Flikkeren/fluctueren helderheid van beeld beamer

Started by Miesepies, December 17, 2020, 10:29:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Hoi,

de laatste tijd heb ik dat het beeld van mijn Epson TW9100 wat ... hoe kan ik het beste omschrijven, flikkert. Vooral bij lichte scenes zie je dat de helderheid kort minder wordt en dan weer terug. Het knippert tussen normaal en iets donkerder...

Nu staat de lamp op 1700u geloof ik, dus deze zou toch al in aanmerking komen voor vervanging... maar is dit ook echt de lamp, of zou dit probleem ook door iets anders kunnen komen?

En als ik het toch over de beamer heb, soms bij het opstarten staat hij minuten lang op max te blazen voordat de lamp aan gaat. Dit gebeurt de laatste tijd vaker. Idee waar dit aan kan liggen? Stof bij sensor?

Michel



hifiman

#1
Zal de lamp wel zijn, maar ik noem de andere optie toch ook maar even: auto iris aanstaan?

Miesepies


clockwork

Bij mijn JCV was dit een voorbode voor een defecte lampvoeding. Daarna viel de projector na een half uur draaien zomaar uit...

Ik heb het laten repareren maar dat was wel een duur geintje.... (ruim 700 euri...  :( )

Laten we hopen dat het hier 'alleen' om je lamp gaat.

Ik kreeg van mijn dealer nog de tip om de stof filters eens goed schoon te maken. Wie weet helpt dit voor je fan probleem...

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

J.A.F._Doorhof

Even een tijdje op high lamp modus blijven spelen dan zou het weg moeten gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Miesepies

Thx, ga ik proberen.

Heb intussen wel een nieuwe lamp besteld. Kosten vielen mee, en denk dat de hogere licht output van een nieuwe lamp wel fijn is.

dexter98

Klinkt heel erg als wat ik gehad heb.
Arc Wander.

Schijnt exemplarisch bij lampen te zijn, maar komt vaker voor bij niet-merk lampen. (Alleen de lamp zelf, in wat voor framepje het zit boeit niet). Het is nl niet makkelijk om dit goed te engineeren.

Schijnt meer voor te komen als lamp in low-lamp mode draait. Tijdje in high mode kan helpen, maar arc Wander kan inbranden en dan kun je het vergeten.

Andere lamp erin en probleem was opgelost.

Sent from my moto x4 using Tapatalk