Set van Henkt1

Started by henkt1, December 4, 2022, 12:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Dat is jammer Henk het is een van de beste oplossingen voor 2 subs.

Rob

henkt1

Quote from: Rob_Dingen on December 15, 2022, 15:24:18
Dat is jammer Henk het is een van de beste oplossingen voor 2 subs.

Rob

Mocht ik ooit aanpassingen maken met het audiomeubel dan ga ik daar zeker rekening mee houden.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

henkt1

Hallo allen,

Het was even stil.  Hier dan. Thuis niet.
Ik heb een tijdje zitten prutsen met Dirac en kwam tot de conclusie dat het niet mijn ding is.
Dirac aan en het geluidsbeeld stortte in.  4x opnieuw gemeten, andere settings, lezen op fora. Voor mij is het Dirac boek dicht. 

Ondertussen kwam ik een Accupahse C2000 pre amp tegen.  Geprobeerd en het was direct duidelijk.  Zelfs met een zidoo Z1000 als streamer, analoog op de Accuphase, was al veel beter dan met de NAD M10 als bron/pre. Die deal was dan ook snel gesloten.

Inmiddels heb ik een Bluesound Node N130 gekocht met een LPSU interface upgrade kit met een Forester F1 voeding.
Als DAC doet de DAC60 dienst.

De sub rechts voor is verplaatst naar rechts achter. Dit haalde de bump op 30hz uit het geluidsbeeld.

Over het algemeen kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. Alle audiofiele cliche's kan je hier invullen maar het belangrijkste is: Het maakt muziek! Subtiel wanneer nodig, rockend waar het kan en nooit vermoeiend. 

Het gaat ooit vast wel weer kriebelen maar nu eerst lekker luisteren.

groet,

Henk







JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Mediator

Proficiat. Das ook een behoorlijke Accuphase eindbak. Welke is dat? Is dat nu wel of niet een Technics draaitafel? Doet die ook nog dienst?

henkt1

Quote from: Mediator on July 17, 2023, 22:15:49Proficiat. Das ook een behoorlijke Accuphase eindbak. Welke is dat? Is dat nu wel of niet een Technics draaitafel? Doet die ook nog dienst?

Dank,

zie een stukje van mijn openingspost: Accuphase P5000 maar eens geprobeerd.  Dat proberen duurde exact 10 seconden...
De draaitafel (Technics SL-1200 GR)  is het speelgoed van mijn vriendin.  Zij vind het geweldig om plaatjes te draaien.  Alhoewel ik een groot zwak heb voor mooie draaitafels, merk ik ook dat ik te lui ben om dit goed te doen.  Maar het past wel mooi in het plaatje.
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Xander32

Mooie set, mooie aanwinsten. Tof dat je direct duidelijk had dat het "klopte", dat deze pre bracht wat je zocht 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de JBL ls bevallen ook nog steeds goed?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

henkt1

Quote from: Xander32 on July 18, 2023, 06:36:40... de JBL ls bevallen ook nog steeds goed?

Meer dan uitstekend.  Maar ooit wil ik voor een 'endgame' speaker gaan.
Hoe en wat weet ik nog niet.  Komt ooit wel.
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Xander32

Indien je 15 mille vrij kon besteden, wat zou het dan worden¿

Quote from: henkt1 on July 18, 2023, 06:53:03Meer dan uitstekend.  Maar ooit wil ik voor een 'endgame' speaker gaan.
Hoe en wat weet ik nog niet.  Komt ooit wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

henkt1

Quote from: Xander32 on July 18, 2023, 12:51:55Indien je 15 mille vrij kon besteden, wat zou het dan worden¿


Ik zou zeker een Klipsch La Scala een auditie laten doen,  maar mogelijk ook een Magnepan of een Wilson Audio (2e hands) of een mooie standmount.  Het kan dus alle kanten op.  Compleet andere invalshoeken (hoorn of Ribbon) horen zeker tot de opties. Buiten het geluid moet ook de afwerking buitengewoon zijn.
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

roeleken

#60
Quote from: henkt1 link=msg=3660825 date=quote author=henkt1 link=msg=3660825 date=1689628113]
De draaitafel (Technics SL-1200 GR)  is het speelgoed van mijn vriendin.  Zij vind het geweldig om plaatjes te draaien.  Alhoewel ik een groot zwak heb voor mooie draaitafels, merk ik ook dat ik te lui ben om dit goed te doen.  Maar het past wel mooi in het plaatje.

Aan die draaitafel is niks mis hoor, ik ben zelf groot fan van direct aangedreven tafels. Zware snaar aangedreven tafels halen vaak de levendigheid uit de muziek.  Ik heb zelf een Denon DL103-r element en ben daar erg tevreden over   ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

DofN

Quote from: roeleken on August 25, 2023, 10:00:27Zware snaar aangedreven tafels halen vaak de levendigheid uit de muziek. 

Die kende ik nog niet. Interessant.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

Quote from: DofN on August 25, 2023, 18:03:42Die kende ik nog niet. Interessant.
Kan me er wel wat bij voorstellen  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Quote from: henkt1 on July 18, 2023, 18:13:02Ik zou zeker een Klipsch La Scala een auditie laten doen,  maar mogelijk ook een Magnepan of een Wilson Audio (2e hands) of een mooie standmount.  Het kan dus alle kanten op.  Compleet andere invalshoeken (hoorn of Ribbon) horen zeker tot de opties. Buiten het geluid moet ook de afwerking buitengewoon zijn.

Een hoorn, vliezen en een conventioneel speaker ontwerp. Das best allemaal verschillend voor wat betreft geluid.

henkt1

Klopt,  als het anders wordt, dan moet het ook goed anders worden. 

Maar dat is allemaal toekomstmuziek.  En het is niet de bedoeling dat ik ga veranderen om het veranderen.

we gaan het zien.


JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest