Beamer advies

Started by Rene76, December 19, 2020, 17:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rene76

Hoi!

ik heb nu een optoma UHD 300 X beamer en deze projecteerde op een 16:9 120inch scherm.

Alleen nu ben ik wat aan het verbouwen en komt de beamer op 4m40, de UDH300x heeft daar wat moeite mee, volgens calculators minimaal 125 inch op die afstand.

Dit is dus een goed excuus om een nieuwe beamer te kopen! budget is rond de 2-2.5k, iemand suggesties?:)

grtn

PascalP

Wat zijn je eisen? 4K? HDR? Kan de kamer helemaal verduisterd worden? Projecteren bij daglicht?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J.A.F._Doorhof

Epson 9400 komt meteen bij mij op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rene76

#3
Quote from: PascalP on December 19, 2020, 18:00:01
Wat zijn je eisen? 4K? HDR? Kan de kamer helemaal verduisterd worden? Projecteren bij daglicht?

De kamer is volledig donker en afgesloten van elk daglicht.
ik wil eigenlijk wel zeker 4k. HDR geen idee, scheelt dat veel?

PascalP

Quote from: Rene76 on December 19, 2020, 19:26:00
De kamer is volledig donker en afgesloten van elk daglicht.
En ja graag 4k + HDR.

Epson zoals Frank aangeeft is in de prijsklasse zeer goed.
Geeft ook een bak licht en dat zou voor jou wel mogen gezien de afstand en schermformaat lijkt me.
Anders voor Sony/JVC kom je voor een nieuwe al in een hogere prijsklasse uit.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Yep, de 9400 All the way, best bang for the buck and more.
Serieus, met dit toestel kan je echt geen fout maken, in die prijsklasse, en zelf erboven, geen completer toestel dan dit.

Rene76

Die Epson twh 9400 is geen echte 4k beamer toch? Maar een upscaler.



reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rene76

maar als je bv die twh9400 tegenover een Acer V7850BD zou zetten dan zou die het 'winnen'?

angelo41

Absoluut.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


home@the movies

Quote from: Rene76 on February  9, 2021, 21:08:56
Die Epson twh 9400 is geen echte 4k beamer toch? Maar een upscaler.

In de prijscategorie van 2 tot 4000 Euro ga je geen native 4K toestellen vinden, de eerste "echt" 4K is de sony VW270, en dan ben je een pak meer Euro's kwijt.
Laat je niets wijsmaken door de marketing van de zgn DLP "native" 4K toestellen, ook dit zijn E-Shift toestellen, er zit wel enig verschil in de manier waarop ze dit doen. Er zijn DLP's die tweemaal shiften waardoor ze het label Native in theorie mogen gebruiken, het zijn en blijven echter 1080P panelen.

Voor de prijs van rond de 2500 Eurois de Epson gewoon niet te verslaan.

reza

Quote from: Rene76 on February  9, 2021, 21:30:54
maar als je bv die twh9400 tegenover een Acer V7850BD zou zetten dan zou die het 'winnen'?

Het ligt er aan wat je wilt doen.
Voor film kijken zal de Epson winnen, dit is een redelijk high end film projector. Terwijl de Acer een beamer(tje) is. Dat is geen vergelijk.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

In de prijsklasse is de 9400 eigenlijk niet te verslaan.
Iedereen die hem bij ons gezien heeft was na 1-2 scènes vaak al verkocht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rene76

En hoe zit het met de warmteontwikkeling van deze 9400? wordt deze warmer dan andere beamers of juist niet?

Dirk

Er zit een 250W lamp in en z'n totaalverbruik (non economy) schommelt rond de 350W...dus ja, ik denk dat hij wel warm wordt, maar ken je dan fabrikanten/types die de geproduceerde warmte zelfs maar proberen te specificeren?  :dontgetit:
Leg misschien even uit wat te toedracht van je vraag is, wie weet worden we dan allemaal wat wijzer ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: Rene76 on February 10, 2021, 09:26:31
En hoe zit het met de warmteontwikkeling van deze 9400? wordt deze warmer dan andere beamers of juist niet?

Dat is inderdaad een beetje een wat vage vraag, elke projector ontwikkeld warmte en daar zit onderling heus niet zoveel verschil in. (tenzij je eentje van 1000 lumen met eentje van 4000 gaat vergelijken uiteraard)
Waar wel verschil inzit is de mate waarin gekoeld gaat worden en daarbij dus ook het geluid van de ventilator. De TW9400 is een behoorlijk grote projector, dat heeft als voordeel dat er al wat meer passieve koeling is tov kleinere toestellen. Een kleinere projector zal over het algemeen een pak meer herrie maken dan een groter uitgevallen exemplaar, de TW9400 is in zijn lage kampstand één van de stilste projectoren die je kan vinden.

J.A.F._Doorhof

Zoals de andere al aangeven, elke projector heeft warmte afgifte.
Maar kan niet zeggen dat de een warmer word dan de andere.
Wel heb je een behoorlijk verschil in fan noise.

Dit is bij de 9400 erg goed onder controle, ook door de wat grotere behuizing wat Werner ook al aangeeft.

Qua plaatsing moet je gewoon bij ELKE projector zorgen dat ze genoeg ruimte hebben om de warme lucht af te voeren maar ook vooral om de koele lucht binnen te halen.
Dus geen afgesloten hokjes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rene76

Vaak krijgt een onduidelijk vraag betere antwoorden dan een hele duidelijke! maar point taken!

nee de ruimte is niet afgesloten, er zit zelfs een aanvoer van verse lucht in voor koeling (die ik eventueel kan versterken met een usb-fan ofzo voor extra flow). alleen waar de beamer zelf komt te staan is het wel 61x53x30... maar naar boven toe nog een grote ruimte erbij.

angelo41

#18
Quote from: Rene76 on February 10, 2021, 13:27:11
Vaak krijgt een onduidelijk vraag betere antwoorden dan een hele duidelijke! maar point taken!

nee de ruimte is niet afgesloten, er zit zelfs een aanvoer van verse lucht in voor koeling (die ik eventueel kan versterken met een usb-fan ofzo voor extra flow). alleen waar de beamer zelf komt te staan is het wel 61x53x30... maar naar boven toe nog een grote ruimte erbij.
Vlug eens vluchtig gemeten de 9400.Toch wel een 50 ×43×18
hoor. zie hun site

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

Ik zou toch de site aanhouden en dan is het wel enorm krap.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"