PC 12 Plus reanimeerbaar ?

Started by jossie, December 21, 2020, 23:38:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


NielsLu

#51
Quote from: morca on February 26, 2021, 22:19:14
Nice  :thumbs-up:
Welke primer heb je gebruikt?

Van de Action ;)

Ik ga de lak ook gebruiken van de Action. Ik heb op internet gelezen dat dat best wel goede lak is.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Klein update:

Inmiddels al heel wat lagen primer gespoten. Binnenkort aflakken. De glans die je hier ziet, is omdat de primer nog nat is. Het droogt heel mat op. Tussendoor heb ik met korrel 600 nat geschuurd, hiermee wordt de oppervlakte echt superglad.









Ik heb geen spuitcabine. Als ik met hoogglans lak spuit, kan ik dan op één of andere manier evt. stofjes verwijderen na het spuiten van de lak, zonder de lak te beschadigen?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Vanavond heb ik de eerste laag hoogglans lak erop gespoten. Helaas toch weer stofjes in de lak. Als de lak uitgehard is zal ik met waterproof schuurpapier nat schuren. Daarna proberen lak erop te spuiten met zo weinig mogelijk stof. Iemand nog tips, kan dit bijvoorbeeld gepolijst worden zodra de lak droog is?









Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mijkie

ziet er al goed uit !!

je zult nog wel een laag of wat kleur erop spuiten denk ik ?!?

Kun je waar je spuit, de vloer nat maken, dat scheelt vaak een hele hoop stof !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

Ja, ik ben wel van plan om er nog een paar laagjes overheen te spuiten. Vloer nat zou kunnen, maar liever niet eigenlijk (het is in onze garage..)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Mario D

Geen plas water natuurlijk, een vernevelaar (plantenspuit) gewoon vochtig maken.

Bij de DHZ verkopen ze schildersfolie/afdekfolie dus misschien een klein afgesloten ruimte maken in de garage van vloer tot plafond.?

toetertje

Als je het naderhand wilt polijsten, dan mogen er wel een paar lagen extra op,
de lak van de action is erg dun. Ik weet niet of de garage verwarmd is, maar je
kunt ook al de spuitbussen voor gebruik in warm water leggen. Dan trekt de verf
sneller aan, waardoor er minder stof hecht.
En zelf zou ik de binnenkant ook doen. Vocht en condens, kunnen het mdf ook van binnenuit
laten werken.

Ralf67

Goeie tips weer.

Ga toch eens met een spuitbus aan de slag.

Resultaat tot nu toe helemaal niet verkeerd.

NielsLu

#59
Uiteindelijk heb ik de subwoofer vanavond onder handen genomen met klei (Meguiars Claybar). Het eindresultaat is best strak geworden, hoewel de glans iets minder diep is geworden dan ik van te voren gehoopt had.

Ik heb besloten om geen blanke lak er meer overheen te spuiten. Ondanks dat het eindresultaat best straks is, zitten er toch nog wel wat kleine onvolkomenheden in de lak, als ik er blanke lak overheen spuit, dan vrees ik dat dat extra duidelijk zichtbaar wordt.

Uiteindelijk heb ik besloten om de subwoofer in elkaar te zetten.











Morgen nog even goed testen, en dan naar mijn broer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

VlisChris

Beetje laat. Maar alsnog.

Tentje om de sub bouwen. Goed afplakken. Ventilatortje naar binnen laten blazen waarbij lucht eerst door filtertje gaat.

Gaatje in tent om lucht er ook uit te kunnen laten. Uiteraard ook even stoffiltertje.

Binnenwanden tent inspuiten met klevende vloeistof.

De ventilator zorgt voor een milde overdruk. De stoffilters zorgen dat de inkomende lucht redelijk schoon is.
Klevende vloeistof op wanden zorgt dat stof dat aan blijft plakken ipv je sub.

Op die manier, heeeel globaal, spuiten ze bij ons de jachtjes. Idee klopt. Moet nog wat verfijning qua materialen enz. Voor de hobbyist leuk uit te proberen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

NielsLu

Vandaag heb ik de subwoofer bij m'n broer aangesloten en afgesteld. Het klinkt echt super goed in zijn set  O0
Hij heeft een Marantz SR5015 icm Tannoy Saturn S6 fronts, Tannoy Arena center en Kef eitjes voor de surrounds en front heigts (tbv Atmos). De subwoofer staat op een betonnen stoeptegel van 50x50 cm.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D