel mooie, degelijke en gebruikersvriendelijke spulletjes gebouwd. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat zij niet verder zijn gegaan met de SBT. Deze had zoveel potentie.

Vind ik aan de ene kant ook onbegrijpelijk vanwege het zeer mooie systeem van LMS icm met verschillende type endpoints.
LMS icm de uPnP, Chromecast bridge en Airplay plugins geeft je zo veel flexibiliteit ri endpoints.

Echter, en daar is waar het mogelijk knelde bij Logitech: je hebt nl niet direct SB endpoints nodig bij LMS, wat ook nog eens gratis is.
Ze hadden een open systeem, maar verdiende te weinig op de SB hardware.

Het gat wat Logitech heeft achter gelaten is gedeeltelijk ingevuld met Roon wat geld vraagt voor de sw licentie en aan makers van endpoints welk Roonready zijn.
Je ziet echter dat ze te weinig verdienen aan de perpetual licenties en het liefst zien dat je naar subscriptions gaat.
Dit is een algemene trend in de ICT, wat nog afwachten is wanneer ze Roon naar de Cloud hebben gemigreerd ipv draaien op local servers [emoji854].

Ik blijf zelf lekker werken met LMS zolang ze dit vanuit de community blijven ondersteunen.
Lekker bezig blijven met Linux en de software op een NUCje [emoji1360].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

De Squeezebox Radio had last van een voor gebruikers van dit type radio een berucht probleem: het snel wegvallen van de wifi-verbinding en niet meer connecten. 
Het bleef op deze manier wel een erg grote klok/wekker.
Mogelijk komt dit door issues met Wifi6 netwerken en de wlan-stack van de Radio.

Voordeel van een grote community rond LMS en de Squeezeboxen, is dat er snel een workaround beschikbaar is in de vorm van WLANPoke.
Tijdens een moment van een lange wifi-verbinding eerst de laatste firmware geïnstalleerd en daarna de wlanpoke workaround geupload naar de Radio.

Vanaf enable ervan geen issue meer gehad met het wegvallen van de Wifi op de Radio.
Deze is nu weer gewoon bruikbaar voor waar deze voor bedoelt is: het streamen van muziek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Wat tof dat je de SBT nog steeds gebruikt. Dat was mijn eerste streamer en daar heb ik veel plezier van gehad. Ik snap nog steeds niet dat Logitech zelf deze niet in de lucht heeft gehouden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Dit is de Radio, het dikkere broertje [emoji6]



De SBT heb ik ook nog in opslag, binnenkort maar eens op eBay / MP zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

De Logitech spullen waren toen goed ontworpen, erg gebruikersvriendelijk en m.i. netjes geprijsd. Aantrekkelijke producten. Volgens mij heb ik van de SBT afscheid genomen enkel omdat deze Spotify niet meer ondersteunde. En ik ben niet zo'n whizzkid zoals jij die plug ins etc kan installeren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Het aantal werkende apps op de Sony TV worden steeds, dus vanmiddag de ChromecastUltra er maar aangehangen.
Kon ik in alle rust Paris-Roubaix kijken [emoji3][emoji1360][emoji2191][emoji1395][emoji2191][emoji1395]

Respekt voor de renners, wat zagen ze er naar afloop uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Zo, kreeg een waarschuwing dat ik in m'n eigen topic al meer dan zestig dagen geen updates hebt geplaatst  ;D

Deze update is wel een grote want we gaan komende maand (alweer) verhuizen  :blink: en wel richting Soest.
In het nieuwe huis vervalt de mancave, zat er toch al te weinig, en komt de set in de woonkamer te staan.
De Focal Dimension soundbar/base gaat in de verkoop, want de Dyns gaan de primaire speakers worden.
De LG blijft als TV, deze bevalt prima.

Nog meer veranderingen? Ja, in de set worden de noname coax kabels vervangen door AudioQuest Carbon Coax kabels.
Deze kon ik o.a. via het forum voor een mooie prijs kopen.

Grootste voordelen van de nieuwe woning verder:
- een garage: topplek voor m'n fietsen en kan ik droog onderhoud er aan doen,
- dicht bij het bos: i.p.v. een uur fietsen nu maar vijf minuten fietsen voordat ik met de MTB in het bos ben  :pompom:

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

brt

Het leest als een paar weloverwogen moves, mooi hoor!

Grappig om te lezen dat je de mancave weinig gebruikte, ik denk dat ik daar ook weinig zou zitten. Genoeg momenten 's avonds om alleen of samen muziek te luisteren. Maar ja, je krijgt (ik in elk geval) wel een woonkamer die zowat om de stereo is heengebouwd, als je het een beetje goed wil doen.

En 5 minuten van het bos wonen is sowieso een goed idee!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

JoWa

Stereo in de woonkamer is doorgenomen met m'n vrouw en akkoord bevonden [emoji16].
Voordeel van de Dyns is dat ze aktieve luidsprekers zijn met ingebouwde DSP.
Ik kan ze daardoor aardig in de hoek zetten zonder dat het gaat dreunen.
En anders kunnen er altijd nog proppen in de b.r. openingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Waar staat de set momenteel dan Joost?

Quote from: JoWa on January 21, 2022, 14:22:33
Stereo in de woonkamer is doorgenomen met m'n vrouw en akkoord bevonden [emoji16].
Voordeel van de Dyns is dat ze aktieve luidsprekers zijn met ingebouwde DSP.
Ik kan ze daardoor aardig in de hoek zetten zonder dat het gaat dreunen.
En anders kunnen er altijd nog proppen in de b.r. openingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Déja vu: in dozen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX