EDV Mijn set.

Started by EDV, December 23, 2020, 16:22:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EDV

Eerst en vooral mijn excuses als ik mensen heb beledigd.
Bij deze mijn set.


chansig

Nice...wat zijn die zwarte dingen naast de speakers ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Vertel eens wat meer over.
Wat zijn de merknamen, leeftijd, enz.

EDV

Quote from: chansig on December 23, 2020, 16:32:33
Nice...wat zijn die zwarte dingen naast de speakers ?

Beschermhoezen op maat gemaakt.

Gr. Hans

EDV

Quote from: Rowdy on December 23, 2020, 16:33:11
Vertel eens wat meer over.
Wat zijn de merknamen, leeftijd, enz.
Harbeth 30.2 40 th Ann. Walnoot.
Quad elite QSP
Quad elite PRE
Quad elite CDX
Quad remote ER1
Allemaal nieuw van 2020.

Ben een 30 jaar geleden gestart met deze hobby.
Begon allemaal toen ik op zoek was naar een nieuwe boombox, kwam ik bij een dealer en
liet me quad ESL 63 denk ik met 606 of ouder horen en was verkocht.
En dan is de reis van kopen en verkopen begonnen.
Nooit de quad met elektrostaten gehad reden de vrouw of budget.
Dacht klaar te zijn met deze set!
Op gebied van klank zeer zeker en vast!



Rowdy

Altijd Quad gehad qua apparatuur of ook andere merken?
Heb je verschillende merken luidsprekers gehad?

EDV

Bij deze wil ik iedereen nogmaals excuseren. Voor mijn verkeerde veronderstellingen.
Had inderdaad beter moeten lezen zodanig ik mijn eigen topic kon starten.
Ben niet zo vertrouwd met woorden, en digitale wereld.
Wilde mijn set op dit forum te koop aanbieden, maar dacht dat ik 50 posts moest hebben.
Daar ik vooral passief bezig ben, wist ik niet goed hoe te beginnen.
Doch waren alle vragen en antwoorden oprecht.


EDV

Quote from: Rowdy on December 23, 2020, 16:54:33
Altijd Quad gehad qua apparatuur of ook andere merken?
Heb je verschillende merken luidsprekers gehad?

Neen ben al even bezig maar nooit tevreden geweest
Maar mijn reis is wel door quad begonnen.

Kef q7 denk ik
Solosound electrostaten
Harbeth 30.2 zilver eucalyptus
Focal sopra 2
Harbeth shl5 plus
Harbeth 30.2 walnoot

Versterker
Denon
Cambridge audio
Primaluna pre en power
Accuphase
Behringer
Quad

Roksan

Quote from: EDV on December 23, 2020, 16:57:19
Bij deze wil ik iedereen nogmaals excuseren. Voor mijn verkeerde veronderstellingen.
Had inderdaad beter moeten lezen zodanig ik mijn eigen topic kon starten.
Ben niet zo vertrouwd met woorden, en digitale wereld.
Wilde mijn set op dit forum te koop aanbieden, maar dacht dat ik 50 posts moest hebben.
Daar ik vooral passief bezig ben, wist ik niet goed hoe te beginnen.
Doch waren alle vragen en antwoorden oprecht.

Je kunt ook een donatie doen, als je niet wilt wachten op 50 Posts

QuoteEr staat een minimum van 50 posts voor om te kunnen posten in de Markt. Eerder posten is mogelijk door Forum Donateur te worden met behulp van de "Doneren" knop boven in beeld.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vanzomereng

Quote from: EDV on December 23, 2020, 16:52:00
Harbeth 30.2 40 th Ann. Walnoot.
Quad elite QSP
Quad elite PRE
Quad elite CDX
Quad remote ER1
Allemaal nieuw van 2020.

Fraaie set EDV
Alles gekocht in 2020 maar nu al in de verkoop, wat scheelt eraan  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

EDV

Quote from: VANZOMERENG on December 23, 2020, 17:36:31
Fraaie set EDV
Alles gekocht in 2020 maar nu al in de verkoop, wat scheelt eraan  :eh:
Eigelijk niets!

Maar ook op dit forum de positieve vibe over Dutch&Dutch.
Veel gelezen en wil systeem vereenvoudigen maar wil zelfde klank.

EDV

Quote from: Roksan on December 23, 2020, 17:07:29
Je kunt ook een donatie doen, als je niet wilt wachten op 50 Posts
Heb bijna de 50 posts.
Maar voor alle ongemak en oprechtheid toch donatie gedaan.

chansig

Het is nu toch wel goed zo ? Verschillende keren excuses aangeboden, donatie gedaan...beetje rot start maar kan alleen maar beter worden.

Maar dezelfde klank als Harbeth met de Dutch & Dutch ? Tsja...dan zou ik de Harbeths laten staan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: EDV on December 23, 2020, 18:10:52
Eigelijk niets!

Maar ook op dit forum de positieve vibe over Dutch&Dutch.
Veel gelezen en wil systeem vereenvoudigen maar wil zelfde klank.

Dan zou ik als ik jou was toch eerst ergens gaan luisteren voordat je je eigen boel verkoopt. Stel dat het helemaal niet is wat jij ervan verwacht/hoopt, kan je dat uiteindelijk veel geld schelen. Het is dan wel niet in je eigen luisterruimte maar het geeft toch wel een goed idee van het geluid.

En na zoveel excuses ben je ook hier van harte welkom om de speakers eens te beluisteren. Eén was trouwens ook best genoeg geweest. ;)

Ik vind die stands trouwens erg fraai bij die speakers.

Groeten...

Deleted User

Helemaal eens met Kwabbernoot, ik heb Dutch&Dutch een paar keer gehoord, machtig concept, maar het is niet mijn sound. Ik neig zelf naar ATC SCM50SL AT, maar dat heeft alles te maken met mijn smaak en mijn manier van luisteren.

Zo zie je maar weer... een Harbeth is geen Dutch&Dutch en geen ATC en geen Dynaudio.

Dus... dezelfde klank ga je niet krijgen, het zijn immers 2 totaal verschillende concepten.

Suc6 met je luistertocht..

chansig

Ik denk overigens wel dat de Dutch & Dutch beter is. Maar als het je smaak niet is dan heb je daar niets aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

EDV

Quote from: chansig on December 23, 2020, 18:37:47
Het is nu toch wel goed zo ? Verschillende keren excuses aangeboden, donatie gedaan...beetje rot start maar kan alleen maar beter worden.

Maar dezelfde klank als Harbeth met de Dutch & Dutch ? Tsja...dan zou ik de Harbeths laten staan.

Gr. Hans

Dank je.

Tis niet enkel Dutch maar heb een kriebel om naar actieve speakers te gaan.
Alsook de vele lofbetuigingen hebben de intresse voor Dutch&Dutch opgewekt.

EDV

Quote from: Kwabbernoot on December 23, 2020, 18:49:36
Dan zou ik als ik jou was toch eerst ergens gaan luisteren voordat je je eigen boel verkoopt. Stel dat het helemaal niet is wat jij ervan verwacht/hoopt, kan je dat uiteindelijk veel geld schelen. Het is dan wel niet in je eigen luisterruimte maar het geeft toch wel een goed idee van het geluid.

En na zoveel excuses ben je ook hier van harte welkom om de speakers eens te beluisteren. Eén was trouwens ook best genoeg geweest. ;)

Ik vind die stands trouwens erg fraai bij die speakers.

Groeten...

Dank je.
Na corona en feestdagen, ga ik zeker op je aanbod in.
Maar heb de kriebel voor actieve speakers en Dutch krijgt overal lof.

twani

Quote from: EDV on December 23, 2020, 19:07:00
Quote from: Kwabbernoot on December 23, 2020, 18:49:36
Dan zou ik als ik jou was toch eerst ergens gaan luisteren voordat je je eigen boel verkoopt. Stel dat het helemaal niet is wat jij ervan verwacht/hoopt, kan je dat uiteindelijk veel geld schelen. Het is dan wel niet in je eigen luisterruimte maar het geeft toch wel een goed idee van het geluid.

En na zoveel excuses ben je ook hier van harte welkom om de speakers eens te beluisteren. Eén was trouwens ook best genoeg geweest. ;)

Ik vind die stands trouwens erg fraai bij die speakers.

Groeten...

Dank je.
Na corona en feestdagen, ga ik zeker op je aanbod in.
Maar heb de kriebel voor actieve speakers en Dutch krijgt overal lof.

Je bent nu al donateur. Je hoeft geen lege Posts meer te plaatsen :D

twani

#19
Ik vraag me overigens wel af waarom je je zo laat leiden door alles wat anderen over audioapparatuur zeggen.

Ik heb gehoord dit, ik heb gelezen dat...   Pff, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben.

Vroeger verslond ik de STEREOPLAY en de Audio en de puntenwaarderingslijstjes.

Nu wapper ik er nog wel eens doorheen en denk dan, mijn hemel hoe een simpele ziel kon ik zijn daaruit conclusies te trekken... :D

Mijn smaak is mijn smaak en die vind ik eigenlijk nooit in een lijstje terug....


En ook Dutch speakers worden de laatste tijd bij bosjes aangeboden dus alhoewel vast erg goed toch ook geen eindstation kennelijk.....


Mitch--

Quote from: Jazzman on December 23, 2020, 18:58:08
Helemaal eens met Kwabbernoot, ik heb Dutch&Dutch een paar keer gehoord, machtig concept, maar het is niet mijn sound. Ik neig zelf naar ATC SCM50SL AT, maar dat heeft alles te maken met mijn smaak en mijn manier van luisteren.

Zo zie je maar weer... een Harbeth is geen Dutch&Dutch en geen ATC en geen Dynaudio.

Dus... dezelfde klank ga je niet krijgen, het zijn immers 2 totaal verschillende concepten.

Suc6 met je luistertocht..

Eens, D&D is idd een machtig concept en klinkt erg goed en compleet kan je alle kanten mee op, maar tis geen Harbeth..... :sigh:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

EDV

Quote from: twani on December 23, 2020, 22:26:58
Ik vraag me overigens wel af waarom je je zo laat leiden door alles wat anderen over audioapparatuur zeggen.

Ik heb gehoord dit, ik heb gelezen dat...   Pff, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben.

Vroeger verslond ik de STEREOPLAY en de Audio en de puntenwaarderingslijstjes.

Nu wapper ik er nog wel eens doorheen en denk dan, mijn hemel hoe een simpele ziel kon ik zijn daaruit conclusies te trekken... :D

Mijn smaak is mijn smaak en die vind ik eigenlijk nooit in een lijstje terug....


En ook Dutch speakers worden de laatste tijd bij bosjes aangeboden dus alhoewel vast erg goed toch ook geen eindstation kennelijk.....


Daar heb je groot gelijk in!
Maar pas als je het bij jezelf thuis hebt gehoord met je eigen muziek, weet je pas of het je smaak is of niet.
En eindstation dit is nu juist het leuke aan deze hobby er is geen eindstation. Er komt altijd wel iets nieuw en soms beter op de markt.