Main in - Pre out vraag

Started by Midstar, December 19, 2020, 18:19:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midstar

Goedendag,

Ik heb vandaag een Musical fidelity M6Si gekocht,en ga deze eens fijn uitpoberen.

Mijn huidige versterker is een hele nette Accuphase E-206 met main in, en preout.
Hier staat mijn Denon 4311 surround  receiver op aangesloten zodat mijn front speakers gebruik maken van de Accuphase versterking.

Mijn fronts dippen naar 3.1 Ohm en hebben eigenlijk wat meer pit nodig vandaar de MF M6si

Ik ga dit dus ook eens mooi vergelijken, de MF schijnt een goede Phono sectie te hebben, maar of die zo goed is als de Accuphase?

Mijn vraag is dan ook, is het mogenlijk om de MF (deze heeft alleen preout) aan te sluiten op de Accuphase als eindversterking, dus de Accu phase als preamp , en dan evengoed de Denon 4311 op de HT aansluiting van de MF.

Zoja waar ga ik precies mijn pluggen insteken  ;D

Gewoon om eens te proberen en te kijken wat voor verschillen het opleverd.



Huub-13

#1
Quote from: Midstar on December 19, 2020, 18:19:19
Mijn vraag is dan ook, is het mogenlijk om de MF (deze heeft alleen preout) aan te sluiten op de Accuphase als eindversterking, dus de Accu phase als preamp , en dan evengoed de Denon 4311 op de HT aansluiting van de MF.

Zoja waar ga ik precies mijn pluggen insteken  ;D

Je vraag is wat verwarrend.
Je hebt een Accuphase die je te weinig vermogen vindt hebben voor je frontluidsprekers.
Daarom heb je een MF M6Si gekocht, die echter geen HT in (main in) heeft.

Volgens bovenstaand citaat wil je toch de Accuphase als eindversterking en direct daarna zeg je "dus de Accu als preamp" en dan evengoed de Denon receiver op de HT-aansluiting van de MF M6Si, die er dus niet is . . . .
Kan aan mij liggen, maar daar begrijp ik dus niets van.

Volgens mij kun je met deze apparatuur en met als doel de MF M6Si als eindversterker voor de frontspeakers te gebruiken, alleen de front-outs van de Denon 4311 verbinden met een ingang van de M6Si (Aux, CD bijv.) en dan de stand van de volumeregelaar van de M6Si onthouden, waarbij hij matcht met de surround-signaalniveaus (back en center) van de Denon.
Steeds als je met de Denon luistert moet je dan de juiste ingang van de M6Si kiezen (waarmee de front-outs van de Denon verbonden zijn) en de volumeregelaar van de M6Si in diezelfde stand zetten.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Rowdy

De Musical Fidelity heeft alleen Pre-out, geen Main-in schrijf je. Dan kan je de Musical Fidelity niet als externe eindversterker gebruiken.

paaj

#3
Handleiding al gelezen? Er zit een HT schakelaar achterop, die lijkt me bedoeld om direct op je Denon Pre-out aan te sluiten. Lijkt dat je Aux1 kunt schakelen naar HT stand, en daar kun je natuurlijk dan eventueel de Accuphase tussen laten zitten als voorversterker.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Midstar

Oké, je kan mijn vraag op 2 manieren lezen zie ik.

Nogmaals,
De MF heeft een aparte ht ingang, hier staat nu mijn surround versterker op met de fronts op de MF aangesloten.
So far so good wat betreft het surround gedeelte.

Dit deed ik dus voorheen met de Accuphase E-206

De MF kan ik nu dus ook voor stereo gebruiken aangezien ik ook een platenspeler heb, en er nog een internet radio bijkomt.
Normaal deed ik het stereo gedeelte ook met de Accuphase, door het schakelaartje (Pre out/main in) aan de achterkant om te zetten.
Dan fungeerde hij weer als volledig geïntegreerde versterker.

Mijn vraag was ook, en lastig dus om uit te leggen
Kan ik, het pre gedeelte van de Accuphase op de MF zetten, dus versterking door MF, en toch de dedicated HT ingang gebruiken op MF?

Gewoon omdat ik graag wil uittesten welke Pre met Phono gedeelte beter is, die van de MF of Accuphase.

Accuphase heeft dus, een Main in, en een Pre out.
De MF heeft Pre out en een dedicated HT Ingang.

Hoe dus, indien mogenlijk, het zo aan te sluiten dat de Pre Accuphase gebruik maakt van de versterking MF, en de Surround versterker ook gebruikt maak van de versterking MF.

Ik kan het gewoon niet anders uitleggen.



toetertje

Zoals ik het nu lees, wordt dat dus lastig.
Je Mf heeft maar 1 main in (ht passtrough), en je wilt daar dan de denon en de accuphase aanknopen.
Dan zul je of de denon of de accuphase via een andere ingang moeten laten lopen, en
dan zit je weer met het probleem van 2 volumeregelaars.

Misschien beter eerst in stereo voor jezelf uitvinden, welke versterker je voorkeur heeft, de Mf of de accuphase.
En als je daar uit bent, dan de denon aan de versterker van je keus knopen.

paaj

Of een (goede) AB schakelaar voor RCA/Tulp.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Tabcam

Je kan het misschien met wat geduld zelf vaststellen zonder volume te matchen. Speel een week of twee alleen met de Musical Fidelity. Als je dan de Accuphase terug in de set zet, merk je vaak wel of het meer of minder is. Vooral minder goed geluid heb je snel door. Ook kan je bij jezelf luistermoeheid of meer betrokkenheid bespeuren. Wel over de feestdagen heentrekken denk ik omdat gemoedstoestand er ook veel toe doet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Midstar

Thanks voor de info, ik ga ermee aan de slag.

minplus

Schijnt wel een mooi ding te zijn, die MF.
Qua uiterlijk maakt hij natuurlijk totaal geen meter tegenover de 206. :nowink:
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Midstar

Quote from: minplus on December 21, 2020, 21:28:34
Schijnt wel een mooi ding te zijn, die MF.
Qua uiterlijk maakt hij natuurlijk totaal geen meter tegenover de 206. :nowink:

Klopt  ;D

Mrwhoopie

Ik heb net de MF eens opgezocht, wat is het verschil tussen "Line out" en "Pre out" ?

Deleted User

Quote from: Mrwhoopie on January  4, 2021, 18:41:43
Ik heb net de MF eens opgezocht, wat is het verschil tussen "Line out" en "Pre out" ?
Als je de MF opgezocht hebt, dan kan je het verschil tussen "Line out" en "Pre out" toch ook opzoeken?

ps... line out -> tapedeck oid.. Pre Out -> voorversterker uitgang

Mrwhoopie

Maar dat is beide op line niveau, dus ik neem aan dat op line out equalizing zit en op pre out niet?Ik probeer alleen maar slimmer te worden  ;) waarvoor dank.

paaj

Pre-out is ná je volume knop, line-out vóór je volume knop.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2