Audessy probleem met kalibratie

Started by alias, December 22, 2020, 22:40:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alias

Ik probeer al twee avonden mijn SR6015 met Audessey te kalibreren.
Het probleem is dat bij de eerste ronde al een melding komt: omgevingsgeluid te hoog of het volume is te laag.

Ik zit in een stille kamer, afzuiginstallatie is uit en koelkast is uit. Geen mobiele telefoon in de kamer en geen laptop of pc aanwezig.

De eerste test is van de subwoofer. Die moet ik al harder zetten tot 3/4. Daarna de luidsprekers.
Per luidspreker hoor ik eerst een aantal harde geluiden en daarna opnieuw en nog harder. Volgens mij was er bij eerdere metingen maar 1x per luidspreker een aantal piepen.

Ik heb de instellingen al eens helaam naar de fabriekinstelling gezet met power/mdax/zone2.
Niets helpt helaas. Ik kan ook geen breukje in het draad van de microfoon vinden, maar denk hier wel aan.
Wie heeft er svp tips?

RalphH

Draai je m vanaf de app? Die kan nog wel eens wat buggy zijn, ik had een maand of 2 na wat aanpassingen en het draaien van een nieuwe kalibratie, ook wat van die vage dingen.

Zijn je netwerkaansluitingen op orde? Kan ook nogal schelen, als je wifi net ff aan t rommelen is via app, gaat t ook mis.

Probeer m anders eens vanaf je receiver te draaien, zonder app dus.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

alias

Ik heb het via de receiver gedaan. Ik vrees ook dat het aan de microfoon ligt. Ik heb nog wel garantie. Hoe kan ik die microfoon testen?

HJ2

#4
Gewoon, aansluiten en erin spreken. Kan ook op de laptop, evt. Met verloopje

Als je regio Delft woont mag je er wel 1 van mij lenen om de oorzaak te achterhalen.
Dan kun je een nieuwe krijgen onder garantie en daar je kalibratie mee draaien.. ik heb begrepen (niet waarom trouwens) dat die dingen typenr.. gebonden zijn en dus niet uitwisselbaar.

Maar om de oorzaak te achterhalen kun je prima met een andere mic. Werken.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

RalphH

Quote from: HJ2 on December 23, 2020, 09:43:28
ik heb begrepen (niet waarom trouwens) dat die dingen typenr.. gebonden zijn en dus niet uitwisselbaar.

Klopt, de kalibratiewaarden van de microfoon zijn in de receiver ingeladen. Een andere microfoon leidt dan tot verkeerde metingen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

alias

Ik woon in het Oosten dan is het helaas iets te ver. Maar hartelijk dank voor de aanbieding.

RalphH

Den bosch hier, maar dat helpt ook niet echt denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

Quote from: alias on December 23, 2020, 11:15:29
Ik woon in het Oosten dan is het helaas iets te ver. Maar hartelijk dank voor de aanbieding.
Waar in 't Oosten? Heb hier geen Audessey microfoon, wel een Umik-1 en een PreSonus en wat oude Arcam en Onkyo meegeleverd spul.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alias

Inmiddels de Audessey microfoon getest op de pc en daar waar wordt die herkent en ook het geluid wordt herkent.
Iemand nog tips svp?