andere Audyssey microfoon gebruiken

Started by jon81, December 23, 2020, 10:57:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jon81

Hallo Allemaal, een tijdje geleden heb ik een tweedehandse Denon X2500H aangeschaft, maar hier zat helaas geen audyssey microfoon bij.
Nu heb ik een Alpine imprint met inregel set voor in de auto, en hier zit wel een audyssey microfoon bij, die er op het eerste zicht identiek (behalve de kleur) uitziet.
Kan ik die gebruiken, of ga ik dan verkeerde meetresultaten krijgen?

Ja, ik kan het gewoon proberen, en dat ga ik ook doen, maar misschien weet iemand er zo iets nuttigs over te melden.

Alvast bedankt.

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Tabcam

Beste is wel hetzelfde model van de fabrikant maar...
1) Audyssey laat de meetmicrofoons voor de fabrikanten maken.
2) D&M gebruiken voor vergelijkbare modellen dezelfde meetmicrofoon
3) Onkyo is (helaas) een beetje vreemde eend in de bijt.
4) Vergelijkbare vorm geeft grotere kans op gelijkwaardige meetmicrofoon
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jon81

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Geert (gvc)

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

jon81

Dat klinkt inderdaad niet best, maar zou net zo goed een uitspraak kunnen zijn om meer microfoons te verkopen?  :unsure:
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Geert (gvc)

Daar hebben we het raden naar tenzij iemand met exacte specificaties komt. Doorgaans is het zo dat de meeste meetmicrofoons van zichzelf behoorlijk vlak zijn en vooral in het hoog enigsinds afwijken. Dus gewoon proberen en je niet blind staren op wat er zich boven de pakweg 8kHz afspeelt.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

jon81

Quote from: gvc on December 23, 2020, 15:48:05
Daar hebben we het raden naar tenzij iemand met exacte specificaties komt. Doorgaans is het zo dat de meeste meetmicrofoons van zichzelf behoorlijk vlak zijn en vooral in het hoog enigsinds afwijken. Dus gewoon proberen en je niet blind staren op wat er zich boven de pakweg 8kHz afspeelt.

Ga ik zeker doen, en mocht dat niet lukken, een maat van me heeft dezelfde receiver en wel de microfoon er bij. Die woont hier alleen niet om de hoek.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8