Welke mediaspeler voor rond €300

Started by Idske, December 17, 2020, 12:23:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Idske

I know. Alweer een topic over welke mediaspeler maar ik kom er gewoon niet helemaal uit.

Heb nu een Dune hd solo lite. Werkt goed maar merk dat sommige bestanden niet afgespeeld kunnen worden.
Daarnaast een xbox one met plex waar dan weer niet al mijn iso bdmv mee afgespeeld kunnen worden. Zoek dus eigenlijk 1 oplossing voor alles.

Mijn eisen:
- Moet alle formats kunnen afspelen. Dus naast mp4 etc ook ISO, BDMV etc
- Moet alle files in 1 mooie videowall kunnen plaatsen. Plex doet bv geen ISO en BDMV tonen en spelen
- Moet hoge kwaliteit video hebben
- Moet hoge kwaliteit Audio hebben met atmos
- Idealiter Netflix met atmos
- Idealiter Disney+ met atmos
- Hoeft geen eigen opslag te hebben want dat komt van een nas
- Moet idealiter wel weer een aantal jaartjes mee kunnen
- Makkelijk aan ondertitels komen en deze makkelijk aanpassen qua timing als dit weer eens fut loopt


Ik zit zelf te denken aan de volgende apparaten:
- Nvidia shield TV pro
- Zappiti one 4k HDR
- Dune HD pro 4K
?

Heb het idee dat de Nvidia het meest compleet is maar dat de beeld en geluidkwaliteit minder is dan bij de Zappiti en Dune.
Maar de Zappitit en Dune hebben dan weer niet alle streaming apps lees ik?

Wil best het budget wat verhogen maar dan wel als daar goede verbeteringen in beeld/geluid bij komen.

Wat zou jullie keuze zijn?
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

reza

Zidoo?
Die heb ik pas gekocht en het is een fantastisch apparaat!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Idske

En dan de Z10?

Voor zover ik lees heeft die ook geen streaming apps toch?

HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

This Game

En de Shield TV heeft nog last van een Dolby Vision bug en idd lees ik regelmatig dat het beeld niet optimaal is. Heb nu eerst een gaming laptop gekocht met hdmi 2.0, daarna zal er wel een Odroid N2+ of C4 komen met Coreelec Kodi. De C2 draait nog steed prima na jaren, alleen net als de Pi4 geen HDR ondersteuning.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Idske

Mja. Na veel lezen blijkt de shield het meest interessant feature wise. Er is verder gewoon geen box welke zowel streamen als eigen content goed onder de knie heeft. Dan zal je dus altijd met 2 apparaten moeten werken. Op zich gen probleem maar wel zo makkelijk als het in 1 kan.

Ik ben dan enkel benieuwd of de beeld en geluid kwaliteit tussen een shield en Dune/Zappiti/Zidoo zo verschilt?
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

This Game

LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Idske

Daar staan geen Dune/Zappiti/Zidoo tussen of zie ik ze over het hoofd?
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

PascalP

Dat gaat enkel over Kodi spelers.
Hier zowel een Vero 4K+ als een Shield in gebruik.
Over beide zeer tevreden overigens, de Vero draait in de HT en enkel Kodi, de Shield in de woonkamer voor Kodi + Youtube (en Disney+/Netflix als ik die zou hebben)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

De Zidoo zal voor 95% aan je wensen voldoen op de app's van Disney en Netfilx na...,in hoeverre jij dit belangrijk(er) (dan 5%) vind kan ik niet inschatten.
Ik heb ze allemaal hier wel in huis gehad en op de ATV4 en de Zidoo Z1000 na zijn ze allemaal weer vertrokken de laatste 2 zijn hier al weer een hele poos blijvertjes.

De ATV4 speelt met de Media-player-app (van een derde partij) Infuse6 alles af maar kan (nog) geen Atmos native weergeven maar ik hou deze hier voor oa Netflix en de andere app's.
De Zidoo speelt ook alles af in een hele mooie beeld/geluid-kwaliteit incl alle HD-audio sporen (native) heeft een mooie video-wall en je kan hier ook de subtitels naar behoeven instellen/downloaden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Idske

@papaleo

Heb jij ook de huidige versie van de shield gehad? Zo ja is de beeld/geluid kwaliteit echt minder dan de zidoo?

De shield is nu 194,- bij Coolblue. Mn handen jeuken haha :)
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

reza

#10
Ik heb de shield pro 1 dag in huis gehad, ik vond de beeld kwaliteit niet goed. Leo had mij hier voor gewaarschuwd maar ik ben eigenwijs :D
Nu staat er naar zeer tevredenheid een Zidoo X9 te spelen. In Engeland besteld en na 2 dagen binnen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Macro66 heeft juist de zidoo eruit gedaan en een Zappiti genomen.
Zelf speel ik met de 4k mini van zappiti

RonG

Heb ook een zappiti en voor de genoemde apps de nieuwe chromecast

papaleo

#13
Dit lijstje bevestigde mijn waarnemingen van de Zidoo tov een Dune/Zappiti...hier zijn test's uitgevoerd op banding en micro-judder.
En wbt perikelen in beeld/kwaliteit zeker als het om (micro)judder gaat ben ik daar heel vatbaar voor.

Er zullen vast opvolgers en firmware updates gekomen zijn van/in de gangbare merken maar mijn laatste speler was een Zappiti 4k speler en daar had ik erg veel last van banding met 4k/hdr content....waar ik nu over spreek is alweer van ruim een jaar geleden met wat ik al aangaf ik weet niet of dat dit nu al reeds tot het verleden hoort.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Idske

Ok. Maar de consensus is dus wel dat alle dedicated "eigen content" players dus wel merbaar beter zijn in beeld en geluid dan de "do it all" shield?

Ik vraag me af of ik dat in mijn keten ook ga merken. Het is de bedeling dat deze in mijn HT komt waarin ik nog geen 4K beamer heb (wacht op een betaalbaarder native 4k model) en een denon x4300 welke bv geen hdr10+ ondersteund.
Dat gezegd hebbende is het in de lijn der verwachting dat deze geupgrade gaan worden in de nabije toekomst.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

jahtari

Haal gewoon een shield, heb ik ook. Prima beeld, veel apps, snel.

De "gigantische" verschillen in beeldkwaliteit zullen wel meevallen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

reza

Quote from: jahtari on December 18, 2020, 14:48:45
Haal gewoon een shield, heb ik ook. Prima beeld, veel apps, snel.

De "gigantische" verschillen in beeldkwaliteit zullen wel meevallen.

Vond ik dus van niet...
De kleuren waren echt flets tegenover de Zidoo.
En ja, alle instellingen stonden goed.
Wat dan wel: de shield had echt enorm scherp beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ik heb dit draadje nog eens doorgenomen en ik zag dat niemand hier beweerde dat er 'gigantische' verschillen in beeld kwaliteit waren,...maar dat er degelijk verschillen zijn onderling dat is een feit...en de ts vroeg om het 'beste' en daar hebben ze (en ik) hier op gereageerd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Ben het ook met Leo eens dat het beste een combi is van de Zidoo en de Apple TV .
Heb zelf is een avondje met een shield gerommeld en werd ook hier niet blij van kwa settings en menu structuur .
En ik blijft van mening dat ik de Shield een gameconsole vind die media kunt afspelen .
Met de Zidoo haal je echt een dedicated mediaplayer in huis die erg mooi speelt en de laatste chip aan board heeft die zowel Atmos  ,HDR10 en Dolby Vision ( LLDV) ondersteund .
Ook heeft de Zidoo een erg mooie videowall en app erbij .
En zet hiernaast een Apple TV voor alle apps ( Disney , Netflix ,Prime ,Ziggo enz ) en je bent echt klaar.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Idske

#19
Wat kan die app van Zidoo precies?

En hoe vond jij de zidoo tov de dune? Zie in je signature dat je die ook had

HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Raymen

Hier ook de dune ingeruild voor een zidoo
Wel de zidoo 2000

Gebruik nu een zidoo voor films en series
En een apple tv 4k voor disney prime en netflix
Perfecte combinatie
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote from: Raymen on December 18, 2020, 18:25:03
Hier ook de dune ingeruild voor een zidoo
Wel de zidoo 2000

Gebruik nu een zidoo voor films en series
En een apple tv 4k voor disney prime en netflix
Perfecte combinatie

Ja,Ray...die welke jij heb is the top of notch! 8)

Als ik toen al wist wat ik nu weet,ja dan was ik waarschijnlijk ook voor het topmodel gegaan... in de UHD2000 is alleen de componenten opbouw en voeding al heel mooi en beter.
Mocht er tzt een opvolger gaan komen dan weet ik het zo net niet...ik denk dan ook dat de volgende top model zomaar eens bij CM onderhanden genomen gaat worden ;) 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Idske

Denk dat ik voor een dune/zidoo/zapitti ga.

Heb het idee dat de kwaliteit tussen die 3 niet enorm veel uit elkaar ligt? Helemaal op mijn set.

De zappiti mini lijkt me nu het interessants. Goed beschikbaar, mooie app, mooie wall, laatste chip en het goedkoopst.

Heb ik een goede reden om een nieuwe Xbox of PlayStation te kopen voor Netflix enzo :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

quattronl

De Zappiti heeft niet de laatste chip hoor, hij ondersteunt geen Dolby Vision (de Zidoo wel las ik).
Met de laatste firmware update speelt ie wel de films met DV af maar geeft ze dan alleen met HDR weer.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Idske

Ik zie het. Even verkeerd gekeken dus. Geen idee of dat wat uitmaakt maar je zou zeggen dat je de laatste tech wil toch? Dune en zidoo idd wel.

Ik ga nog even verder de details bekijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite