Stereo set en HT set van Joost

Started by JoWa, December 23, 2020, 17:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoWa

Vanmiddag weer eens lekker Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl gekeken, maar nu in de mancave.
Het geluid is voor een 2.0 opstelling erg goed.
Dialogen zijn erg goed te volgen en de kanonschoten erg indrukwekkend.

Maar wat wen je snel aan een 75" scherm, welk beneden staat. Ondanks dat ik jaren zeer te vreden was met de Sony van 50", vind ik het beeld nu gewoon klein.
Het is voor een wat oudere tv nog behoorlijk goed, maar size does matter.

Op termijn (denk hierbij aan een paar jaar) eens kijken naar een ust beamer en bijbehorend scherm [emoji848]
Past ook beter bij het geluid [emoji41]

Maar eerst de Marantz UD5005 en de DV12S2 op MP zetten en nog een Sony UBP-X800m2 er voor in de plaats kopen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JoWa

Morgenochtend met de Linn langs Concerto voor een upgrade naar HDMI2.
Dan is die vast klaar als er later een 4K scherm en bron bij komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Bij Concerto Audio langs geweest in Amsterdam voor de upgrade van de Akurate DSM naar HDMI2.
Ze zitten echt op een hele gave locatie vanaf 1 mei:



Korte rondleiding gehad van Alex terwijl het nieuwe HDMI board er in werd gezet. Alex bedankt voor de goede service.
Je kan ook overnachten op het schip. Gaaf voor degene die een keer Amsterdam willen bezoeken.

De Akurate DSM is nu dus een DSM/1 geworden.
Voordelen: ondersteund HDMI2 en ARC en CEC.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

De Isoacoustic Gaya III zitten onder de luidsprekers.
Meeste werk was het uitdraaien van de spikes met een inbussleutel.






De grote vraag of ik nu verschil in geluid merk en m'n eerlijke antwoord is: weinig.
Dat komt ook omdat ik nu geen zin heb om technisch te gaan luisteren.
Ik heb via Qobuz een afspeellijst geselecteerd en zit daar nu lekker van te genieten.
Geen irritaties over hoog, midden, laag; gewoon muziek, nu Kate Bush met Running Up That Hill.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Kan (en wil) je ze nog retourneren Joost?
Indien je geen verschil hoort zijn het wel prijzige voetjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

En anders heb je mooie voetjes , die er best solide uitzien.

Verder staan je luidsprekers zeer stabiel en hufterproof.

JoWa

De Gaias blijven er lekker onder. Zelfs m'n vrouw vindt het er mooi onder staan [emoji16][emoji1360].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Zien er strak uit: die speakers van jou.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

JoWa

Quote from: Vinyl_Fuchs on June  6, 2021, 19:53:24
Zien er strak uit: die speakers van jou.

Thanks! Leuk om jou hier ook op dit forum tegen te komen.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Vinyl_Fuchs

Mijn kameraad die het schuld is dat ik in me 2008 "hernieuwd" in vinyl en audio ben gaan interesseren, heeft zich hier aangemeld (zijn 1e audioforum: op mijn aanraden  :-X)
Krijgt deze week zijn nieuwe LS. Ben benieuwd, ik hou me voorlopig nog ietwat afzijdig. Blijft dat dit het meest actieve platform is (ondanks misleidende naam, ook voor stereo-adepten) en daardoor ook interessant.

Gr. Roy
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

#37
Niet zo bescheiden joh, je hebt een pracht set, het is misdadig om die hier niet te delen  8)


Quote from: Vinyl_Fuchs on June 14, 2021, 19:32:05
Mijn kameraad die het schuld is dat ik in me 2008 "hernieuwd" in vinyl en audio ben gaan interesseren, heeft zich hier aangemeld (zijn 1e audioforum: op mijn aanraden  :-X)
Krijgt deze week zijn nieuwe LS. Ben benieuwd, ik hou me voorlopig nog ietwat afzijdig. Blijft dat dit het meest actieve platform is (ondanks misleidende naam, ook voor stereo-adepten) en daardoor ook interessant.

Gr. Roy
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Je mag je set best hier tonen hoor Roy.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Zo, besloten om binnenkort te starten met de verkoop van m'n huidige koptelefoons (een AKG K-701 en een Hifiman Sundara) en m'n Chord Mojo.

Ik was het gedoe met verlengkabels en vastzitten aan de luisterplek helemaal zat, dus heb ik een Hifiman Ananda BT besteld.
Deze werkt gewoon met Bluetooth of via een USB kabel met je computer of telefoon.
Geen gedoe meer met extra losse versterkers als een Chord Mojo, de DAC met versterker en BT ontvanger gewoon ingebouwd in de koptelefoon.

De Hifiman Ananda BT lijkt prijzig, maar tel je de prijzen van de Sundara, de Mojo en de benodige USB kabels en verlengkabel bij elkaar op, zit je zo goed als op dezelfde prijs van de Ananda BT.

Er zit ook nog een mogelijkheid bij om de Ananda BT met de bijgeleverde microfoon als headset te gebruiken bij webmeetings, maar daar gebruik ik m'n Aftershokz voor.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Nice 👌🏻 Begrijpelijke keuze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Volgens  Positive-Feedback ben ik door de aanschaf van de Ananda BT het audiophile zijn ontstegen en gepromoveerd naar prosumer [emoji16][emoji2957]

Hoe dan ook, nu gewoon lekker muziek luisteren via de set.
De Ananda BT komt vermoedelijk begin volgende week pas binnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

De Chord Mojo en de Sundara have left de building. [emoji3060]

De Hifiman Ananda BT is binnen en klinkt via BT verrassend goed.
Gisteravond film gekeken met de Ananda BT gekoppeld voor het geluid en beviel prima.
Wel wat warme oren na afloop, maar verder goed te doen.

Muziek vind ik zeer goed klinken via BT van de iPhone. Laag is beter aanwezig en mooier gedefinieerd dan met de Sundara.

Connecten met de iPhone via BT ging zeer makkelijk en gaat bij aanzetten zeer vlot.
Connecten met de laptop via BT was ook vlot gedaan, via USB gaf wat meer werk vanwege downloaden en installatie van driver in Windows.

Al met al zeer te vreden met de Ananda-BT.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Mooie hoofdtelefoon en zo te lezen heeft het bt de afgelopen jaren flinke stappen gemaakt 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Thanks.
BT heeft zeker grote stappen gemaakt de laatste jaren.

Een jaar of zes/zeven geleden had ik een Philips BT koptelefoon en die klink via BT meh.
Via de kabel al beter, maar da's niet draadloos.

Deze verslaat via BT de combi Mojo/Sundara, dus ben ik dik te vreden.

Nu nog eens kijken of ik de Ananda kan koppelen aan de NUC op Linux, just for fun, om te kijken of ik dan via Squeezelite de koptelefoon kan kiezen als destination.

Bediening blijft dan gewoon via iPeng, alleen scheelt het een compleet netwerk voordat het bij de koptelefoon is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

WilliamB

Mooie aanwinst Joost.
Veel plezier ermee  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

JoWa

Dank je William.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

brt

Mooi ding zeg. En ik snap heel goed dat je voor BT kiest vanwege het gebruiksgemak en de bewegingsvrijheid.
Speelt bluetooth lossless? Heb je het vergeleken met het aansluiten via een kabel?

Ik wil ooit de Sundara nog wel eens kopen als alternatief voor het niet-luisteren via de stereo. De lyrische reviews hebben me nieuwsgierig gemaakt.

Misschien een domme vraag, maar omzeil je via bluetooth de dac, of gebruik je daarmee de dac van je iPhone?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

JoWa

Quote from: brt on June 30, 2021, 20:45:54
Mooi ding zeg. En ik snap heel goed dat je voor BT kiest vanwege het gebruiksgemak en de bewegingsvrijheid.
Speelt bluetooth lossless? Heb je het vergeleken met het aansluiten via een kabel?

Ik wil ooit de Sundara nog wel eens kopen als alternatief voor het niet-luisteren via de stereo. De lyrische reviews hebben me nieuwsgierig gemaakt.

Misschien een domme vraag, maar omzeil je via bluetooth de dac, of gebruik je daarmee de dac van je iPhone?
BT is niet lossless, maar met een modern codec klinkt het zeer goed.
Hier in NL is in de Apple store de Hifiman app helaas niet te downloaden, nog niet gevonden waarom, daarin kan je nl codecs kiezen.

In de Ananda zit de DAC en de versterker.
BT en de Lightning uitgang van de iPhone zijn beide digitaal.

Voor de modernere iPhone heb je of zo'n extern DACje nodig wat met de iPhones 7 en hoger mee kwam of een andere dac welk je kan aansluiten op de iPhone of een koptelefoon met ingebouwde dac.

Daarnaast natuurlijk de BT mogelijkheid.

Bij de Sundara zou ik wel een usb dac kopen met wat power, zoals een Mojo.
Deze kan je via het verloopkabeltje dan aansluiten op je iPhone of bij een Android phone gewoon rechtstreeks.

Wifimedia kan je daarin goed adviseren.

Let wel op bij een iPhone: een lighting-usb kabel gaat niet werken. Je hebt dat camera verloopkabeltje nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

De Ananda vanmiddag via een camera verloopkabeltje (Lightning naar USB female) en de USB kabel van de Ananda gekoppeld aan de iPhone en wauw dat klinkt echt gaaf.
Laag is heerlijk, lekker diep voor een planar.

Een nummer zoals 'A sorta fairytale' van Tori Amos is heerlijk met de drums en de vleugel.
Door naar 'I can't see New York'. Prachtig zoals dat geluidseffect in het laag wordt weer gegeven in het refrein. Zoeft lekker naar beneden.

Zo gekoppeld aan de iPhone kan de Ananda bestanden tot 192/24 aan.
Belangrijkste is dat opnames op CD kwaliteit gewoon al top klinken.

Ook MP3 bestanden en Spotify klinken goed. Qobuz klinkt m.i. beter.

Voor luisteren wordt het nu dus toch via de USB kabel zolang de Hifiman app voor de iPhone nog niet beschikbaar is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX