Stel, je stereo moet/ kan worden vervangen, wat zou het worden?

Started by Dura, December 18, 2020, 12:10:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Stel dat je set gestolen is of verkocht is of zo, je krijgt van de verzekering/ koper ongeveer de helft van de nieuwwaarde terug, wat zou je dan kopen?
Het lijkt me interessant om te zien wat voor keuze mensen zouden maken in zo'n geval.
Hetzelfde, upgraden, downgraden, helemaal niets meer, iets anders?
Noem ook je huidige set kort als die niet in je sign staat, zodat we de verschillen zien.
Verder geldt je huidige financiële situatie, spaargeld, inkomen, perspectief etc.

Ikzelf zou het weer simpel houden: een zwarte Bluesound Powernode 2i, een setje van de nieuwe KEF LS50 Meta, blauw, erbij een KEF subwoofer, Kube10.
PC net als nu erbij als streamserver, en moet de tv ook vervangen worden dan een LG Oled 55'.
Kosten buiten de pc en tv om zijn toevallig ook ongeveer de helft van de nieuwwaarde van der huidige set; ik kan me meer veroorloven maar geloof al lang niet meer dat ik daarvan ook meer blij wordt.
Met deze set zou ik goed kunnen leven, en goed is goed genoeg.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Dura

Niemand de behoefte om eens publiekelijk te fantaseren over wat je in huis zou halen als je je huidige set kwijt zou zijn?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Deleted User

Als ik de helft terug zou krijgen, dan denk ik dat ik ongeveer 12.000 euri te besteden heb.

Ik zou dan kiezen voor de Aurender A100, omdat deze een voorversterker heeft, en dat koppelen aan een set actieve ATC SCM19AT. (Ik neem nl aan dat mijn meubel ook wel gejat zal zijn).

ATC staat nl al heel hoog op mijn verlanglijst, en een Aurender wil ik PERSÉ terug... Jammer van al die mooie (en exclusieve) SACD's, maar als het echt niet anders kan....

Jean Sibelius

Tja, voor de helft van de nieuwprijs zou ik nog steeds een mooie set kunnen kopen :).

Zou er voor mij vanaf hangen hoe oud ik ben op dat moment. Als het morgen zou zijn, dan zou ik ongeveer dezelfde set terugkopen (als dat nog kan). Haal momenteel nog te veel voldoening uit de huidige set. Mocht het later zijn (tegen de tijd dat ik bv. 70 ben en moet gaan denken aan kleiner wonen), dan zou ik terug gaan naar stereo een paar mooie monitors (Dynaudio C1) kopen en een paar buizen versterkers (VAC) er bijpassende voorversterker aan hangen. Maar hoop eerlijk gezegd dat ik nog een tijdje kan genieten van wat ik nu heb staan.

Maar stel dat jij over twee weken 30 Miljoen zou winnen met de Staatsloterij, wat zou jij dan doen? Houd je dan je huidige set of ga je (flink) upgraden? Persoonlijk denk ik dat ik niets tot weinig nog aan zou passen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Quote from: Jean Sibelius on December 20, 2020, 19:05:40
Tja, voor de helft van de nieuwprijs zou ik nog steeds een mooie set kunnen kopen :).

Zou er voor mij vanaf hangen hoe oud ik ben op dat moment. Als het morgen zou zijn, dan zou ik ongeveer dezelfde set terugkopen (als dat nog kan). Haal momenteel nog te veel voldoening uit de huidige set. Mocht het later zijn (tegen de tijd dat ik bv. 70 ben en moet gaan denken aan kleiner wonen), dan zou ik terug gaan naar stereo een paar mooie monitors (Dynaudio C1) kopen en een paar buizen versterkers (VAC) er bijpassende voorversterker aan hangen. Maar hoop eerlijk gezegd dat ik nog een tijdje kan genieten van wat ik nu heb staan.

Maar stel dat jij over twee weken 30 Miljoen zou winnen met de Staatsloterij, wat zou jij dan doen? Houd je dan je huidige set of ga je (flink) upgraden? Persoonlijk denk ik dat ik niets tot weinig nog aan zou passen.

Groeten, Jan

kleiner wonen..ga je gewoon in de ht/muziekkamer wonen...geen straf ;-)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eduard

Met de helft van de nieuw prijs, zou ik het moeilijk hebben. Ik zou dan denk ik nog wel redelijk wat bij moeten leggen om te kopen wat ik nu zou willen hebben.

Fanless htpc
toping d90 dac
parasound p6 voorversterker
denon 3700h reciever
5x nad c298
sony UBP-X800M2 cinemike edition
CD transport (weet even niet welke) heb nu sony 50es (tot loopwerk opgebouwd door sound evoltuin met tentlab clock.

Speakers die word lastig misschien
Quadral titan of vulcan
focal sopra n 2
of misschien iets laten bouwen door tony gee.
Met bij behoorde center speaker.
Surround speakers mogen dan een lager serie zijn van de betreffende fabrikant.

2 maal SVS 2000 pro of 3000
of 1 keer PB16 ultra

skyfox

Jeetje, goeie vraag. Ik zou denk ik van de Gold serie terug gaan naar Silver, of over naar de Wharfedale EVO series. De versterking, weergever en speler kunnen dan op hetzelfde niveau blijven.

Win ik de 30 miljoen, dan komt er een volledige Gold of Platinum series, een processor met Dirac of een Trinnov en mogelijk een volledige Purifi eindversterking. Qua weergever zou ik eens kijken naar Sony GTZ380 met short throw lens. Zal het best leuk doen, lijkt me.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Raar maar ik zou niet veel meer veranderen, het zou hooguit nog meer zelfbouw worden en daarmee goedkoper. Dan wordt het:
Als streamer een Raspberry Pi of de BlueSound Node 2i.
Als het dan nog steeds kan de door KingPin gebouwde Tripath 2022 versterker.
Open Baffle speakers, met ofwel de Lii Audio Crystal 10 of de nieuwe Lii Audio Silver 10.
Op het HT gedeelte ga ik dan bezuinigen met iets als een Denon X3600H of een NAD T753 v3. (Wel €500 duurder)

Moeten dan wel andere woofers in, de PaP Neo wordt niet los verkocht. Denk niet dat de Purifiwoofers matchen, lijkt me wel leuk om uit te proberen maar is een iets te duur "geintje" om te testen.

Andere optie is compleet "downgraden" en dan met bv. de JBL A103 een klein setje voor onder de €1500 maken. Weet dan alleen niet welke sub :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

Interessante reacties!
Het budget hoeft overigens niet de helft van de nieuwswaarde te zijn; dat is wat je krijgt voor je oude set.
Maar als je het geld er voor vrij kan en wil maken, ga je gang.
Het ging me er alleen om dat budget een realistische rol speelt, zodat we geen over-the-top miljoenen kostende zooi voorbij zijn komen. En dat je 'vrij' bent van de huidige set eerst maar eens zien te verkopen.
Zelf zou ik het dan heel bescheiden houden, op mijn 62-ste geloof ik meer in de juiste stemming dan in de juiste set, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, en dat vind ik zo boeiend.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Richi

Leuke vraag! Jeetje, wat lastig om te beantwoorden. Ik zou dan ongeveer 7.500 euro te besteden hebben. Dat wordt dan dus tweedehands shoppen of koopjes jagen. Een mooie streamer voor versterker met een digitale uitgang en active luidsprekers zouden hoog op het lijstje staan. Liefst Dynaudio luidsprekers weer en een heel gebruikersvriendelijke streamer. De Naim Atom bevalt erg goed op dat vlak.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

r_flagg

inderdaad een leuke vraag die me (financieel) flink pijn zou gaan doen
Tis lastig om de waarde van de vintage set die ik nu heb te schatten maar ik verwacht dat ik uiteindelijk met de helft net de mola Kaluga's (2dehands) kan terug kopen.  Ik ga zowiezo voor 2e hands
Ik denk dat ik eerst een NAD voor-en eindversterker M-serie zou aanschaffen met BlueOs  in combinatie met een setje vivid B1 speakers.
Daarna zou ik mijn huidige zoektocht hervatten: Mola Mola Kaluga's en de Makua voorversterker in combi met Vivid G2 speakers
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

EDV


Deleted User

Quote from: EDV on December 21, 2020, 16:58:41
Simpel en goed.
Dutch&Dutch 8c
Met alleen luidsprekers ben je er niet, voor het geval dat je de vraagstelling maar overgeslagen hebt:

"Stel dat je set gestolen is of verkocht is of zo, je krijgt van de verzekering/ koper ongeveer de helft van de nieuwwaarde terug, wat zou je dan kopen?"

chansig

Misschien heeft ie nu wel een 2 keer zo dure set staan... :D

Zo niet dan zou hij ook voor mijn speakers kunnen gaan...die zijn ongeveer de helft van de C.  :D

Zelf zou ik op zoek gaan naar een paar actieve speakers die de weergave benaderen van wat ik nu heb. Maar geen idee welke dat dan zou moeten worden.

Macmini erbij, 2e Hans sub scoren en dan ben ik er ws wel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Helemaal waar ;D

Maar als ik muziek kon luisteren met alleen actieve luidsprekers, dan zou dat een hoop bronnen schelen.

EDV

Quote from: Jazzman on December 21, 2020, 17:02:04
Met alleen luidsprekers ben je er niet, voor het geval dat je de vraagstelling maar overgeslagen hebt:

"Stel dat je set gestolen is of verkocht is of zo, je krijgt van de verzekering/ koper ongeveer de helft van de nieuwwaarde terug, wat zou je dan kopen?"

Vraagstelling heeel goed begrepen.

Antwoord blijft hetzelfde!
Zodra en het is niet als het is wanneer dutch 8c roon ready is heb je niets anders nodig

minplus

Ik zou gewoon verder spelen met de 2e huiskamer set want die klinkt ook heerlijk en met het geld o.a. de kinderen een plezier doen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Rowdy

Rega Io versterker
Platenspeler van Rega of Pro-Ject
Fyne Audio F500 of F302 luidsprekers
Het zal wel zijn beperkingen hebben , maar ik vind een set die muziek maakt belangrijker dan een meet technisch perfecte set.

felix01

denk dat ik simpel setje koop voorlopig,ga ik alleen nog maar duiken... :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,