Alien box 2003 (9 disc version)

Started by Spacebass, June 1, 2004, 00:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Heeft iemand deze versie al eens vergeleken met de oorspronkelijke 4 disc box?

Zo ja is er een beeld verbetering?
De "oude" box valt toch aardig tegen qua beeldkwaliteit...



MdB

#1
QuoteDe "oude" box valt toch aardig tegen qua beeldkwaliteit...
Heb zelf de "oude" box maar kan niet zeggen dat deze tegenvalt. ;D
Misschien dat iemand met de "nieuwe" box en ervaring met "oude"box hierover kan vertellen. ;D
Beter duur dan niet te koop.

Spacebass

Misschien word ik wel te kieskeurig, maar enorm veel korrels in IV gezien en veel detailverlies, tegen het einde wordt het beter (of wen je eraan)..

Ik hoopte idd op iemand die beide boxen vergeleken heeft (qua beeld en geluid)

jaco

Ik dacht dat Garmt hem destijds gekocht heeft op R1 en zijn oude weggedaan heeft.
Misschien samen met hem gaan vergelijken ?

Jaco

bmateijsen

Ik heb toen zijn oude R1 box gekocht...  Maar Jaco jij hebt ze toch allebei?

Groet Bjorn

jaco

Quote from: bmateijsen on June  1, 2004, 09:26:58
Ik heb toen zijn oude R1 box gekocht...  Maar Jaco jij hebt ze toch allebei?

Groet Bjorn
Nee ik ben wel gek, maar niet zo gek. De films zijn wel OK, maar zo erg onder de indruk ben ik ook weer niet.
Wat ik wel dubbel (in elke uitgave haast) heb is: Dune, Das Boot, Unforgiven.

Jaco

Grindtegel

Ik heb de oude R1 box, maar ik heb laatst Alien (deel 1 dus) opnieuw aangeschaft, Regio 1. Dit is dezelfde versie als die in de Quadroligy zit. Het beeld is toch wel een stuk beter dan die van de oude R1 box, geluid weet ik niet.

De andere delen van de Quadrilogy schijnen niet veel beter te zijn dan de originele box, dus vond ik dat niet de moeite waard.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Bedankt voor jullie tips...  8)

Een collega zei net ook al dat deel 1 en 3 beter waren in de nieuwe box...deel 4 moet hij nog bekijken.

mmm Misschien een goed plan om de nieuwere uitgaven die wel verschillen aan te kopen  :D

Jinsu

Hoi,

Ik krijg constant hang ups als ik de DTS-track kies, dit is bij de R1 en de R2 het geval op exact dezelfde posities ;) . Het kan aan mijn denon liggen, ik lig er niet van wakker ;) .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Scorpion

Misschien moet het dan aan je denon liggen ja, want ik heb nergens last van. Hij blijft het prima doen...tot zover dan...

patrick_vdb

Hi Space,

Ik heb zowel de Legacy alsook de nieuwe uitgaves thuis liggen, helaas wel R2. Dit neemt echter niet weg dat er toch een behoorlijk verschil is in beeldkwaliteit tussen Alien uit 1999 en de nieuwe release, ook het geluid hebben ze wat opgepoetst maar dat vond ik niet zo erg schokkend. Aliens en de andere delen moet ik nog gaan vergelijken.

Opvallend was wel dat de nieuwe versie van Alien anders geframed is.

Mvrg

Patrick

Lone Ranger

Ik heb die mooie Japanse versie. ;)
Dan heb je ze ook allevier in DTS. En Aliens klinkt in DTS echt geweldig.
Alien 3 en 4 moet ik nog kijken.

Gr.Fred.

Spacebass

Japanse versie  O0 waar heb je die dan vandaan  ???

Scarp


Spacebass

#14
LOL  ;D Ik bedoel uiteraard waar je die zou kunnen kopen  ;)

FrankB

Als je bij play deze versie los koopt, krijg je bij elke dvd de 2e gratis. Dus betaal je maar 2 van de 4 dvd's en ben je voor 34 pond klaar ;D

Mis je 1 dvd met extra's maar dat weegt volgens mij niet op tegen deze besparing  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12